żyrandol - na 2 razy zapalany - 3 kable

1. Data: 2006-01-29 12:18:47

Temat: żyrandol - na 2 razy zapalany - 3 kable
Od: jokey <jokey@tnt_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Kupilem nowy zyrandol bo w starym spalilo sie gniazdo. Stary byl 3
zarowkowy, zapalany na 2 w kombinacji 1 zarowka + 2 pozostale.
Kupujac nowy spytalem goscia czy tez jest 2+1 - odpowiedzial, ze tak.
W kostce w tym nowym zyrandolu sa oznaczenia L, N i taki dziwny znaczek
pionowa kreska pod nia dwie poziome (domyslam sie ze to jakies zerowanie,
bo bylo polaczone z obudowa jeszcze zyrandola, ale to rozlaczylem).

W kabelkach z sufitu mam tak, ze w 1 jest caly czas prad niezaleznie czy
wlacznik na scianie jest zalaczony czy nie, w jednym pojawia sie prad po
wlaczeniu wlacznika, w tym trzecim chyba sie nigdy nic nie pojawia, bo
probnik nie swieci. Teraz pytanie jak podlaczyc te kable zeby sie zapalalo
na 2 razy caly zyrandol, bo w tej chwili wlaczaja sie od razu wszystkie
zarowki jak tylko pstrykne lewym klawiszem wlacznika.

p.s. jak widac jestem laikiem w sprawach elektryki, a z dostepnych narzedzi
posiadam probnik.

Pozdrawiam !
jokey
GG67208

2. Data: 2006-01-29 13:17:21

Temat: Re: żyrandol - na 2 razy zapalany - 3 kable
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jokey napisal(a):

> p.s. jak widac jestem laikiem w sprawach elektryki, a z dostepnych
> narzedzi posiadam probnik.

Ze względu na zagrozenie życia i zdrowia Twoje i Twojej rodziny powinieneś
zlecić zamontowanie tego żyrandola elektrykowi, bo nawet jeśli nie porazi
Cię prąd to spadnie Ci ten żyrandol na głowę.
Czas najwyższy żeby ludzie w tym kraju zaczęli zdawać sobie sprawę, że pewne
rzeczy powinni robić fachowcy.
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
*************************www.madej.master.pl ************************

3. Data: 2006-01-29 13:43:35

Od: "awl" <a...@...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czas najwyższy żeby ludzie w tym kraju zaczęli zdawać sobie sprawę, że
> pewne
> rzeczy powinni robić fachowcy.

Oj tak tak, popieram. Też nie chcę brać odpowiedzialności za czyjeś życie.

4. Data: 2006-01-29 14:55:41

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "jokey" <jokey@tnt_nospam_.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> na 2 razy caly zyrandol, bo w tej chwili wlaczaja sie od razu wszystkie
> zarowki jak tylko pstrykne lewym klawiszem wlacznika.

Nijak nie podlaczysz, takiego efektu nie moze byc, a skoro jest to zapros
elektryka.
Sam podlaczam swoje zyrandole i inne takie ale Twój opis wskazuje na wiekszy
problem.
Przy normalnie (w nosie mam normy, nie jestem elektrykiem ;) faza
doprowadzona jest do wlacznika i wlacznik ja odcina.
Inne podlaczenia sie zdarzaja ale dla wlasnego spkoju, bezpieczenstwa (aby
np. przy wymianie zarówki Cie nie popiescilo 220) nalezy to poprawic.

--
ZZ@private

5. Data: 2006-01-29 15:13:13

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W kabelkach z sufitu mam tak, ze w 1 jest caly czas prad niezaleznie czy
> wlacznik na scianie jest zalaczony czy nie,

To masz problem koniecznie zapros elektryka niech to sprawdzi,
najprawdopodobniej to bylo przyczyna ze ten poprzedni zyrandol sie sfajczyl.
I najprawdopodobniej kolejny tez sie sfajczy. Koniecznie trzeba znalezc w
puszcze ten kabelek stale podlaczony do fazy i go odciac, albo podlaczyc po
wylacznik.

