zęby - prosze o porade

następny post »
From: "Bartek" <b...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: zęby - prosze o porade
Date: Sat, 12 Nov 2005 00:41:59 +0100

Witam !
Od pewnego czasu mam problem z zębami...
mam 21 lat i bardzo często muszę odwiedzać dentyste,
kilka zębów miałem już leczonych kanalowo,
zęby są bardzo słabe, ścianki często ulegają np. ukruszeniu,
zawsze, przy każdej plombie zakładany jest "lepszy" materiał
(śwatłoutwardzalny ?), ale w jednym zębie miałem jeszcze kiedyś
założone zwykłe wypełnienie, czyli to refundowane, i właśnie dzisiaj
ścianka tego zęba pekla, zrobila się pionowa szczelina....
Prosze, doradźcie mi co mogę zrobic w tej sytuacji we własnym zakresie ?
Czy powinienem brać jakieś konkretne witaminy ?
A może wypicie kartonu mleka dziennie-codziennie, będzie miało jakiś
pozytywny wpływ ?
A może całkowite odstawienie słodyczy i napojów gazowanych ?
Mycie zębów kilka razy dziennie ? w tej chwili myje tylko 2x dziennie - rano
i wieczorem,
czy faktycznie mycie ząbków po każdym posiłku może zmienić moją sytuacje ?
A może stosować jakąś konkretną paste która pomoże wzmocnić zęby ?
Bardzo proszę, poradźcie jak mogę zadbać o te zęby,
wiem że powinienem o to zapytac dentyste - i zapytałem, ale chciał bym
poznać
opinie Grupowiczów, może właśnie jest Ktoś kto miał taki problem jak ja i
poradził sobie
z tym...
Z góry bardzo dziękuje za wszystkie porady,
pozdrawiam
Krzysiek