znowu ryba, ale inaczej

11. Data: 2010-03-17 12:36:26

Temat: Re: znowu ryba, ale inaczej
Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hnnsde$gcr$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Tego sposobu (jajko rozbeltane z mlekiem) nie znalem - wyprobuje i zdam
> relacje

Ja do jajka z mlekiem dodaję czasami przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka
albo co mi się tam nawinie ;)

Pozdrawiam,
Vicky S.

12. Data: 2010-03-17 12:45:08

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rybe przed smazeniem rozmrazacie? chozi konkretnie o:
> 1. kostki rymne nie panierowane
> 2. filety rybne mrozone (typu morszczuk, mintaj)
> 3. mrozone tuszki rybne wyfiletowane

Rozmrażam zawsze rybę - wolę samodzielnie umyć przed panierowaniem. Kostki
rybnej nie kupuję (b. b. rzadko), ostatnio kupiłam łososia w kostce -
rozleciało mi się toto i sama sobie formowałam kotlety rybne mieszając
kawałki ryby z ciastem a'la naleśnikowym (jajko rozbełtane z mlekiem i
mąką).

> druga sprawa - rybe panierujecie? Jesli tak to ktore z powyzszych i jak?

Zalezy od humoru:
- mąka, jajko (samo lub z mlekiem), bułka tarta
- mąka, jajko (samo lub z mlekiem), mąka

> I jakie ryby najbardziej preferujecie?
> 2. dorsz
> 3. mintaj
> 5. karp

> 11. inne (jakie)

panga, łosoś, tuńczyk, węgorz (wędzony, więc się chyba nie liczy). I
śledzie w różnych wariantach, ale to na kwaśno raczej, więc też się pewnie
nie liczy ;)

Pozdrawiam,
Vicky S.

13. Data: 2010-03-17 13:19:03

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl>
napisał w wiadomości news:hnqisb$8ql$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> panga, łosoś, tuńczyk, węgorz (wędzony, więc się chyba nie liczy). I
> śledzie w różnych wariantach, ale to na kwaśno raczej, więc też się pewnie

Panga? fujjjjjjjjjjjjjjj jak toto mozna wogole jesc...
Sledzie - ostatnio widzialem wlasnie tuszki sledziowe mrozone.
Byla tez kergulena "w calosci", ale jakos mnie.. odrzucilo jak pomyslalem ze
to z flakami itd zamrozone i nie wiadomo jakiej swiezosci bylo przed
mrozeniem.

14. Data: 2010-03-18 09:36:54

Od: Another <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Mar 2010 14:19:03 +0100, Misiek napisał(a):

> Byla tez kergulena "w calosci", ale jakos mnie.. odrzucilo jak pomyslalem ze
> to z flakami itd zamrozone i nie wiadomo jakiej swiezosci bylo przed
> mrozeniem.

Misiek, ale kergulena to bardzo smaczna rybka jest

15. Data: 2010-03-19 23:15:53

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. kostki rymne nie panierowane
Psiaki uwielbiają,
ale panierowane paluszki: bez rozmrozenia, łatwe w użyciu.
> 2. filety rybne mrozone (typu morszczuk, mintaj)
Rozmrożone w 70-100%.
Zależy od gatunku. Jak gatunek się rozlatuje (mintaj)
to musi być rozmrożony do końca i odciśnięty z wody,
inne nie muszą być rozmrożone do końca.
To widać po rybie w czasie rozmrażania.

> druga sprawa - rybe panierujecie? Jesli tak to ktore z powyzszych i jak?
Cytryna i pszyprawy - nie mieszam pszypraw:
albo piepsz kolorowy , albo biały, albo zwykły albo bazylię,
albo tymianek, albo gotową mieszankę.
Grubo mąki, żeby ryba była suha.
Jajo + łyżeczka wody (na 1 jajo - jakaś reakcja i łatwiej jajo udaje
panierkę)
Bułka tarta grubo, żeby było łatwo smażyć.
Na gorący olej, ruszam nimi patelnią, by nie pszywarły i zmniejszam,
pszed pszekręceniem gorący olej i znowu zmniejszam.

> I jakie ryby najbardziej preferujecie?
Tjaple, łatwa w smażeniu, nie ma mowy by się rozleciała,
a wygląda potem jak shabowy.

> 1. halibut
Podobno tłusty.

> 2. dorsz
Smak tradycji.

> 3. mintaj
Do pieczenia, bo się rozlatuje.

> 5. karp
Nie znoszę, nigdy nie wiadomo,
czy nie jest się kanibalem pszez te GMO.

> 6. karas
Nie znam.

>pstrąg świeży
może być, świeża ryba jest zawsze bardziej rybia niż mrożonki.

>panga
dostępna w cenie, i da się smażyć tak by się nie rozleciała.

16. Data: 2010-03-20 12:48:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Mar 2010 00:15:53 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Nie znam.

Znam, MŚK przynosi z rybnych wypraw.
Trzeba umieć przyrządzić, bo to królewska ryba, nie na zmarnowanie dla
niewprawnego kucharza. Ja najchętniej piekę w folii z masłem i pietruszką,
po uprzednum wymoczeniu w mleku, podobnie jak szczupaka.
--

Ikselka.

17. Data: 2010-03-20 13:15:52

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewprawnego kucharza. Ja najchętniej piekę w folii z masłem i pietruszką,
> po uprzednum wymoczeniu w mleku, podobnie jak szczupaka.

A kiedyś pisałaś, że własnoręcznie złowione ryby Twój mąż czyści i
przyrządza sam. Chyba, że MŚK to ktoś inny ;)

JBP

18. Data: 2010-03-20 13:36:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Mar 2010 14:15:52 +0100, JBP napisał(a):

> A kiedyś pisałaś, że własnoręcznie złowione ryby Twój mąż czyści i
> przyrządza sam. Chyba, że MŚK to ktoś inny ;)
>
> JBP

Nigdy nie pisałam, że MŚK je przyrządza. Ale wędzi i owszem. No i nie
karasie, co to, to nie, nie ma ich tyle.
--

Ikselka.

19. Data: 2010-03-20 19:28:49

Od: Jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-03-17 14:19, Misiek pisze:

> Panga? fujjjjjjjjjjjjjjj jak toto mozna wogole jesc...

Co masz na myśli? Nie odpowiada ci jej smak? Jak dla mnie to ona nie
jest aż tak smaczna jak np. Karmazyn, ale znacznie smaczniejsza jak
morszczuk, błękitek i cała plejada ryb w cenie około 10 zł. .

20. Data: 2010-03-20 19:34:57

Od: Jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-03-16 10:32, Misiek pisze:

> I jakie ryby najbardziej preferujecie?
> 1. halibut
> 2. dorsz
> 3. mintaj
> 4. morszczuk
> 5. karp
> 6. karas
> 7. mintaj
> 8. szczupak
> 9. karas
> 10. ploc
> 11. inne (jakie)

Pozycje: 1, 2, 5, 8 i inne: Karmazyn, Sandacz, Węgorz, Panga, Miętus
(słodkowodny), Okoń, Pstrąg, Łosoś, Sieja i Sielawa.

Sklepy z akcesoriami kuchennymi w Białymstoku
Ryba- suche mieso
Temperatura patelni
JAK...
Jaka jest dobra i prosta mikrofalówka?