6. Data: 2006-01-29 15:15:09

Od: jokey <jokey@tnt_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Inne podlaczenia sie zdarzaja ale dla wlasnego spkoju, bezpieczenstwa (aby
> np. przy wymianie zarówki Cie nie popiescilo 220) nalezy to poprawic.

no ze zgodnie z normami to nie bedzie to wiem, dziwne dla mnie jest tylko
ze prad jest caly czas w tym jednym kablu z sufitu, mimo wylaczonego
wlacznika na scianie (moze mostek do diody podswietlajacej we wlaczniku
jest zle zrobiony?), niemniej zasadniczne pytanie czy ten zyrandol moze
pracowac w systemie 2+1 ? Ewentualnie jak ktos ma ochote pomoc to rozkrece
wlacznik, zrobie fotki i opisze dokladnie kiedy gdzie jest prad. Zyrandol
po wlaczeniu pod napieciem nie jest, sprawdzilem probnikiem. No i jak
cokolwiek z nim robie to wylaczam prad w calym domu. Tak sie sklada, ze
elektryka zadnego pod reka nie mam, wiec chetnie poradzil bym sobie z tym
sam o ile ktos jest chetny pomoc.

Pozdrawiam !
jokey
GG67208

7. Data: 2006-01-29 16:37:33

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 1/29/2006 2:17 PM, @nn wrote:

> [...]
> Cię prąd to spadnie Ci ten żyrandol na głowę.
> Czas najwyższy żeby ludzie w tym kraju zaczęli zdawać sobie sprawę, że pewne

Ile lat szkolenia i praktyki potrzeba aby prawidłowo powiesić lampę na
haku wystającym z sufitu? :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

8. Data: 2006-01-29 16:43:56

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 1/29/2006 4:15 PM, jokey wrote:

> [...]
> wlacznika na scianie (moze mostek do diody podswietlajacej we wlaczniku
> jest zle zrobiony?), niemniej zasadniczne pytanie czy ten zyrandol moze
Z twojego opisu wynika, że nie jest do tego przystosowany. Ale zostaw na
razie ten żyrandol i zorganizuj szybko elektryka do naprawy instalacji w
domu zanim zdarzy się jakiś wypadek! A jeśli porobiły się jakieś zwarcia
w puszkach, to może się sfajczyć nie tylko żyrandol, ale cała chałupa.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

9. Data: 2006-01-29 17:02:33

Temat: Re: Zyrandol - na 2 razy zapalany - 3 kable
Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "jokey" napisal:

> Kupilem nowy zyrandol...
>W kostce w tym nowym zyrandolu sa oznaczenia L, N i taki dziwny znaczek
>pionowa kreska pod nia dwie poziome...

No cóz, humanisci tez sa potrzebni...

Marnie to widze, wiec zrób jak radza Ci inni, bo zrobisz krzywde sobie albo
ktos jeszcze ucierpi.

P.

10. Data: 2006-01-29 17:36:00

Od: "awl" <a...@...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ile lat szkolenia i praktyki potrzeba aby prawidłowo powiesić lampę na
> haku wystającym z sufitu? :-)

Gdyby chodziło tylko o powieszenie na haku, to by nie było tego postu, bo to
chyba nie o lampę naftową chodzi, chyba że nie doczytałem. To akurat każdy
może, no chyba, że żyrandol mosiężny i za ciężki. Ale tu chodzi raczej o ta
część elektryczną, której raczej nie można ignorować. Łatwo jest powiedzieć
podłącz czarny z czarnym, a niebieski z niebieskim. Prąd go może nie zabije,
co najwyżej zabezpieczenie wywali, ale jak będzie spadał z drabiny, to sobie
może krzywdę zrobić.

Jak to jest z głośnością zmywarek?
piec, help!!!
Piec, pomocy!!!
Odkurzacz Samsung Easy1500 lub 5955V - czy ktoś ma?
suszarka sufitowa