zdjęcie paznokcia

1. Data: 2005-09-03 16:45:58

Temat: zdjęcie paznokcia
Od: "magi" <M...@t...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może wie jak wygląda ten zabieg, czy jest pod znieczulueniem, czy
bardzo boli i czy potem mozna chodzi bo chodzi o duzy palec stopy
za info dziękuję

magi

2. Data: 2005-09-03 18:28:10

Temat: Re: zdjęcie paznokcia
Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.09.05, około 18:45, magi bulgocze <news:dfck08$ean$1@news.wp.pl>:

> Czy ktoœ może wie jak wyglšda ten zabieg, czy jest pod znieczulueniem, czy
> bardzo boli i czy potem mozna chodzi bo chodzi o duzy palec stopy

Zależy od wykonującego. Robi się to w znieczuleniu miejscowym przewodowym
- ostrzykuje się nerwy u podstawy palca. Czuć oczywiście szarpanie itp,
ale nie boli - przynajmniej z założenia nie powinno ;) Natomiast później -
tak, chociaż nie wiem jak długo.

--
ika - umop apisdn

3. Data: 2005-09-03 18:43:36

Od: Karol Y <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale nie boli - przynajmniej z założenia nie powinno ;) Natomiast później -

Pewnie glupie pytanie, ale czy paznokcie po ich utracie odrastaja na
takie jak wczesniej ;?

--
Pozdrawiam.

4. Data: 2005-09-04 11:37:05

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.09.05, około 20:43, Karol Y bulgocze

> Pewnie glupie pytanie, ale czy paznokcie po ich utracie odrastaja na
> takie jak wczesniej ;?

Tak, tzn po usunięciu chirurgicznym, a nie po tym jak go np. jakaś maszyna
rolniczo-przemysłowa wyrwie. A czasem się je usuwa właśnie dlatego, że sam
paznokieć jest uszkodzony - żeby wymienić na całkiem nowy, nieśmigany :>

--
ika - umop apisdn

5. Data: 2005-09-04 12:28:54

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magi" <M...@t...lodz.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś może wie jak wygląda ten zabieg, czy jest pod znieczulueniem, czy
> bardzo boli i czy potem mozna chodzi bo chodzi o duzy palec stopy

To dopiero jest co wspominać!
Kiedyś miałem ten zabieg wykonywany w Pradze Czeskiej, gdzie pojechałem w
służbową delegację w nowych butach...
Użyto do znieczulenia ciekłego chlorku metylu, zamrażając górną część palca.
Nożycami odkrojono wrastającą, zewnętrzną część paznokcia dużego palca stopy
(około 25% powierzchni), po czym kleszczami oderwano tę część od reszty.
Założono opatrunek, po czym nakazano się położyć.
Po trzech minutach siedziałem już na leżance gryząc swoją dłoń, łzy toczyły
się po policzkach, przestrzelenie stopy kulą karabinową musi boleć mniej...
Po kwadransie ból przeszedł na tyle że pokuśtykałem na kwaterę.
Następnego dnia było już zupełnie dobrze i dawało się chodzić w sandałkach,
ale później, odrośnięty paznokieć zachował tendencję do ponownego wrastania.
Na szczęście, nie było konieczności ponowienia zabiegu.
pzdr.
Tadeusz

skąpe krwawienie podczas miesiączki
tiki u dziecka 12-lat