zęby - prosze o porade

1. Data: 2005-11-11 23:41:59

Temat: zęby - prosze o porade
Od: "Bartek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Od pewnego czasu mam problem z zębami...
mam 21 lat i bardzo często muszę odwiedzać dentyste,
kilka zębów miałem już leczonych kanalowo,
zęby są bardzo słabe, ścianki często ulegają np. ukruszeniu,
zawsze, przy każdej plombie zakładany jest "lepszy" materiał
(śwatłoutwardzalny ?), ale w jednym zębie miałem jeszcze kiedyś
założone zwykłe wypełnienie, czyli to refundowane, i właśnie dzisiaj
ścianka tego zęba pekla, zrobila się pionowa szczelina....
Prosze, doradźcie mi co mogę zrobic w tej sytuacji we własnym zakresie ?
Czy powinienem brać jakieś konkretne witaminy ?
A może wypicie kartonu mleka dziennie-codziennie, będzie miało jakiś
pozytywny wpływ ?
A może całkowite odstawienie słodyczy i napojów gazowanych ?
Mycie zębów kilka razy dziennie ? w tej chwili myje tylko 2x dziennie - rano
i wieczorem,
czy faktycznie mycie ząbków po każdym posiłku może zmienić moją sytuacje ?
A może stosować jakąś konkretną paste która pomoże wzmocnić zęby ?
Bardzo proszę, poradźcie jak mogę zadbać o te zęby,
wiem że powinienem o to zapytac dentyste - i zapytałem, ale chciał bym
poznać
opinie Grupowiczów, może właśnie jest Ktoś kto miał taki problem jak ja i
poradził sobie
z tym...
Z góry bardzo dziękuje za wszystkie porady,
pozdrawiam
Krzysiek

2. Data: 2005-11-12 09:46:50

Temat: Re: zęby - prosze o porade
Od: jutek <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeśli za często fluorujesz, lub płuczesz płynem to zęby robią się za
twarde i pękają. tak samo i kości, tracą elastyczność i są bardziej
podatne na pęknięcia

pozdrawiam

łukasz

3. Data: 2005-11-12 15:20:37

Od: "skapula" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartek" >
> [...]
> Czy powinienem brać jakieś konkretne witaminy ?
> A może wypicie kartonu mleka dziennie-codziennie, będzie miało jakiś
Tylko nie mleko, możesz sobie jeszcze bardzij zaszkodzić, juz lepiej sery,
kefiry, jogurty.
Może powinieneś kupic sobie taką paste specjalną do fluoryzacji Elmex, uzywa
się jej raz na tydzień, wieczorem, podobno wzmacnia szkliwo.
A jesli chodzi o dietę to trzeba sie zdrowo odzywiać, zrezygnowac z fast
foodów i śmieciowego jedzenia.

4. Data: 2005-11-12 22:23:05

Od: "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> A może wypicie kartonu mleka dziennie-codziennie, będzie miało jakiś
> pozytywny wpływ ?

Smiem wątpić:-)

> A może całkowite odstawienie słodyczy i napojów gazowanych ?

To już prędzej, tudzież zrezygnowanie z picia z butelki.

> Mycie zębów kilka razy dziennie ? w tej chwili myje tylko 2x dziennie -
> rano i wieczorem,

Samo mycie zębów to za mało. Pomijajac fakt, ze generalnie ludzie zle myją
zęby to samo szczotkowanie nie usunie wszystkich resztek jedzenia więc
koniecznie zaprzyjażnij sie z nicia dentystyczną. Przy myciu zebów zawsze
przemyj też język i kończ mycie zębów płukaniem płynem do tego przeznaczonym

> A może stosować jakąś konkretną paste która pomoże wzmocnić zęby ?

Generalnie kazda pasta jest dobra, polecałabym Ci jednak pasty, które
troszczą się też o stan dziąseł. I szczoteczkę elektryczną, która jest
dokładniejsza niż zwykła.

HaNkA

gardło- jodyną
pytanie o cilest