zelazo

1. Data: 2003-07-20 17:10:30

Temat: A może nie żelazo?
Od: "Nika" <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja gdziesik słyszałam, że za łamliwe paznokcie odpowiedzialny jest niedobór
krzemu i należy np. pijać odwar ze skrzypu.

Słyszałam również coś piąte przez dziesiąte o rzekomym dobroczynnym wpływie
częstego jedzenia galaretek, ale głowy nie dam...Hm, brzmi bardziej
zachęcająco jak dla mnie niż salceson i podroby, zwłaszcza w taki upał.

Pozdrawiam,

Nika

1. Data: 2003-07-21 10:55:28

Temat: zelazo
Od: "Lucy" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo pekaja mi paznokcie, slyszalam ze to z powodu braku zelaza we krwi,
mozecie mi powiedziec w jakim produkcie zywnosciowym jest duzo zelaza.
Pozdrawiam
Lucy

1. Data: 2003-07-21 10:58:20

Temat: Re: zelazo
Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lucy" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> Bardzo pekaja mi paznokcie, slyszalam ze to z powodu braku zelaza we krwi,
> mozecie mi powiedziec w jakim produkcie zywnosciowym jest duzo zelaza.

W salacie. Tak slyszalam. I ponoc w szpinaku.

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-07-21 11:01:12

Od: ISIA <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lucy wrote:
> Bardzo pekaja mi paznokcie, slyszalam ze to z powodu braku zelaza we krwi,
> mozecie mi powiedziec w jakim produkcie zywnosciowym jest duzo zelaza.

http://www.vege.pl/str.php?dz=7#17

Pozdrowienia
ISIA

1. Data: 2003-07-21 11:01:58

Od: Dorota <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszynka (Wrocław) wrote:

> Użytkownik "Lucy" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> W salacie. Tak slyszalam. I ponoc w szpinaku.
>
> Kruszyna

Jeszcze w buraczkach, suszonych morelach

D.

1. Data: 2003-07-21 11:12:40

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bfggqh$v8i$1@szmaragd.futuro.pl,
Lucy <w...@w...pl> typed:
> Bardzo pekaja mi paznokcie, slyszalam ze to z powodu braku zelaza we
> krwi, mozecie mi powiedziec w jakim produkcie zywnosciowym jest duzo
> zelaza. Pozdrawiam

Żelazo hemowe: podroby - 8,0-18,0 mg
mięso - 2,9-3,5 mg
ryby - 0,9-1,5 mg

Żelazo niehemowe: pietruszka - 8,0 mg
fasola - 7,0 mg
orzechy - 4,3 mg
śliwki suszone - 3,9 mg
chleb - 3,3-3,8 mg
sok pomarańczowy- 3,1 mg
szpinak - 3,0 mg
jajka - 2,7 mg
kukurydza - 0,5 mg
sałata - 0,5 mg

Pozdrawiam,
Karola

1. Data: 2003-07-21 11:25:35

Od: "tweetka" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wątroba, nerki, salceson ozorkowy. Ogólnie: mięsko czerwone, żółtko, siemię
lniane z łuską,
mak, sezam, słonecznik, orzechy laskowe, kakao (bez cukru) i czekolada
gorzka
pzdr
tweetka

1. Data: 2003-07-21 11:36:33

Od: "Offelia" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lucy" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> Bardzo pekaja mi paznokcie, slyszalam ze to z powodu braku zelaza we krwi,
> mozecie mi powiedziec w jakim produkcie zywnosciowym jest duzo zelaza.

Zrób badania krwi, będziesz wiedziała czy na pewno żelaza Ci brakuje.

Sandra

1. Data: 2003-07-21 11:46:06

Od: "Sana/Anna" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wątroba, nerki, salceson ozorkowy.

Czytam ten wątek z nadzieją, bo mam podobny problem, ale wolę popękane
paznokcie, niż zjadanie takiego świństwa ;P

>kakao (bez cukru)

To jak się posłodzi, to żelazo daje nogę?? Nie, nie naśmiewam się, tylko
pytam na poważnie. Bo intryguje mnie, czy żelazo ma wobec tego jakiś związek
z sacharozą... Gorzej się asymiluje, czy jak??

> tweetka
pozdrawiam,
Sana

--
Dwa półgłówki nie tworzą jednej głowy (prof. T. Kotarbiński)

1. Data: 2003-07-21 11:53:09

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sana/Anna" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> Czytam ten wątek z nadzieją, bo mam podobny problem, ale wolę popękane
> paznokcie, niż zjadanie takiego świństwa ;P

No cos Ty!! Salcesonik, watrobeczka, jamijamijamijamijami. Pyyyycha :)))))
Powaznie!

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "