zawory termostatyczne

1. Data: 2002-10-30 13:19:56

Temat: zawory termostatyczne
Od: "koparka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przymierzam się do wymiany zaworów przy kaloryferach. Czy warto zakładać
termostatyczne czy lepiej zwykłe (np. kulowe). Jak takie zawory działają ?
Mieszkam sam i nie chcę ogrzewać całego domu.

Pozdrawiam
Piotrek

1. Data: 2002-10-30 13:38:26

Temat: Re: zawory termostatyczne
Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

koparka wrote:

> [...]
> termostatyczne czy lepiej zwykłe (np. kulowe). Jak takie zawory działają ?
> Mieszkam sam i nie chcę ogrzewać całego domu.
Zawory termostatyczne zamykają i otwierają się automatycznie w
zależności od temperatury pomieszczenia i nastawienia zaworu.

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2002-10-31 09:44:53

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawory termostatyczne zamykają i otwierają się automatycznie w
> zależności od temperatury pomieszczenia i nastawienia zaworu.

No nie za bardzo. Zawór nie jest termostatem a termostat zaworem to sa dwie
oddzielne części. Zwór może być przystosowany do nakręcenia na niego głowicy
termostatycznej ale to tego czasu może z powodzeniem funkcjonować bez niej
tyle że bedzie ustawiony na stałą wartość przepływu a nie temperatury
pomieszczenia.
Dlatego lepiej założyć zawór dostosowany do termostatu który spełnia tą samą
funkcję co typowy kulowy, W przyszłości można wykręcić pokretło a w jego
miejsce załżyć głowicę termostaryczną .
pozdrowienia krzysiek

1. Data: 2002-11-05 08:42:36

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

koparka wrote:

> [...]
> termostatyczne czy lepiej zwykłe (np. kulowe). Jak takie zawory działają ?
> Mieszkam sam i nie chcę ogrzewać całego domu.

Przy zakupie musisz uważać, żeby kupic odpowiedni. Ponoć inne a do
wysokich blokó, inne do domków jednorodzinnych (cos o cisnienie chodzi).
Katarzyna

kolki rozporowe do betonu komorkowego
sprzęt do kuchni ?
test