Afroamerykańska zagadka ;)

1. Data: 2009-03-30 13:15:39

Temat: Afroamerykańska zagadka ;)
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego - przez analogię do Afroamerykanin - nie mówi się np "Judopolak",
"pianista judopolski", tylko zamiast tego: "Polak", "polski pianista"?

O pianiście afroamerykańskim powiedziałoby się np "pianista
afroamerykański".
Dlaczego nie ma zatem pianistów judoamerykańskich, czy judopolskich?

Jak myślicie?

--
CB

2. Data: 2009-03-30 13:46:05

Temat: Re: Afroamerykańska zagadka ;)
Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 30 marca 2009 15:15. carbon entity 'cbnet' <c...@n...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> [...]
> afroamerykański".
> Dlaczego nie ma zatem pianistów judoamerykańskich, czy judopolskich?

Bo judaizm to wyznanie a tylko syjoniści myślą, że to narodowość. Z
nieprzyjemnymi konsekwencjami dla żydów i reszty.

Posdrafiam fas tschiule.

3. Data: 2009-03-30 13:56:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego - przez analogię do Afroamerykanin - nie mówi się np "Judopolak",
> "pianista judopolski", tylko zamiast tego: "Polak", "polski pianista"?

"Chudopolak" i "chudopolski" toż obraziłby taki Hiszpan Polaka jak nic...

4. Data: 2009-03-30 14:22:31

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

OK, z tym się zgadzam: judaizm to wyznanie.

Niemniej skoro Hebrajczycy tak podkreślają swoją odrębność
(np wskazując na swój "oszałamiająco wielki" wkład w nauce,
kulturze... itp), to dlaczego nie jest przyjęte asygnowanie jej
w sposób jawny i czytelny, tak jak ma to miejsce w przypadku
np Afroamerykanów?

Czyli ponawiam pytanie: dlaczego wobec Hebrajczyków przyjęte
jest ukrywanie ich przynależności etnicznej, która jest dla nich
kluczowa pod względem tożsamości etnicznej (a w konsekwencji:
wyznaniowej), za szyldem różnych "obcych" narodowości, z którymi
utożsamiają się w ograniczonym stopniu/zakresie?

Rozumiesz pytanie?
Jeśli tak, to wysil się tym razem. ;)

--
CB

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:gqqif8$rb$4@news.onet.pl...

5. Data: 2009-03-30 14:29:03

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Np trudno sobie wyobrazić Afroamerykanina mówiącego:
"... bo Wy, Amerykanie ... itd".

Ale nietrudno znaleźć np ~Polaka mówiącego "... bo Wy,
Polacy... itd".
A jednak nie jest przyjęte, aby odpowiedzieć takiemu np:
"bo Wy, Judopolacy ... itd".

Pytam: dlaczego tak jest? :)

--
CB

6. Data: 2009-03-30 14:40:02

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 30 marca 2009 16:22. carbon entity 'cbnet' <c...@n...pl>
> [...]

> wyznaniowej), za szyldem różnych "obcych" narodowości, z którymi
> utożsamiają się w ograniczonym stopniu/zakresie?

Narażenie na nieprzyjemności ze strony nie-Hebrajczyków mogłoby być kluczem,
a łatwo się od tego uwolnić, gdy się ukrywa przynależność do danej grupy,
do której należy dużo ludzi z elity. Ale to nie jednych żydów specialité de
la maison, tym śladem w ciągu ostatnich 200 lat poszło więcej grup
mniejszościowych, wolnomularze, buddyści, konwertyci islamscy. To pytanie
należałoby poszerzyć, a w zasadzie to ono samo się poszerza wraz z
przyrostem nowych mniejszości, które wyglądem nie odróżniają się od reszty
społeczeństwa, a i widocznym zachowaniem (może z wyjątkiem kobiet
muzułmanek noszących chusty) rzadko. Być może odpowiedzią jest właśnie
podobny wygląd. Skoro wyglądamy podobnie, po co się odróżniać --- najlepiej
ukryć liść w lesie.

Zatem mało kto wie, że np. Havel jest buddystą, Wałęsa żydem a scenarzysta
"Kiepskich" Piotr Kalwas wahabitą.

7. Data: 2009-03-30 14:42:33

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

ukryć liść w lesie.

Zatem mało kto wie, że np. Havel jest buddystą, Wałęsa żydem a scenarzysta

PS W pokerze naturalne jest, że zawodnicy ukrywają swoje karty. Tak jak w
obecnym wyścigu szczurów. Dziwię się, że się dziwisz ;)))

8. Data: 2009-03-30 15:13:36

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja się dziwię, że Hebrajczycy są takimi tchórzami.
Muzułmanie we Francji, Hindusi w GB, Tajlandczycy w Kanadzie,
Afroamerykanie czy Chińczycy w USA - nie są tchórzami.

A Hebrajczycy - wychodzi na to, że są.
Chyba boją się prawdy jak diabeł święconej wody, czy cuś. ;)
I jeszcze pouczają od czasu do czasu inne narody.
Zwłaszcza w tym kontekście mnie to dziwi.

I pytam: dlaczego tak jest?
Czy wydaje mi się, czy to jest chore?

--

wiadomości news:gqqlp5$9vr$4@news.onet.pl...

9. Data: 2009-03-30 15:22:15

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:

> I pytam: dlaczego tak jest?
> Czy wydaje mi się, czy to jest chore?

Gdyby jakikolwiek Chińczyk był od tylu pokoleń wstecz wymieszany z innym
narodem (rasą), to też trudno by mu było jednoznacznie zakwalifikować
siebie jako Chińczyka. Podobnie rzecz się ma z Afrykańczykami, Arabami.
Oni jeszcze czują swoją przynależność, bo co najwyżej od kilku pokoleń
żyją wśród innych. A Żydzi - od wieków. I pewnie trudno już znaleźć Żyda
czystej rasy.

Ewa

10. Data: 2009-03-30 15:41:43

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 30 marca 2009 17:13. carbon entity 'cbnet' <c...@n...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Ja się dziwię, że Hebrajczycy są takimi tchórzami.

Jak Mandżurzy w Chinach, którzy mówią po chińsku, noszą chińskie nazwiska
etc... a nawet byli niegdyś chińskimi cesarzami? Naprawdę żydzi nie są w
tym aż tak wyjątkowi.

no to mamy tydzień zawałów
a to ci zaskoczenie dla co poniektórych :)
zemsta nienarodzonych
Re: Dostałam smsa
Re: Dostałam smsa