zwyrodnienie stawu barkowego

1. Data: 2004-08-16 11:46:07

Temat: zwyrodnienie stawu barkowego
Od: "Kajetan" <a...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 62 lata. Od ok. 2 lat mam problemy ze stawem barkowym. Nie mogę sięgnąć
za szyję, skręcić ręki robić pompki i wykonywać niektórych ruchów bez
odczuwania silnego bólu. Ponadto bolą mięśnie ramienia i przedramienia tzw.
biceps.
Neurolog zalecił środki przeciwbólowe, ale na niewiele się zdały. Brałem
masaże i zamrażanie miejscowe tzw. krioterapię. Jak brałem było OK lub
możliwie. Jak przestałem bóle pojawiły się ponownie. Obecnie co 2 tygodnie
ortopeda robi mi zastrzyk w ramię z specyfiku o nazwie "DIPROPHOS". Po
zastrzyku jest bardzo dobrze, nic nie boli. Jest to swoista blokada i dzięki
niej mogę funkcjonować normalnie. Jednak w 3 tygodniu bez zastrzyku
dolegliwości wracają. Kolejnym problemem jest to jak długo można pozostawać
na zastrzykach z DIPROPHOSU, nie usuwając przyczyn dolegliwości.
Proszą o poradę;
- czy ktoś z Państwa wie jak takie dolegliwości leczyć i gdzie,
- czy są skuteczne środki (konwencjonalne i niekonwencjonalne),
Za pomoc z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Kajetan

2. Data: 2004-08-16 16:02:15

Temat: Re: zwyrodnienie stawu barkowego
Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Jeśli chcesz odpowiedzieć usuń z adresu (-usun-to)

Bark jest stawem dość skomplikowanym i trudno tak zdalnie ocenić, co jest
przyczyną dolegliwości. Najprawdopodobniej jest to tzw konflikt podbarkowy z
częściowym uszkodzeniem stożka rotatorów ale to taka Strassendiagnose :)
Iniekcje steroidowe czasem można uznać nawet za "leczące" ponieważ
zmniejszając obrzęk eliminują tarcie umożliwiając płynny ruch ścięgien
między głową kości ramiennej a wyrostkiem barkowym łopatki. Tak czy inaczej
w leczeniu brakuje tu jeszcze porządnej rehabilitacji - krio jest ok ale
chodzi głównie o ćwiczenia. Jeśli to nie pomoże dobrze byłoby rozszerzyć
diagnostykę (na pewno RTG i USG a może nawet rezonans) i poszukać ośrodka
wykonującego artroskopię barku..

3. Data: 2004-08-17 05:08:12

Od: "Dars" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!!
ja bym jeszcze radził udać się do dobrego fizjoterapeuty który jest po
kursie Kalternborna-Evjenta i cie zbadał i ocenił, bo może być to sprawa
ograniczenia poprzez zwiększone napięcie torebki stawej w któryś za stawów
barkowych!!!

--
pzdr
Tomek
Użytkownik "deBerg" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> diagnostykę (na pewno RTG i USG a może nawet rezonans) i poszukać ośrodka

Prostata
Bloto lecznicze
bardzo wysokie GGTP
antybiotyk niedostajacy sie do krwi a pigulka
sarkoidoza