zboże

1. Data: 2004-09-09 21:33:52

Temat: zboże
Od: "aha" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam lekką nadwagę - jeszcze nie wielki problem ale muszę z tym coś zrobić.
Ze względów organizacyjnych nie zdecyduję się jeszcze na jedzenie głównie
białek a zacznę od
wzbogacenia diety o potrawy zrobione z nasion zbóż zamiast białego pieczywa.
Zdobyłem worek ziarna pszenicy i teraz nie wiem co z tym dalej począć.
Czy znacie jakieś przepisy, porady jak gotoewać, przyżądzać, ciekawe linki
na ten temat?
Moje poszukiwania w Inecie niewiele dały.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Adam

2. Data: 2004-09-11 11:21:30

Temat: Re: zboże
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aha" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> na ten temat?
> Moje poszukiwania w Inecie niewiele dały.

Rany, a po co Ci worek pszenicy? Po co i ta pszenica w ogóle? 8-/
W sprzedaży są mąki razowe z całych ziaren zbóż, mąka pszenna razowa
orkiszowa (orkisz to pierwotna odmiana pszenicy), mąka pszenna razowa, mąka
żytnia razowa, mąka gryczana, kukurydziana, z których możesz robić sobie
pieczywo, placki, makarony, naleśniki.
Zboża mało, albo wcale nie przetworzone to także kasze i ryż dziki - może
zacznij od kaszy gryczanej, pęcaku, kaszy jaglanej, zamiast się z tą
pszenicą męczyć? Kasza gryczana albo jaglana zamiast białego chleba, to
całkiem smaczne i zdrowe rozwiązanie.

Sowa

3. Data: 2004-09-12 13:26:51

Od: "aha" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rany, a po co Ci worek pszenicy? Po co i ta pszenica w ogóle? 8-/

No to jest raczej woreczek nie wór;).

> [...]
mąka
> żytnia razowa, mąka gryczana, kukurydziana, z których możesz robić sobie

Zgoda ale za tym trzeba się trochę nachodzić a ja miszkam dość daleko od
sklepów ze zdrową żywnością

> [...]
> zacznij od kaszy gryczanej, pęcaku, kaszy jaglanej, zamiast się z tą
> pszenicą męczyć? Kasza gryczana albo jaglana zamiast białego chleba, to

Zgadzam się z tym no i staram się jeść więcej kaszy. Wracając jednak do
pszenicy to już kilka razy czytałem, że potrawy z mało przetworzonych ziaren
są zdrowe - np Tombak, "Odżywianie według pięciu smaków", reszty nie pomnę.
Wszędzie jednak są lakoniczne stwierdzenia typu jest to zdrowe, daje energię
na cały dzień itp. ale ani słowa jak to przyrządzić. Ugotowałem ostatnio
trochę tej pszenicy tak jak ryż na wodzie i niby dało się zjeść ale szczerze
mówią nie było zbyt smaczne.
No i oczywiście na tej pszenicy się nie zatrzymam. Będę dalej sytarał się
ograniczać pieczywo i zastępować je czymś innym.

Pozdrawiam Adam

4. Data: 2004-09-13 08:39:19

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:ci1j15$65h$1@nemesis.news.tpi.pl,
niejaki(a): aha z adresu <a...@p...onet.pl> napisał(a):

Jak jesteś bardzo uparty, to możesz kupowac takie rzeczy on-line:, np.
tutaj:
http://www.naturo.pl/
zakładka : przetwory zbożowe -> mąki i skrobie

Albo:
http://www.bionica.com.pl/cgibin/shop

> Zgadzam się z tym no i staram się jeść więcej kaszy. Wracając jednak
> do pszenicy to już kilka razy czytałem, że potrawy z mało
> przetworzonych ziaren są zdrowe

Bo są, a kasze, to właśnie mało przetworzone zboża.
Kasza jaglana jest szczególnie wartościowa i odżywcza.

- np Tombak, "Odżywianie według
> pięciu smaków", reszty nie pomnę. Wszędzie jednak są lakoniczne
> stwierdzenia typu jest to zdrowe, daje energię na cały dzień itp. ale
> ani słowa jak to przyrządzić.

I nic dziwnego - bo trzeba to bardzo długo gotować, a efekt jak sam
stwierdziłeś jest nikły pod względem kulinarnym.
Znajomy robił sobie kiedyś monodiete pszeniczną i już po jednym dniu klął
okropnie. Gotować to trzeba było godzinami, a zjeść nie szło bo byle jakie w
smaku. ;-)

> No i oczywiście na tej pszenicy się nie zatrzymam. Będę dalej sytarał
> się ograniczać pieczywo i zastępować je czymś innym.

Myślę, że to jest błąd w myśleniu o jedzeniu - nie zastępuj pieczywa - po
prostu go nie jedz, to nie będzie Ci go brakowało w menu, bo nie będziesz
stale myślał "co zamiast pieczywa". Naucz się tak myśleć o jedzeniu i
komponowaniu posiłków, jakby pieczywo w ogóle nie istniało.
Zrób sobie sałatkę z warzyw albo owoców i orzechów, pestek dyni albo
słonecznika i zalej majonezem, czy jogurtem z przyprawami.
Na śniadanie ugotuj kaszy gryczanej i zrób 2 sadzone jaja + jakieś warzywa -
teraz pomidor z cebulką, w zimę ogór kiszony.
Do tej kaszy można dodać orzechów włoskich i podsmażonej cebuli - jest wtedy
wyjątkowo smaczna i sycąca. Takie "chłopskie" śniadanie starcza na naprawdę
długo, a kaszę można sobie ugotować dzień wcześniej, wieczorem.
Albo kasza jaglana ugotowana z rodzynkami i orzechami + wkrojony do gotowej
świeży owoc.
Płatki owsiane zalane ciepłą wodą albo mlekiem + pestki słonecznika i
posiekane świeże owoce

Sowa

5. Data: 2004-09-13 09:04:43

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Bo są, a kasze, to właśnie mało przetworzone zboża.
> Kasza jaglana jest szczególnie wartościowa i odżywcza.

kasza jaglana ma wysoki indeks glikemiczny a kol aha napisała,że ma lekka
nadwage i jak sądze chce się pozbyć kilku zbędnych kg.więc ta kasza jaglana
to nie jest najlepszy pomysł ale inne sugestie jak najbardziej :)

Chrom w narutalnych produktach
jak to osiagnąć
Dieta optymalna a mięśnie
Banki