Re: dereń

1. Data: 2005-09-02 10:39:25

Temat: Re: dereń
Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

marek schrieb:
> Posiadam krzew derenia odm.Elegantissima , ktory 2 lata temu wytworzył
> pęd o całkiem białych liściach i jaśniejszej korze. Cechy te
> powtarzaja się.Chciałbym zaokulizować tą bezchlorofilową formę na
> jakiejś o zielonych liściach żeby żyła jako pasożyt. Może macie
> jakieś doświadczenia w tym zakresie. Na jakim dzikim dereniu
> najlepiej byłoby to zaokulizować i w jakim terminie?
> Marek

Ale jaki jest to deren? Cornus mas? Czy tez Cornus alba? W zaleznosci od
tego musisz uzyc odpowiedniej podkladki. Najlatwiej na siewce tej samej
rosliny. Termin okulizowania wlasciwie juz minal. Zwykle okulizuje sie
na przelomie lipca i sierpnia. Mozesz jeszcze sprobowac przez stosowanie
w okresie zimowym lub wczesna wiosna. Wiekszosc moich odmian C.mas byla
rozmnazana przez okulizacje.

Irek

2. Data: 2005-09-02 17:55:49

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

marek schrieb:
> Dzieki za szybka odpowiedz. To jest C.alba. Wczesna wiosna szczepilem
> go na C. sanguineum bezskutecznie. Poczatkiem sierpnia okulizowalem na
> C.sanguineum i C. mas i podejrzewam ze nie ma przyjec. Za rok zrobie
> okulizacje na C.alba o zielonych lisciach i zobaczymy. Chociaz
> latwiej bedzie zdobyc podkladki rozmnazane wegetatywnie.Pozdrawiam
> Marek

Moja inteligencja polkowa podpowiada mi, ze rosliny z botanicznym
imieniem Cornus mozna szczepic na C.florida i C.kousa. Ale chyba
najpewniej bedzie okulizowac na siewkach C.alba. Jesli znajde cos
wiecej, dam znac.
Szczerze mowiac marzylem, ze to moj ulubiony Cornus mas.

Czolem!

Irek

3. Data: 2005-09-03 07:22:11

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> wrote:

> Ale jaki jest to deren? Cornus mas? Czy tez Cornus alba?

C. alba. Żadne tam szczepienie czy okulizacja, rozmnażanie przez
sadzonki zdrewniałe jest najwygodniejsze. W listopadzie/grudniu należy
uciąć kawałek, powiedzmy dwuoczkowy, ukorzenić i już.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Spotkali się na wycieczce w Tajlandii
Ona Wanda z Polski, a on berliński dandys

4. Data: 2005-09-03 21:51:52

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

A ja w koncu chyba zidentyfikowalem swoj deren.
To Cornus drummondii (Roughleaf dogwood). Czy on sie
po polsku jakos nazywa? I czy w ogole w Europie ktos
go hoduje?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2005-09-04 07:27:23

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote:

> A ja w koncu chyba zidentyfikowalem swoj deren. To Cornus
> drummondii (Roughleaf dogwood).

Ładnie :). Poczytałem, i ten drzewiasty pokrój mi się podoba..

> Czy on sie po polsku jakos nazywa?

Nie spotkałem się, ale przyjmując per analogię chyba możnaby go nazwać
dereniem Drummonda.

> I czy w ogole w Europie ktos go hoduje?

Zbierz nasiona i podrzuć przy okazji, ktoś zacznie :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starzec pod wpływem gorąca
Nabył oraz osiodłał zająca;

6. Data: 2005-09-04 07:46:13

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zbierz nasiona i podrzuć przy okazji, ktoś zacznie :)

Zdaje się, że w Rogowie uprawiają:)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2005-09-04 13:41:47

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko wrote:

> Ładnie :). Poczytałem, i ten drzewiasty pokrój mi się podoba..

A tak, na ogol rosnie jak drzewko. Tylko trzeba wycinac mnostwo
odrostow obok.

Pozdrowienia,
Michal

--