Ciasto z mandarynek...ktokolwiek widział ktokolwiek wie;)

1. Data: 2006-04-03 06:52:07

Temat: Ciasto z mandarynek...ktokolwiek widział ktokolwiek wie;)
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

No własnie podobno jest cos takiego

pieczone z samych mandarynek...bez mąki..z różnymi dodatkami

Czy moze ktoś dysponuje wiarygodnym przepisem i moze podzielic się??

Pozdrawiam słonecznie

Marek

2. Data: 2006-04-03 07:55:23

Od: Duzy Mis <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepiej smakuje dnia następnego.

A czy jest jakaś sztuczka podczas przygotowań ?
Zrobiłem z pomarańczy i wyszło niemiłosiernie gorzkie.
Co zrobiłem nie tak ?

Pozdrawiam
Duży Miś

3. Data: 2006-04-03 08:43:28

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:e0qgo3$dd8$1@news.lublin.pl...
> [...]
>
> pieczone z samych mandarynek...bez mąki..z różnymi dodatkami
>

> Czy moze ktoś dysponuje wiarygodnym przepisem i moze podzielic się??

Nigella coś takiego ostatnio piekła.
Składniki:
- 4 mandarynki lub trzy pomarańcze
- 250 g mielonych migdałów
- 250 g cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 6 jajek

Przygotowanie:
Mandarynki (w całości, ze skórką) gotujemy w garnku z wodą przez ok. 2
godziny. Odsączamy i odstawiamy do ostygnięcia. Zimne mandarynki miksujemy.
Wcześnie można lecz nie trzeba wyjąć pestki. Dodajemy jajka, cukier, migdały
i proszek do pieczenia. Miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Ciasto
będzie dosyć rzadkie.

Tortownicę o średnicy 20 cm smarujemy masłem a dno wykładamy pergaminem.
Wlewamy ciasto. Pieczemy godzinę w temperaturze 190 - 200 stopni.

Najlepiej smakuje dnia następnego.

Anet

4. Data: 2006-04-03 08:57:39

Od: misiczka - Lesława Ignaszewska <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pieczone z samych mandarynek...bez mąki..z różnymi dodatkami
>

> Czy moze ktoś dysponuje wiarygodnym przepisem i moze podzielic się??

Gotujesz w wodzie 4 mandarynki (całe - ze skórą, ale pestki lepiej
wyciągnąć) do miękkości, miksujesz w malakserze(całe ale odciśnięte)
dodajesz 25 deko mielonych migdałów, 22 deko cukru, 6
jajek, łyżeczkę proszku do pieczenia, wylewasz do blaszki (średnica 20 cm)
wyłożonej pergaminem i wysmarowanej masłem, pieczesz godzinę w 190
stopniach.

--
pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

Nie chyl czoła przed żadnym bogiem,
dopóki nie jesteś przekonany, że ten bóg na to zasługuje. (Seneka Starszy)
http://leslawa-ignaszewska.com

5. Data: 2006-04-03 09:03:37

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duzy Mis" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

> A czy jest jakaś sztuczka podczas przygotowań ?
> Zrobiłem z pomarańczy i wyszło niemiłosiernie gorzkie.
> Co zrobiłem nie tak ?
>
> Pozdrawiam
> Duży Miś

Zapowiada sie smakowicie...;P'''''

Ale obawiam sie że nie usunałeś pestek z pomarańczy...

Marek

6. Data: 2006-04-03 12:05:34

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Tortownicę o średnicy 20 cm smarujemy masłem a dno wykładamy pergaminem.
> Wlewamy ciasto. Pieczemy godzinę w temperaturze 190 - 200 stopni.

Widziałam ten odcinek i stwierdziłam, że takie łatwe to i ja umiem upiec.
Ale pytanie - czy 25 dag mielonych migdałów nie jest jakąś mega bombą
kaloryczną? To ciasto wychodzi w małej tortownicy, więc na kilka ledwie
porcji mamy 25dag migdałów i 25dag cukru. Martwi mnie to trochę, bo lato za
pasem :)

Agata, co robiła też nigellowe grzanki wykrajane foremkami i małemu
niejadkowi smakowały :)

7. Data: 2006-04-03 12:14:06

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
za
> pasem :)
>
> Agata, co robiła też nigellowe grzanki wykrajane foremkami i małemu

A nawet gdyby to była bomba to co s tego?? he?? :>

Marek

8. Data: 2006-04-03 13:13:36

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> za pasem :)
>
> Agata, co robiła też nigellowe grzanki wykrajane foremkami i małemu

Nie wydaje mi się aż takie kaloryczne. W sumie te migdały zastępują i mąkę i
tłuszcz przynajmniej jak na moje oko. A moja Mała wkoło woła o gęstą zupę
pomidorową też Nigelli, co mnie cieszy bo jej przygotowanie zajmuje do 15
min.

Anet

9. Data: 2006-04-03 13:14:44

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nawet gdyby to była bomba to co s tego?? he?? :>
>
> Marek

Jak to co? Nowe ubranie trzeba kupować.

Anet

10. Data: 2006-04-03 15:15:56

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to co? Nowe ubranie trzeba kupować.
>
> Anet

Tiaaaaa.....tłumaczenie cokolwiek mało przekonywujace...

a moze kazdy powód jest dobry ;)))))))))))))))

Marek

myslicie juz o swietach?
test
Zakwas!