zupa pieczarkowa

1. Data: 2006-04-04 06:47:17

Temat: zupa pieczarkowa
Od: "Szpilka \(Sylvja\)" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zachciało mi się zupy pieczarkowej. Tylko, że ja nie lubię
śmietany w zupach, a taka pieczarkowa kojarzy mi się tylko
ze śmietaną.
Czy można zrobić dobrą pieczarkową bez zabielania?
Jak przygotować do niej pieczarki?
Wrzucić surowe? czy podsmażyć?
Macie sprawdzone pomysły na taka zupę?

Pozdrawiam
Sylwia

2. Data: 2006-04-04 07:32:21

Temat: Re: zupa pieczarkowa
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka (Sylvja)" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
> śmietany w zupach, a taka pieczarkowa kojarzy mi się tylko
> ze śmietaną.
> Czy można zrobić dobrą pieczarkową bez zabielania?

Solidny rosół i kroić pieczarki prosto na wrzątek - nie powinny sciemnieć...
Córka może na bieżąco myć i podawać pieczarki po jednej... Zaprawić
przyprawą do zup Winiary, Maggi lub nawet Knorr...

3. Data: 2006-04-04 07:39:37

Od: "Szpilka \(Sylvja\)" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Solidny rosół i kroić pieczarki prosto na wrzątek - nie powinny
> sciemnieć...

Jak to na rosól? A inne warzywa? Nie ma w pieczarkowej
marchewki, selera, ziemniaka itp?

> Córka może na bieżąco myć i podawać pieczarki po jednej...

Skąd Ci przyszło do głowy, że ja mam córkę?

> Zaprawić przyprawą do zup Winiary, Maggi lub nawet Knorr...

Nie uznaję takich przypraw :-)

Pozdrawiam
Sylwia

4. Data: 2006-04-04 07:49:32

Temat: Re: zupa pieczarkowa [OT]
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Solidny rosół i kroić pieczarki prosto na wrzątek - nie powinny
sciemnieć...
> Córka może na bieżąco myć i podawać pieczarki po jednej...

Coś masz słabośc do cudzych córek...;-)

pozdrawiam
Basia

5. Data: 2006-04-04 08:00:05

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jak to na rosól? A inne warzywa? Nie ma w pieczarkowej
> marchewki, selera, ziemniaka itp?

Miała być bez śmietany? A rosół to nie tylko wywar mięsny...
Jako zagęstnik może być mąka kukurydziana (krochmal kukurydziany)...

> Skąd Ci przyszło do głowy, że ja mam córkę?

Można dodac zielony liść lubczyka

> Nie uznaję takich przypraw :-)
>
> Pozdrawiam
> Sylwia

Nic osobistego, ale zaczynam podejrzewać...

6. Data: 2006-04-04 08:01:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jak to na rosól? A inne warzywa? Nie ma w pieczarkowej
> marchewki, selera, ziemniaka itp?

> Skąd Ci przyszło do głowy, że ja mam córkę?

Szpilka - w odróżnieniu od Igiełki? ;-p)))

7. Data: 2006-04-04 08:08:19

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka (Sylvja) wrote:

> Jak to na rosól? A inne warzywa? Nie ma w pieczarkowej
> marchewki, selera, ziemniaka itp?

No rosół to na włoszczyźnie musi być, czyli jarzyny są i są ważniejsze
niż mięso. Dla bezmięsnych może być po prostu wywar z jarzyn. Ziemniaki
mi nie pasują do pieczarkowej, ale to już sprawa gustu. Ja bym dała
makaron, albo całą zupę zmiksować i podać z grzankami.

> Nie uznaję takich przypraw :-)

I słusznie. Może jeszcze gotowe kostki rosłowe :(

Krycha też bezśmietanowa :)
Najpiękniejszą muzyką przed snem

8. Data: 2006-04-04 08:25:54

Od: "Szpilka \(Sylvja\)" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> No rosół to na włoszczyźnie musi być, czyli jarzyny są i są ważniejsze
> niż mięso. Dla bezmięsnych może być po prostu wywar z jarzyn.

Aha. Po prostu w pierwszej chwili wyobraziłam sobie zwykły
rosół i pływające w nim pieczarki i coś mi tam nie grało :-)

> Ziemniaki
> mi nie pasują do pieczarkowej, ale to już sprawa gustu. Ja bym dała
> makaron,

A to tu już mi też obojętne. Lubię i tak i tak. Najważniejsze
żeby ta zupa miała odpowiedni smak pieczarek. :-)

> albo całą zupę zmiksować i podać z grzankami.

Ja bym jeszcze taką zjadła ale obawiam się, że moje dziecię
stanowczo zaprotestuje :-)

> I słusznie. Może jeszcze gotowe kostki rosłowe :(

Kostek też nie uznaję. Fuj. Tylko sól, pieprz i wszelkiego
rodzaju zioła, zioła, zioła :-)

Sylwia

9. Data: 2006-04-04 08:26:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> wrote in message
> [...]

Biedne baby - smietany nie lubią!!!
A kluski zamiast makaronu - lepsze kładzione lub skubane - proporcje: 1
jajko na 10 dag mąki, żadnej wody...

10. Data: 2006-04-04 09:58:02

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka (Sylvja) napisał(a):
> Witam
> Jak przygotować do niej pieczarki?
> Wrzucić surowe? czy podsmażyć?
> Macie sprawdzone pomysły na taka zupę?

W naszej kuchni zawsze podsmażamy pieczarki z cebulką i do rosołku
(może być nawet z kostki). Jeżeli nie chcesz zabielanej, dodaj do
gotującej zupy makaronu (według własnego gustu jeżeli chodzi o jego
rodzaj).

Smacznego
Janusz

miodonka
BUDYNIE...
Majorka - co KONIECZNIE zjeść
penne
Ciasto z mandarynek...ktokolwiek widział ktokolwiek wie;)