zupa na kaca

1. Data: 2002-10-16 21:04:51

Temat: zupa na kaca
Od: "JMB" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłem taki przepis, nie wiecie czy działa skutecznie?
Jeśli tak, to gotuję w sobote:-)

Zupa na kaca

Składniki:
1 kg dobrej kiszonej kapusty, 10 dkg tłuszczu, 10 dkg mąki, 10 dkg cebuli,
40 dkg wędzonej kiełbasy, 15 dkg wędzonej słoniny, 1/2 kg wędzonki (golonka,
nóżki wieprzowe lub coś w tym rodzaju), 3 ząbki czosnku, 300 ml śmietany,
kminek, ostra papryka, przecier pomidorowy, koper, słodka czerwona papryka,
sól.

Drobno pokrojoną cebulę podsmażamy na tłuszczu. Kapustę opłukujemy,
wyciskamy, wkładamy do bogracza i zalewamy zimną wodą. Zagotowujemy.
Dodajemy kiełbasę, którą gotujemy przez 10 minut, a następnie wyjmujemy.
Wędzonkę i słoninę kroimy w drobną kostkę i dodajemy do gotującej się
kapusty. Kiedy są już miękkie, posypujemy mąką i przyprawiamy kminkiem,
czosnkiem i papryką. Teraz kolej na przecier pomidorowy (lub świeże,
dojrzałe pomidory). Zagotowujemy.

Kiełbasę kroimy na plasterki i dodajemy do zupy. Śmietanę mieszamy z
odrobiną mąki i wodą. Dolewamy do zawartości bogracza. Ponownie
zagotowujemy. Posypujemy świeżym siekanym koperkiem.

PZDR
JMB

1. Data: 2002-10-16 22:00:15

Temat: Re: zupa na kaca
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JMB" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Znalazłem taki przepis, nie wiecie czy działa skutecznie?
> Jeśli tak, to gotuję w sobote:-)

Najskuteczniejszy środek na kaca, to nie pić poprzedniego dnia ;-))

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-10-16 22:05:46

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg <m...@c...prv.pl> w
<news:aokngk$bei$1@news2.tpi.pl> napisał(a):

> Najskuteczniejszy środek na kaca, to nie pić poprzedniego
> dnia ;-))

Dobre, chyba będę musiał przetestować. ;-)

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
k...@b...tk Stranded in my mind

1. Data: 2002-10-17 07:13:40

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <k...@b...tk> napisał w wiadomości
> Maria Maciąg <m...@c...prv.pl> w

> Dobre, chyba będę musiał przetestować. ;-)
>
> --

tak uwazasz, ciekawe czy w siebie wmusisz miche, jesli to bedzie kac rzygany
za przeproszeniem, hie hie hie ;-)

wkn

1. Data: 2002-10-17 07:28:11

Od: "Deuter" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak uwazasz, ciekawe czy w siebie wmusisz miche, jesli to bedzie kac
rzygany
> za przeproszeniem, hie hie hie ;-)
>
> wkn

Ja kiedys przy takim kacu probowalem sie leczyc zupa chmielowa - wszystko na
zmarnowanie poszlo... ;)
Ktos ze znajomych mowil, ze najlepsza na kaca jest multiwitamina - wypita
tuz po imprezie.

Pozdrawiam,
Deuter

1. Data: 2002-10-17 08:07:47

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Deuter <d...@p...onet.pl> w <news:aoloop$9qs$1@news.onet.pl>
napisał(a):

> Ktos ze znajomych mowil, ze najlepsza na kaca jest multiwitamina -
> wypita tuz po imprezie.

Sok pomidorowy, witaminy, jakiś alka-selzter. Trzeba uzupełniać
sole, zwłaszcza potas (stąd pomidory) i witaminy.

1. Data: 2002-10-17 08:08:30

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

wkn <w...@w...pl> w <news:aolnvl$opp$1@news2.tpi.pl> napisał(a):

> tak uwazasz, ciekawe czy w siebie wmusisz miche, jesli to bedzie kac
> rzygany za przeproszeniem, hie hie hie ;-)

Michę niepicia? Chyba jak nie będę pił, to kaca nie będę miał? Jakoś
nie czaję Twojego żartu.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
k...@b...tk If you're caught out in the rain

1. Data: 2002-10-17 08:28:30

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

==============
Podobno kaca leczy sie klinem.

waldek
==============

1. Data: 2002-10-17 08:37:15

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym sie strules ty sie lecz ;-)

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-17 08:43:13

Od: "Edi" <e...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

podobna na kaca najlepsza jest gorzka kawa z cytryną
> [...]
> odrobiną mąki i wodą. Dolewamy do zawartości bogracza. Ponownie
> zagotowujemy. Posypujemy świeżym siekanym koperkiem.

meble kuchenne -trojmiasto
Posztet z pieczarek
Golonka po pomorsku/szybkowar
czerwony sos - jak go zrobic
Byly szwedzkie Adioli - prosba o przepis