zmiany w obrazie krwi

1. Data: 2003-06-30 19:26:32

Temat: zmiany w obrazie krwi
Od: "wojtas" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę Was szanowni grupowicze o wyjaśnienie trzech pojęć, co oznacza
ANIZOCYTOZA, POIKILOCYTOZA, POLICHROMATOFILIA. Są objawy pewnej choroby,
wiem na pewno, że są zmiany w obrazie krwi lecz o co dokładnie w nich chodzi
i czego się one tyczą?
Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
pozdrowienia
wojtek

2. Data: 2003-07-01 13:30:43

Od: "Aneta502" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ANIZOCYTOZA, POIKILOCYTOZA, POLICHROMATOFILIA. > >
> -- są to nazwy które mówią,że krwinki czerwone ANIZOCYTOZAerytrocyty nie
mają prawidłowego okręgłego kształtu, niektóre są owalne mniej lub bardziej
odbiegają od prawidłowych,
Poikilocytoza-mają różną wielkość sa zbyt małe lub zbyt duże, tu trzeba
sprawdzić wskaźnik MCV czy jest zbyt duży czy mały
Polichromatofilia-nieprawidłowwe wysycenie krwinek hemoglobiną
Obraz krwi może mówic o wielu chorobach, ziwązanych z różnymi narządami,
trzeba iść do hematologa on postawi diagnozę.....pozdrawiam A

3. Data: 2003-07-01 15:47:41

Temat: Re: zmiany w obrazie krwi
Od: "wojtas" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki o to właśnie chodziło!! Tu chodziło o objawy
drugiego/przewlekłego etapu malarii (wywołanej przez P.vivax),
pa
pozdrawiam
wojtek

Użytkownik "Aneta502" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
narządami,
> trzeba iść do hematologa on postawi diagnozę.....pozdrawiam A

problem z przeklutym pepkiem
problem
Wynik cytologii
Owad i rumień