ziemniaki Dauphine - pomocy!!!

1. Data: 2003-06-02 13:45:45

Temat: ziemniaki Dauphine - pomocy!!!
Od: "maja" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
wszystko zrobilam wedlug nastepujacego przepisu :

Pure ziemniaczane ( 1 kg ziemniakow) wymieszać z żółtkami(2szt.),
masłem(1lyz.), doprawić do smaku (sol, galka muszkatolowa)
Zagotować szklankę wody z masłem(6 dkg), dodać mąkę(15 dkg) i sól,
gotować mieszając, aż ciasto zacznie odchodzić od dna. Miksując dodać
jajka(2 szt), wymieszać z puree, schłodzić. Z masy formować kulki, smażyć na
złoto.

na oko wszystkjo proste, pure wyszlo pyszne zwlasza galka muszkatolowa
dodala super aromatu. Schody zaczely sie przy probie formowania kulek i
smazenia ich :(((. cala masa byla bardzo lepka i nie chciala w zaden sposob
wspolpracowac.udalo mi sie nalozyc lyzka ale w oleju wszysko sie rozpadlo:(
z wierzchu usmazylo sie na zloto ale po chwili skorka pekala i wyplywal caly
srodek rozpadajac sie na drobniejsze czesci. O co z tym chodzi, proporcje
nie te? prosze o rade...