Afrykanin c.d. - identyfikacja

1. Data: 2005-09-02 18:55:43

Temat: Afrykanin c.d. - identyfikacja
Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosiłem parę tygodni temu o identyfikację roślinki
wyhodowanej z nasionka przywiezionego z Czarnego Lądu:
http://tinyurl.com/blcwe
Przez ten czas trochę urosło, wykształcać się zaczęły
liście wyraźnie trójklapowe:
http://tinyurl.com/arns2
Może teraz coś z tego da się zgadnąć?

Pozdrawiam calvi

2. Data: 2005-09-07 12:55:13

Temat: Re: Afrykanin c.d. - identyfikacja
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

calvi napisał(a):
> [...]
> wyhodowanej z nasionka przywiezionego z Czarnego Lądu:
> http://tinyurl.com/blcwe
> Przez ten czas trochę urosło, wykształcać się zaczęły

To nie to, ale zadziwiająco podobne. Na początku liście były owalne,
potem zakończone ostro, a teraz trójklapkowe, no i ta łodyga (pień) jak
butelka. Paskowana.
Mój pochodzi z Australii. Brachychiton populneus z rodziny
Sterculiaceae. (Dzięki Bpeja)
Może Ci pomoże.
http://nazca.com.pl/pub/stulecian/stul5da_web.jpg
http://nazca.com.pl/pub/stulecian/stul207da_web.jpg

--
richo

3. Data: 2005-09-08 02:09:15

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"richo nazca" <n...@n...nospam.com.pl> wrote in message

> Mój pochodzi z Australii. Brachychiton populneus z rodziny
> Sterculiaceae. (Dzięki Bpeja)

Nazwa wywodzi sie od podobienstwa lisci do lisci topoli, jak sadze.
Widzialem wieksze drzewa z tego gatunku i podobienstwo lisci do topoli
bylo duze.
Jest on sadzony na calym swiecie wszedzie tam, gdzie klimat jest
odpowiedni.
Tez mialem nasiona ale sprezentowalem :)
U calviego moze byc przedstawiciel tej samej rodziny.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2005-09-08 06:56:19

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za wskazówki, ze zdjęć zwłaszcza nasionka
w owocniach wyglądają bardzo podobnie.

Pozdrawiam calvi

5. Data: 2005-09-09 02:14:42

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"calvi" <c...@b...pl> wrote in message

> Dzięki za wskazówki, ze zdjęć zwłaszcza nasionka
> w owocniach wyglądają bardzo podobnie.

Z reguly to zdrewniala torebka pekajaca na dwie polowy. Nasiona stosunkowo
duze.

Pozdrawiam,
Bpjea

Jaka to roślina?