zwiazki ketonowe w moczu

1. Data: 2001-08-16 08:58:57

Temat: zwiazki ketonowe w moczu
Od: "Iwcia Psuty-Lipska" <i...@m...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam takie pytanie: badanie moczu wykrylo wysokie stezenie zwiazkow
ketonowych: 50 mg/dl, przy czym nie stwierdzono glukozy w moczu. Co prawda
nie robilam badania krwi na glukoze w tym samym rzucie, ale cukier zawsze
miescil mi sie w normie. Z kolei ponad dwa miesiace jestem na diecie,
skutecznej zreszta, z ktorej faktycznie wylaczylam wszelkie weglowodany poza
tymi pochodzacymi z owocow. No i wlasnie - czym taki stan - obecnosc tych
zwiazkow ketonowych - ma jakis powazny wplyw na zdrowie? Czy lekarz moze mi
zakwestionowac te wyniki? Bo sa to badania w ramach kontrolnych w pracy....
kiedys nie chcial mi wydac pozwolenia na prace bo mialam troche bialka w
moczu (krotkotrwaly stan zapalny). Czy teraz tez tak moze byc? Jesli tak to
co mam zrobic? Najesc sie cukru dzien przed oddaniem moczu do analizy?
Dzieki za konstruktywne odpowiedzi

iwcia P-L

2. Data: 2001-08-16 15:27:18

Temat: Odp: zwiazki ketonowe w moczu
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwcia Psuty-Lipska napisała

[...]

Może się mylę, ale słyszałam, że przy intensywnym odchudzaniu poziom związków
ketonowych we krwi (i tym samym moczu) może wzrosnąć ponadnormatywnie. Wiąże
się to z intensywnym (bardziej, niż do tej pory) spalaniem tłuszczów.
Przepraszam, jeśli coś pokręciłam, ale dawno nie miałam do czynienia z biochemią
;~)
Czy jest to niebezpieczne, tego nie wiem.
Maja:

3. Data: 2001-08-18 12:57:46

Temat: Re: zwiazki ketonowe w moczu
Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwcia Psuty-Lipska <i...@m...gdynia.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lg1uh$dt5$...@k...task.gda.pl...
> [...]
> tymi pochodzacymi z owocow. No i wlasnie - czym taki stan - obecnosc tych
> zwiazkow ketonowych - ma jakis powazny wplyw na zdrowie

Jezeli ograniczylas ilosc weglowodanow to automatycznie zwiekszyla ci sie
ilosc spozywanego bialka i tluszczu co prowadzi do kwasicy ketonowej, takie
objawy obserwowano u ludzi na diecie kwasniewskiego i bezpieczne to to nie
jest.

Aga

4. Data: 2001-08-19 08:44:28

Od: "tpi" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja Krężel" <o...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
biochemią
> ;~)
> Czy jest to niebezpieczne, tego nie wiem.

Do pewnego stopnia nie jest to niebezpieczne ale jest to objaw przestawienia
sie organizmu na kryzyswy tryb pracy a trzeba pamietać ze wtedy trawione sa
tez bialka! Troche ich szkoda

Mimo wszystko zrobilbym badania poziomu glukozy na czczo i 2 godz. po
posilku. Jezeli to jest cukrzyca albo nietolerancja glukozy to nerki moga
byc zaadaprowane do wyzszych wartosci glikemii i nie bedzie wtedy glukozy w
moczu

5. Data: 2001-08-20 07:06:25

Od: "Iwcia Psuty-Lipska" <i...@m...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
takie
> objawy obserwowano u ludzi na diecie kwasniewskiego i bezpieczne to to nie

Ale czy mozesz powiedziec cos bardziej konkretnego na temat tego
niebezpieczenstwa? Czy to tylko hasło przeczytane w ksiazce czy na sieci?
Bo do tego ja tez dotarlam, ale dlaczego jest to niebezpieczne? I po jakim
trwaniu?
A co do ilosci tluszczy i bialek to nie, nie zwiekszyla sie. Jestem (ale to
juz koncowka) na nieco zmodyfikowanej diecie owocowo-warzywnej.

Iwcia P-L

6. Data: 2001-08-20 23:47:48

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwcia Psuty-Lipska <i...@m...gdynia.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lqcrk$2ps$...@k...task.gda.pl...

> A co do ilosci tluszczy i bialek to nie, nie zwiekszyla sie. Jestem (ale
> juz koncowka) na nieco zmodyfikowanej diecie owocowo-warzywnej.

Czyli prawie na głodówce. :-)

Lekka ketoza występująca w tym przypadku nie jest szkodliwa.

"Biochemia Harpera" wyd III rok 1995 str. 268

Pozdrawiam
Leszek

~~~ Hot XXX Pics ~~~~ 942 [1/2]
Długość cyklu u kobiety ?