zupa rybna na mleku

1. Data: 2001-06-28 20:40:28

Temat: zupa rybna na mleku
Od: "matthias" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W bardzo wczesnym dziecinstwie jadalem u moich dziadkow zupe mleczna z
rozgotowanymi rybami slodkowodnymi.

Zna ktos cos takiego?

matthias

1. Data: 2001-06-29 06:17:03

Temat: Re: zupa rybna na mleku
Od: "Ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zna ktos cos takiego?

Takiej potrawy nie znam. Chcialam powiedziec, ze u mnie w domu byly
przestrzegane zasady, ze ze wzgledow zdrowotnych nie mozna laczyc pewnych
potraw. Na przyklad niedopuszczalne bylo picie mleka zaraz po zjedzeniu
ryby, miesa, grzybow, ogorkow. Nie wiem, czy bylo to sluszne. Potem, kiedy
pojechalam do Skandynawii i tam zetknelam sie z bardzo zaskakujacymi dla
mnie polaczeniami, doszlam do wniosku, ze moje dotychczasowe nawyki chyba
nie mialy podstaw, ale ryby z mlekiem w dalszym ciagu bym nie polaczyla.
A czy Wy jecie wszystko ze wszystkim?

1. Data: 2001-06-29 06:17:04

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W bardzo wczesnym dziecinstwie jadalem u moich dziadkow zupe mleczna z
> rozgotowanymi rybami slodkowodnymi.

A jesteś pewny, że to była mleczna ? znaczy widziałeś jak ją ktoś robił ?
Czy była to biała zupa, a tylko wydaje Ci się, że mleczna ? Bo o mlecznej z
rybami pierwsze słyszę :)

--
Lilly was here

1. Data: 2001-06-29 07:34:46

Temat: Odp: zupa rybna na mleku
Od: "matthias" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pewno wiem, ze to byla zupa na mleku. jak dotre do tego przepisu to
podziele sie z pl.rec.kuchnia

Użytkownik "Lilly was here" <M...@e...com.pl> napisał w
wiadomości news:9hh6hv$58o$1@flis.man.torun.pl...

1. Data: 2001-06-29 07:40:54

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik matthias <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9hg4ob$mv7$...@n...onet.pl...
> W bardzo wczesnym dziecinstwie jadalem u moich dziadkow zupe mleczna z
> rozgotowanymi rybami slodkowodnymi.
> Zna ktos cos takiego?
Nie, ale wędzone, zapiekane w sosie mlecznym tak.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-29 08:53:17

Od: "ktabaczynski" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie mialy podstaw, ale ryby z mlekiem w dalszym ciagu bym nie polaczyla.

No, a śledzie w śmietanie?
Też były niedopuszczalne?

Pozdrowienia. Krzysztof.

1. Data: 2001-06-29 10:39:02

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> byly
> No, a śledzie w śmietanie?
> Też były niedopuszczalne?

jak ma byc koszerne to nie

Waldek

1. Data: 2001-06-29 14:46:09

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Jest popularna zupa w krajach anglosaskich ktora zwie sie "chowder".
Zupka moze byc robiona z roznych morskich (i nie tylko) "zwierzat".
Jest pyszna, moja ulubiona to "clams chowder" ktora jest robiona z "clams" ( to takie
malze).
Mieso nie ma byc rozgotowane, ale jak ktos lubi?.

Easy fish chowder
1 stick butter
2 T flour
1 lb boneless fish fillets
8 oz bottled clam juice
2 cans chopped clams, 6.5 oz
1 lemon
1 can white potatoes, whole or sliced, 16 oz
1 pint half and half
1/2 lb shrimp, uncooked
12 mussels

Chop the fish into chunks.
Slice the lemon.
Open the can of potatoes, drain the liquid and cut the potatoes up into coarse
chunks.
Peel and clean the shrimp.
In a good-sized pot over medium-high heat, melt the stick of butter.
When the butter is melted add the 2 tablespoons of flour.
Mix until the butter and flour are blended together and the mixture starts to bubble.

Add the fish.
Mix until the fish chunks are coated with the butter/flour mixture.
Cook until the fish turns from translucent to a milky color, about 3 minutes.
Add the 8 oz bottle of clam juice plus the juice from the 2 cans of clams (but not
the clams themselves).
Add the lemon slices.
Cook until the mixture is starting to boil, stirring occasionally.
Add the potatoes.
This should cool down the soup slightly so it stops boiling.
If it doesn't, your heat is too high.
Stir and cook until the mixture starts to boil again.
Add the half and half.
Again, the mixture will stop boiling.
Stir and cook until the soup begins to boil again.
Add the shrimp.
Cook until the shrimp begin to turn a pinkish color and the soup starts to boil
again.
Add the chopped clams and the mussels.
Simmer for five minutes.
The shrimp will be all pink and the mussel shells will have opened up.
Serve with crackers.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-06-29 20:00:52

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@z...fu-berlin.de...
> jak ma byc koszerne to nie
Piszesz nieprawdę, ryba wędzona [dorsz] zapiekana w mleku i maśle właśnie
z tej kuchni się wywodzi!!!
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-30 20:43:03

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Piszesz nieprawdę, ryba wędzona [dorsz] zapiekana w mleku i maśle właśnie
> z tej kuchni się wywodzi!!!

Ktoś z jakieś pół roku temu podał adres na kuchnię NAPRAWDĘ koszerną
i powiem szczerze - nie przypominam sobie jakichś wyłomów ( w sensie
ryby/mieso/mleko)

próbowalem znalezc w wyszukiwarce, ele nie udalo sie
pamietom, ze bylo w domenie..org.pl

AE sadyl

projekt logo grupy
bialy sos do spaghetti-jak go zrobic?