znowu pralka prosze o wyjaśnienie pojęć

1. Data: 2005-01-03 10:41:45

Temat: znowu pralka prosze o wyjaśnienie pojęć
Od: "tmk" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Padła mi pralka candy t800 aquamatic.Objawy to przeciekajacy fartuch,
peknieta kieszen na proszek, olbrzymi hałas przy wirowaniu od jakiegoś
roku,a teraz spadajacy pasek napedowy.O chodzeniu po całej łazience nie
mówie nawet.Czyli przyszedł czas na nową i...
Podobno jest coś takiego ze pralka o wsadzie 5 kg moze prac 1 kg z
proporcjonalna do tego iloscia wody -sama sobie to zrobi. jak to sie nazywa?
nie jest to automatyczne dobieranie wody bo to ma i moja staruszka. i czy
warto-działa to?
Drugie pytanie na czym polega program bez zagniecen i jak zwykle czy to
działa czy tylko reklama.
Ostanie pytanie -wirowanie może miec jakies elektroniczne wyważnie -o co tu
chodzi?
Szukam pralki ok 1500 zl może ktoś właśnie jest na kupnie i podzieli się
przemysleniami?
TMK

2. Data: 2005-01-03 11:14:35

Temat: Re: znowu pralka prosze o wyjaśnienie pojęć
Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Jan 2005 11:41:45 +0100 I had a dream that tmk <t...@p...onet.pl>
wrote:
> Podobno jest coś takiego ze pralka o wsadzie 5 kg moze prac 1 kg z
> proporcjonalna do tego iloscia wody -sama sobie to zrobi. jak to sie nazywa?

Każdy producent to sobie sam nazywa. Whirlpool np. nazywa to "szóstym
zmysłem" czy jakoś podobnie.

> Drugie pytanie na czym polega program bez zagniecen i jak zwykle czy to
> działa czy tylko reklama.

No bez wirowania albo z bardzo delikatnym wirowaniem.
Używam tylko do prania firanek.

3. Data: 2005-01-03 11:32:24

Od: "dodo" <m...@S...JEST.BE.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tmk" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nazywa?
> nie jest to automatyczne dobieranie wody bo to ma i moja staruszka. i czy

Działa i warto - możesz prać pół wsadu, w starej pralce miałam taki przycisk
na pół prania, a teraz sobie sama pralka dostosowuje ilość wody.

> Drugie pytanie na czym polega program bez zagniecen i jak zwykle czy to
> działa czy tylko reklama.

u nas się to nazywa " łatwe prasowanie" (amica) ale zbyt wielkiej różnicy
nie widzę, wiruje normalnie na 1200
z opisu: "bęben pralki przy odstatnim wirowaniu przez kilka minut wykonuje
dodatkowe ruchy powodujące zmniejszenie zagnieceń"

> Ostanie pytanie -wirowanie może miec jakies elektroniczne wyważnie -o co
> tu
> chodzi?

czasami jak ma żle ułożone pranie, to przed odwirowaniem kilka razy obróci
bębnem żeby sobie "ułożyć" dobrze ;-), w ostateczności trzeba obrócić pranie
ręką (zagrzebać w bębnie.)

IMO - najpraktyczniejsze z tego to automatyczne dobieranie wody,
elektroniczne wyważenie

pozdrawiam
Dodo

4. Data: 2005-01-03 11:44:45

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tmk <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
nazywa?
> nie jest to automatyczne dobieranie wody bo to ma i moja staruszka.

Nie ważne jak się to nazywa. Teraz ma to prawie każda pralka. Mogą tego nie
mieć tylko najtańsze wersje hipermarketowe. O to możesz już się nie pytać.
To standart. Dlatego właśnie radzę wszystkim pralki z jak największym bębnem
(6 kg)

> Drugie pytanie na czym polega program bez zagniecen i jak zwykle czy to
> działa czy tylko reklama.

Pic na wodę. Codzi o to, że pralka po ostatnim wirowaniu przez parę min.
wykonuje ruchy rewersyjne. Ma tak prawie każda.

> Ostanie pytanie -wirowanie może miec jakies elektroniczne wyważnie -o co tu
> chodzi?

I to jest najważniejszy wynalazek. Mają to prawie wszystkie pralki sterowane
elektronicznie (mikroprocesorem). Polega to na tym, że elektronika poprzez
pomiar mocy pobieranej w danej chwili przez silnik sprawdza, czy wsad jest
odpowiednio wyważony. Jeżyli nie, to nie włącza wirowanie, a dokłada
dodatkowe ruchy rewersyjne. W skrajnym przypadku, jeżeli po wykorzystaniu
dodatkowego czasu pralka nie ułoży odpowiednio prania, następuje wyłączenie
wirowanie, lub jego ograniczenie do prędkości bezpiecznej dla pralki.
Dzięki temu systemowi ładujesz do pralki co chcesz i ile chcesz nie martwiąc
się o to co się z nią będzie działo podczas wirowania.

5. Data: 2005-01-03 13:30:06

Od: "tmk" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeteście genialni- teraz wiem wszystko-bardzo dziekuje
teraz ide pomęczyć panią z Tajmaxu
TMK

Zmywarka Electrolux - dobra czy nie dobra?
Instrukcje obslugi oraz katalogi czesci zbieram a cenniejsze skupuje
jak sie kładzie panele podłogowe ?
Urzadzenia w lazience
awaria pralki - naprawiać?