?

1. Data: 2002-10-10 20:51:23

Temat: ?
Od: "psotna myszka" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Od końca lipca nie mogłam wyleczyć zapalenia jamy ustnej
(lekki biały nalot od koncika ust - na ściankach jamy ustnej, i piekący
język)
Dziś lekarz powiedział mi że to opryszczka.
Co kilka dni objawy mijają na dzień, dwa, a potem znowu wracają.
Martwi mnie tylko ze to juz tak długo trwa.
Mój chłopak nie ma takich objawów i raczej wszytsko z nim ok,
on w ogóle na nic nie choruje,
a ja nie moge sie tego pozbyć, czy to moze dlatego że jak sie podlecze
to po pocałunku z nim tak jakby znowu się zarażam?
Zaczełam się juz bac że może to zakażenie wirusem hiv,
ale lekarze mówią żebym dała sobie spokuj z tym pomysłem
bo wynik morfologii byłby zmieniony w szególny sposób.
Czy ktos z was cos o tym wie, albo miał doczynienia z opryszczką?

zatroskana myszka

2. Data: 2002-10-11 06:40:44

Temat: Re: ?
Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na HIV warto się badać co jakiś czas, niezależnie od objawów. Czy nie brałaś
ostatnio antybiotyków? Jeśli tak, to masz drożdżycę (zazwyczaj łatwa do
wyleczenia), jeśli nie, to też może może być drożdżyca. Idź do lekarza z
prawdziwego zdarzenia - jak nie poskutkują leki p/wirusowe zast. ogólnie
(Zovirax=Heviran tabl., ew. Famvir), to lecz się w kierunku grzybicy (tu:
najprawdopodobniej drożdżycy). Proponuję Fluconazol 100 mg dziennie przez
tydzień. Przejdzie. Tylko że to wszystko na receptę....

Użytkownik "psotna myszka" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ao4p4c$su0$1@foka.acn.pl...

3. Data: 2002-10-11 07:30:55

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Od końca lipca nie mogłam wyleczyć zapalenia jamy ustnej
> (lekki  biały nalot od koncika ust - na ściankach jamy ustnej, i piekący
> język)

Nie panikuj, przyczym moze byc cale multum. Moj kolega mial taka infekcje w jamie
ustnej, ze w Sanepidzie za glowy sie lapali i dlugo nie mogl sie jej pozbyc. Idz do
lekarza o specjalnosci paradontologia - on bedzie najbardziej kompetemtny.

> Dziś lekarz powiedział mi że to opryszczka.

Skoro to trwa tak dlugo to chyba nie jest to opryszczka, ta samoistnie zanika po 1 -
2 tygodniach.

> Zaczełam się juz bac że może to zakażenie wirusem hiv,
> ale lekarze mówią żebym dała sobie spokuj z tym pomysłem
> bo wynik morfologii byłby zmieniony w szególny sposób.

Jeszcze raz, nie panikuj, choc to co ci powiedzieli lekarze nie jest do konca prawda.
Mozna byc wieloletnim nosicielem i miec wyniki w zupelnej normie. Jedyna metoda aby
sie dowiedziec jest test. Przeczytasz o tym na kazdej stronie o diagnozowaniu HIV.
Anomalie w morfologii wystepuja w zaawansowanym stadium choroby (anemia, leukopenia,
trombocytopenia).

> zatroskana myszka

Zycze zdrowia,

Krzysztof

4. Data: 2002-10-11 07:35:31

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Na HIV warto się badać co jakiś czas, niezależnie od objawów.

O maj gudnes. Brzmi to tak, jakby HIV mozna bylo zlapac droga kropelkowa.

5. Data: 2002-10-12 12:19:37

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Oct 2002, psotna myszka wrote:

> Mój chłopak nie ma takich objawów i raczej wszytsko z nim ok,

to moze kiedys miec

> a ja nie moge sie tego pozbyć, czy to moze dlatego że jak sie podlecze

o ile to jest opryszczka to moze tak byc, ze nie pozbedziesz
sie do konca nigdy. Wirus pozostanie w ukryciu splotach
nerwowych i w okresie spadku odpornosci moze byc nawrot
choroby

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl