znikajce plomby

1. Data: 2013-03-05 09:12:47

Temat: znikajce plomby
Od: "zdziwiony" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dziwny problem, od pewnego czasu zauważyłem w kilku zębach spore ubytki
w plombach, po prostu tak jakby one jakoś znikały, czy się rozpuszczały.
Jeszcze nie wiem czy to są stare plomby, czy nowe, ale bardziej
prawdopodobne ze są to nowe, roczne plomby.
Czy zostałem zrobiony w balona przez dentystę jakąś rozpuszczalną plombą?
Słyszał ktoś coś po tym?

2. Data: 2013-03-05 13:38:12

Temat: Re: znikajce plomby
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawdopodobne ze są to nowe, roczne plomby.
> Czy zostałem zrobiony w balona przez dentystę jakąś rozpuszczalną plombą?

Zmień dietę. Zęby lubią wapń (żułty serek, zwłaszcza parmezan, mleko), kwasy
(cytryna , jabłka) i dużo pij dobrej wody, także marhewkę lubią.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl , w zakładce "inne"

3. Data: 2013-03-05 22:33:33

Od: "Jacek S." <o...@n...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-05 14:38, Stokrotka pisze:

> Zmień dietę. Zęby lubią wapń (żułty serek, zwłaszcza parmezan, mleko),
> kwasy (cytryna , jabłka) i dużo pij dobrej wody, także marhewkę lubią.

Ty, on pisze o PLOMBACH, a Ty o diecie "zębowej"... A może Ty znasz
jakąś dietę wspomagającą plomby? Oprócz wrodzonej awersji do polskiej
ortografii masz jeszcze jakieś kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem?

--
Jacek S.

4. Data: 2013-03-11 09:25:16

Od: "zdziwiony" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" napisał:
> Plomba wypada z zęba gdy ten, jego powieżhnia zaczyna
> horować. Żeby pląby się tszymały musż abyć spełnione
> 2 warunki: zęby muszą być zdrowe i płaba musi być
> właściwie wykonana. Zakładam, że pszyczyną jest horoba
> zęba, jeśli plomba jest nowa - zmienić dentystę.

Mi akurat plomby nie wypadają, ale znikają, jakby się powoli rozpuszczały od
wierzchu.
Zastanawiam się czy to przypadkiem nie jest nowa strategia stomatologów,
czyli plomba z roczną gwarancja a po roku sama znika i trzeba znowu biec do
dentysty:)
W zębach robią mi się coraz głębsze dołki a wcześniej plomba wypełniała ząb
po same brzegi:)

5. Data: 2013-03-11 10:15:25

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2013-03-11 13:44:45

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi dentystka powiedziała, żebym nie jadła ożehuf:)(jeśli jesteś w stanie to
odczytać)

7. Data: 2013-03-20 08:14:35

Od: "cac" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bruksizm albo węzły urazowe (np. w wadach zgryzu) - tu się często obserwuje
jakby się wypełnienia "wycierały"

tłumaczenie wyniku
Jakie zioła - proszę o radę
Profesorska mądrość po polsku
Skróty w badaniu mammograficznym TG/OD/I
Bujna czupryna