zbieractwo grzybów - kiedy?

1. Data: 2002-09-30 14:41:54

Temat: zbieractwo grzybów - kiedy?
Od: "Joanelle" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałam, że podczas pewnych faz księżyca w ogóle nie ma ich co szukać.
Problem w tym, że nie pamiętam, czy chodziło o pełnię czy o nów...
Pomóżcie!
Joanelle

1. Data: 2002-09-30 14:45:01

Temat: Re: zbieractwo grzybów - kiedy?
Od: "Tomi.pl" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że większy wpływ na pojawienie się grzybów ma pogoda niż księżyc.
Tzn. dużo deszczu i ciepłe noce

1. Data: 2002-09-30 15:12:05

Od: "Vicky S." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanelle" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Słyszałam, że podczas pewnych faz księżyca w ogóle nie ma ich co szukać.
> Problem w tym, że nie pamiętam, czy chodziło o pełnię czy o nów...

Z tego co słyszałam to jeśli księżyc jest w pełni to nie ma co się wybierać
na anstępny dzień na grzyby, bo było za jasno i ich po prostu nie ma.
Oczywiście pogoda też ma znaczenie. Dużo wilgoci i ciepłe noce.
Ale ja się tam na zbieraniu grzybów nie znam, więc powtarzam zaslyszane
opinie...

Pozdrawiam Vicky S.

1. Data: 2002-09-30 15:50:06

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałam, że podczas pewnych faz księżyca w ogóle nie ma ich co
szukać.
> Problem w tym, że nie pamiętam, czy chodziło o pełnię czy o nów...

W czasie nowiu się nie da znaleźć bo za ciemno - księżyc nie świeci
;-))

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-09-30 21:51:13

Od: "+Protz+" <p...@w...wywalto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vicky S. napisał(a):

> Z tego co słyszałam to jeśli księżyc jest w pełni to nie ma co się
> wybierać na anstępny dzień na grzyby, bo było za jasno i ich po
> prostu nie ma.

tak po prostu znikają?

--
+Protz+
GG: 2186383

1. Data: 2002-10-01 05:52:01

Od: "Aldek" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Oczywiście pogoda też ma znaczenie. Dużo wilgoci i ciepłe noce.
> Ale ja się tam na zbieraniu grzybów nie znam, więc powtarzam zaslyszane

Jesli mozna: jest dokladnie odwrotnie. Mieszkam w typowo 'grzybiarskim' miasteczku
(dookola lasy) i od lat jest wiadome, ze np. najlepszy okres do zbierania prawdziwkow
to nastepny dzien po pelni ksiezyca.
Poza tym, najlepiej udac sie na grzyby w srode i czwartek: po sobotnio-niedzielnej
inwazji przybyszow trzeba odczekac kilka dni, az grzyby ponownie sie pojawia :)

Pozdrawiam
Aldek

1. Data: 2002-10-02 10:12:03

Od: "rapatang" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

grzyby rosna jak rosnie ksiezyc czyli faza od nowiu do pelni, przy pelni
najlepiej rosna

i to nie ma nic wspolnego z jasnoscia tylko wzajemnym oddzialywaniem tych
planet

ziarno tez najlepiej kiekuje w tym okresie

itd itp

--

rapatang

Re: SOLARIA DOMOWE do opalania -SPRZEDAM
Makarony STOP!
Przepis na Pizze
co z orzechów włoskich
napoj imbirowy - gdzie w warszawie?