zrazy wolowe

1. Data: 2001-12-13 13:23:49

Temat: zrazy wolowe
Od: "Sorfi" <a...@h...se> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos ma jkis prosty a dobry przepis na ta potrawe
dziekuje

--
sorfi
gg 1925604

1. Data: 2001-12-13 14:10:20

Temat: Re: zrazy wolowe
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sorfi" <a...@h...se> wrote:

>czy ktos ma jkis prosty a dobry przepis na ta potrawe
>dziekuje

Ostani już dziś mix z grupy...

"Dobry kawalek wolowiny, najlepiej poledwice, pokroic w
cienkie plastry i rozbic. Obficie posypac majerankiem, pieprzem i
sola po obu stronach, ulozyc na srodku pasek boczku, ogorka
kiszonego ( ja dalam korniszony) i pasek czerstwego chleba.
Zawinac, zabezpieczyc nitka, czy wykalaczka, oproszyc maka, obsmazyc
naokolo, przelozyc do brytfanki, zalac woda, dodac grzyby,
dusic az miekkie, podlewac jak wyparuje, zrobic sos." Magdalena

"Ja nie daje chleba, za to smaruje mieso od wewnatrz dobra
musztarda, zamiast boczku lubie dac slonine, grzyby niekoniecznie a
do sosu wlewam winko. Z tymi roladami to pewnie tak jak z
bigosem, kazdy ma jakis swoj sposob." Przemyslaw Koziarski

"Ja robie podobnie. Ostatnio zdarzylo mi sie dodac Retziny
(AFAIR greckie wino z wyraznym aromatem zywicy) i efekt byl
znakomity - moim zdaniem - na tyle, ze od tego czasu czesto stosuje
wlasnie Retzine do duszenia mieska. Nie nalezy sie przejmowac
*intensywnym* zapachem zywicy w kuchni - daniu nadaje ona tylko
lekki posmak. Polecam sprobowac." Pedro.

"A obok ogórka daję też trochę papryki - długie plasterki oraz
piórka cebulki. Mąkę posypuję trochę środek + przyprawy,
podsmażanie i w garnuszek. Bez grzybów. Sos i tak jest bardzo
aromatyczny" Jola

"Zrazy z grzybami. Poprostu smaruje kazdy rozbity kawalek miesa
farszeam takim jak na uszka (po swietach zawsze mi z kilogram
lub 2 zostaje to jest w sam raz). Zamiast musztarda to pare
razy posmarowalem pasztetem drobiowym - bylo super. W sredku
reszta bez zmian czyli plasterek boczku, ogorek, cebola. Zamiast
ogorka dalem kilka razy pikle jak je mialem. Byly bardzo slone i
bardzo mi to odpowiadalo. Zrazy wyszly wowczas super. Bywa, ze
zrazy zamiast musztarda czy pasztetem samruje zurawina do miesa.
Wychodza zraz na slodko-kwasno! Zrazy z oliwkami: Standardowo
musztarda, plasterek boczku, ogorek i cebola ale dodaje jeszcze
posiekanych czarnych oliwek. Smakuje znakomicie. Po
podsmazeniu oraz pozniej podlewam zawsze zaprawa ze zuzytych czarnych
oliwek. Wiem, ze to sama chemia ale smak i aromat taki, ze sie
oplaca .Z interesujacych zeczy dodam jeszcze tyle, ze dobrze
rozbite mieso na zrazy nie powinno wymagac zwiazania nitka. Jak mam
natchnienie to robie wlasnie takie zrazy, ktore trzymaja sie
bez nitki i wykalaczek" Lechu

1. Data: 2001-12-13 17:34:03

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sorfi" <a...@h...se> napisał w wiadomości
> czy ktos ma jkis prosty a dobry przepis na ta potrawe
> dziekuje
>
> --
> sorfi

wolowine zrazowa pokroic w cienkie paski
rozbic tluczkiem- z jednej strony posolic, przelozyc na druga strone i:
posmarowac musztarda - ja smaruje gruboziarnista francuska, na to pasek
ogorka kiszonego , plaster boczku wedzonego a czasem jeszcze pasek chleba
razowego, popieprzyc,zwinac, spiac wykalaczka, posypac delikatnie maka,
podsmazyc na patelni, przelozyc do garnka z 0,75 l. wywaru z cebula
uprzednio zrumieniona, listkiem laurowym i3 ziarnami pieprzu. dusic ok.
godzine. do sosu czasem dodaje 3 suszone prawdziwki. nie zageszczam maka,
dodaje pajde trazowca, chleb sie rozgotuje-wspaniale zagesci sos i nada mu
wspanialego smaku.

czasem zamiast boczku daje do zrazów uprzednio namoczone i posiekana
drobniutko grzyby suszone.

pozdrawiam
Mechcia

Świąteczna KACZKA