zmiany o charakterze npl - co to?

1. Data: 2004-04-17 19:09:59

Temat: zmiany o charakterze npl - co to?
Od: "Antoś" <k...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, co oznacza skrót "npl" w diagnozie "zmiany o
charakterze npl"?
Szukanie w Google'u nic nie daje :(

Dzięki,
Antoś

2. Data: 2004-04-17 20:48:59

Temat: Re: zmiany o charakterze npl - co to?
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antoś" <k...@w...interia.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
>
> Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, co oznacza skrót "npl" w diagnozie "zmiany o
> [...]

neoplastycznym ?
podaj wiecej szczegolow
pzdr
Myszka + wrzsniowe Ziarenko

3. Data: 2004-04-17 21:04:19

Od: "Antoś" <k...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> podaj wiecej szczegolow
> pzdr

Podczas kilkakrotnych gastroskopii pobierane były wycinki do badania
histopatologicznego - w opisach podano, że stwierdzono ogniska komórek
dysplastycznych, prawdopodobnie zmiany o charakterze npl. W ostatnim wyniku
stwierdzono dodatkowo, iż prawdopodobnie nie pobrano wycinka z miejsca
zmienionego chorobowo. Dwukrotnie mowa była o zmianach polipowych (jedna z
nich miała wielkość 3x6 mm) z naciekami.

4. Data: 2004-04-20 12:44:13

Od: "Wojciech Chmielnicki" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Antoś wrote:

> Podczas kilkakrotnych gastroskopii pobierane były wycinki do badania
> histopatologicznego - w opisach podano, że stwierdzono ogniska komórek
> dysplastycznych, prawdopodobnie zmiany o charakterze npl.

Jednego nie rozumiem - dlaczego nie spytasz o to swojego lekarza, ktory
wyslal Cie na to badanie? IMHO to on jest najbardziej uprawniony do
stawiania rozpoznan i wyjasniania takich kwestii.

pzdr
W.
--
Dom w Beskidach - http://porabka.republika.pl
Specjalna oferta dla fotoamatorow - zajrzyj!

Plemniki
Pytanie do okulistów! Ważne!
[OG][SPAM] www.dyskopatia.pl
MELA-D - La Roche-Posay