zostane nauczycielem??

1. Data: 2008-07-16 13:17:54

Temat: zostane nauczycielem??
Od: "Agnieszka__" <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jestem z miasta gdzie aktualnie jest 5 Szkół Ponadgimnazjalnych.
Dochodzą mnie słuchy, że brakuje nauczycieli do przedmiotów ekonomicznych.
Mam skończoną Uczelnie Wyższą (licencjat Marketing Zarzadzanie).
Pytanie, jak zostac nauczycielem?
Czy musze miec tytul mgr czy wystarczy kurs pedagogiczny ?

2. Data: 2008-07-16 13:44:26

Temat: Re: zostane nauczycielem??
Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka__ pisze:
> [...]
> Pytanie, jak zostac nauczycielem?
> Czy musze miec tytul mgr czy wystarczy kurs pedagogiczny ?

Karta Nauczyciela:

Rozdział 3

Wymagania kwalifikacyjne

Art. 9.

1.Stanowisko nauczyciela może zajmować osoba, która:
1)posiada wyższe wykształcenie z odpowiednim przygotowaniem
pedagogicznym lub ukończyła zakład kształcenia nauczycieli i podejmuje
pracę na stanowisku, do którego są to wystarczające kwalifikacje,
2)przestrzega podstawowych zasad moralnych,
3)spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania zawodu.

--
RomanS
______________________________

3. Data: 2008-07-17 10:41:20

Od: Yorick <w...@e...pl.to.też.usuń> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16 - 07 - 2008 (środa) o godzinie 15:17, Agnieszka__ napisał(a):

> [...]
> Pytanie, jak zostac nauczycielem?
> Czy musze miec tytul mgr czy wystarczy kurs pedagogiczny ?

IMHO może wystarczyć Ci kurs pedagogiczny. Patrz: Rozporządzenie Ministra
Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 IX 2002 r. (Dz.U. 2002/155/1288,
2004/122/1290) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od
nauczycieli (...) paragraf 2 ustęp 2:
<cyt.>
Par.2.
1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w:
(...) - liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych, technikach i
szkołach policealnych,(...)
posiada osoba, która legitymuje się dyplomem ukończenia:
1) studiów magisterskich na kierunku zgodnym lub zbliżonym z nauczanym
przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć i posiada przygotowanie
pedagogiczne (...)

2. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela teoretycznych
przedmiotów zawodowych w szkołach, o których mowa w ust.1, posiada również
osoba, która legitymuje się dyplomem ukończenia studiów wyższych zawodowych
na kierunku (specjalności) zgodnym lub zbliżonym z nauczanym przedmiotem
lub rodzajem prowadzonych zajęć i posiada przygotowanie pedagogiczne.
</cyt.>

Musisz się tylko liczyć z tym, że pracując jako nauczyciel stażysta bez
magisterium, zarobisz naprawdę niewiele...

--
Z poważaniem,
Yorick

4. Data: 2008-07-17 14:46:36

Od: "Agnieszka__" <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musisz się tylko liczyć z tym, że pracując jako nauczyciel stażysta bez
> magisterium, zarobisz naprawdę niewiele...

rozumiem,
oczywiscie magister w planach.
Chcialbym prowadzic zajecia ekonomiczne, popierac je doswiadczeniami z
wlasnej prowadzonej przeze mnie firmy itp.

Dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrowienia

5. Data: 2008-07-17 15:55:55

Od: Yorick <w...@e...pl.to.też.usuń> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17 - 07 - 2008 (czwartek) o godzinie 16:46, Agnieszka__ napisał(a):

> Chcialbym prowadzic zajecia ekonomiczne, popierac je doswiadczeniami z
> wlasnej prowadzonej przeze mnie firmy itp.

Jeszcze jedna mała uwaga - jeżeli zamierzasz prowadzić zajęcia z typowo
zawodowych przedmiotów, jak np. ekonomika czy rachunkowość, to Twój
licencjat powinien wystarczyć. Zdaje mi się jednak, że główne
zapotrzebowanie jest w tej chwili na nauczycieli podstaw przedsiębiorczości
(bo ten przedmiot jest nauczany chyba w każdym typie szkoły średniej). Tu
zaś pojawia się problem, bo podstawy przedsiębiorczości - z bliżej
nieznanych mi powodów - zaliczane są nie do przedmiotów zawodowych, ale do
ogólnokształcących, czyli tych, które wymagają od nauczyciela magisterium.
To wszystko oczywiście teoria, bo to, co dzieje się w praktyce w polskich
szkołach, to często już zupełnie inna bajka...

--
Z poważaniem,
Yorick

6. Data: 2008-07-17 16:00:16

Od: "Agnieszka__" <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To wszystko oczywiście teoria, bo to, co dzieje się w praktyce w polskich
> szkołach, to często już zupełnie inna bajka...

Cenna uwaga.
Dziekuje.

technik farmaceutyczny http://medyk.zgora.pl/in dex.php?option=com_conte nt&task=view&id=83&Itemi d=38
[szukam] Uczelnia wyższa w Warszawie, kierunek TURYSTYKA I REKREACJA
Polski Uniwersytet Wirtualny - pytanie
targi zdrowia i urody afrodyta bydgoszcz kurs masaz tajski kursy masazu tajskiego szkolenie masazy tajskich szkola jogi masaze orientalne
BRAK PROMOCJI - BRAK OCENY Z PRZEDMIOTU DODATKOWEGO