zaufanie

1. Data: 2002-08-22 08:11:22

Temat: zaufanie
Od: "Sonia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

to bardzo istotne we wspólnym związku

2. Data: 2002-08-22 11:11:35

Temat: Re: zaufanie
Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sonia" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ak265n$n1j$1@news2.tpi.pl...
> to bardzo istotne we wspólnym związku

Chodzi oczywiście o zaufanie. Masz oczywiście rację. Kwestia
o jakie zaufanie chodzi? Jeśli np. w kwestii zdrady, to nie
ma o czym dyskutować, chyba, że o chorowitej zazdrości,
która stoi w sprzeczności z zaufaniem. Z innymi formami
zaufania, to już jest różnie, ponieważ wydaje mi się, że nie
do końca jest ono wykorzystywane w naszym życiu, a to choćby
z tego względu, że np. każdy człowiek ma jakieś tam własne
zdania na różne sprawy i prędzej będzie domagał się
wspólnych działań lub kompromisów, niż skorzysta z
instytucji zaufania w aspekcie brania odpowiedzialności za
różne wspólne sprawy, Tematów zaufania i różnych jego form
można by poruszyć bardzo wiele i pozostawiając jedynie te,
dotyczące życia rodziny, to i tak pozostałoby bardzo dużo do
napisania. Ogólną cechą zaufania pod każdą postacią jest
chyba to, że wolimy sami być obdarzani zaufaniem a nie
obdarzać nim innych.
Sokrates

3. Data: 2002-08-22 12:56:09

Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!

Drodzy Państwo,

we "wspólnym związku" są rzeczy o wiele istotniejsze niż zaufanie,

ludzie nie są idealni i popełniają błędy, trzeba to także uwzględniać wobec
partnera ze "wspólnego związku"
zaufanie stuprocentowe to oszukiwanie samego siebie i swego partnera -
uczciwość w traktowaniu drugiej osoby każe przyjąć, że każdy z partnerów
może popełnic jakieś głupstwo, czyli innymi słowy naduzyć zaufania

Sztuka w tym, aby tych głupstw nie popełniać

BS

4. Data: 2002-08-22 15:02:07

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Mianowicie?

> ludzie nie są idealni i popełniają błędy, trzeba to także
> uwzględniać wobec partnera ze "wspólnego związku"

No dobrze, ale czy to oznacza, że mam nie ufać? Że mam założyć, że mój
partner - jako człowiek oczywiście nieidealny - i tak popełni jakiś
błąd?

> zaufanie
> stuprocentowe to oszukiwanie samego siebie i swego partnera -

Hmmmm...
A czy nie jest tak, że jesteśmy z kimś, akceptujemy go z jego wadami i
ułomnościami, jako człowieka - a więc istotę omylną, i _wierzymy_, że
nas nie oszuka?

> uczciwość w traktowaniu drugiej osoby każe przyjąć, że każdy
> z partnerów może popełnic jakieś głupstwo, czyli innymi słowy
> naduzyć zaufania

No dobrze, ale czy ten 'margines bezpieczeństwa' zakłada brak zaufania?
Czy chodzi raczej o zdrowe podejście do życia, ze świadomością, że
wszystko czy prawie wszystko może się wydarzyć?

> Sztuka w tym, aby tych głupstw nie popełniać

Nie wiem, czy ktokolwiek tę sztukę opanował. Ja na pewno nie :-(

--
Kami
____________________________

5. Data: 2002-08-22 18:58:39

Od: "jacek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości

> we "wspólnym związku" są rzeczy o wiele istotniejsze niż zaufanie,

Jakie ???

> ludzie nie są idealni i popełniają błędy, trzeba to także uwzględniać
wobec
> partnera ze "wspólnego związku"
> zaufanie stuprocentowe to oszukiwanie samego siebie i swego partnera -

stuprocentowane oszukiwanie = aufanie??

> uczciwość w traktowaniu drugiej osoby każe przyjąć, że każdy z partnerów
> może popełnic jakieś głupstwo, czyli innymi słowy naduzyć zaufania

to raczej sztuka wybaczania, która jak idze z zaufaniem wzbogaca nasze
życie.

> Sztuka w tym, aby tych głupstw nie popełniać

tak sztuka jest też żeby błędy wybaczać (sami przecież kiedys jakis
popełnimy)
i ufać dalej

Jacek

6. Data: 2002-08-22 19:05:37

Od: Bischoop <B...@K...RUSSIA> szukaj wiadomości tego autora

W artykule jacek wyklawiaturzył(a):

> Użytkownik "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości

> Jakie ???

moze tolerancja, aczkolwiek czy istotniejsze..........?

--
% Bischoop | LRU: #260447 %
% bischoop(at)poczta.onet.pl | GG:4510058 |ICQ:159794827 %

7. Data: 2002-08-23 06:19:47

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
>
> stuprocentowane oszukiwanie = zaufanie??

co prawda, życie to nie matematyka, ale podoba mi się twój tok rozumowania
:)))

pozdr.Joanna

8. Data: 2002-08-23 09:03:57

Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co jest ważniejsze od zaufania ?

"Miłość nie szuka swego"

ważniejsze jet to, aby nie patrzeć na swoje zachcianki, upodobania, itd.
tylko przede wszystkim sprawiać, by partner czuł się dobrze, troszczyć się o
jego potrzeby, wychodzić naprzód jego oczekiwaniom, w przypadku konfliktu
interesów rezygnować ze "swojego" w taki sposób, by druga osoba nawet tego
nie zauważyła.

Oczywiście bycie godnym zaufania jest elementem powyższego, gdyż można
założyć, że partner tego oczekuje, by się go nie zawiodło.

BS

9. Data: 2002-08-23 10:10:56

Od: g...@e...pl (Grzegorz Nowaczyk) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Oczywiście bycie godnym zaufania jest elementem powyższego, gdyż można
> założyć, że partner tego oczekuje, by się go nie zawiodło.
OK tylko to co napisałeś wg mnie właściwie samo sobie zaprzecza:
bo partner robi niby wszystko, żeby było tobie dobrze ale równocześnie ty
masz go niezawieść - czyli właściwie liczy na to, że to co robi nie robi
tylko dla ciebie ale robi to z podświadomym wyrachowaniem - abyś ty
postepował w taki sam sposób tzn. robił wszystko czego on do szczęścia
potrzebuje
Sorry jeżeli ten filozoficzny wywód jest zagmatwany (ale moje problemy mnie
sklaniaja do takiego podejscia patrz 'nowy problemem' miałobyć Z w srodku )

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.rodzina

ja ty i on
Mam romans z kolegą z pracy (długie)