nowicjusz - prośba o poradę

1. Data: 2005-09-01 18:49:38

Temat: nowicjusz - prośba o poradę
Od: "Krzysztof Szymański" <s...@w...pl NIE PISZ TEGO> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczów :)
Stałem się szczęśliwym właścicielem sporego placu, niestety jest to jedyna
dobra wiadomość. Niestety plac jest golutki, żadnego krzaczka, ani drzewka.
Ziemia jest fatalna - piaszczysta, sucha nawet trawa nie chce rosnąć, a ja
jestem zupełnym lamerem jeżeli chodzi o ogrodnictwo. Przeczytałem sporo na
temat ogrodnictwa w necie, lecz odniosło to odwrotny skutek. Mam jeszcze
większy mętlik w głowie, a wiedzy nie przybyło.
proszę o radę
- jaką roślinkę / kąbinację roślinek można posadzić na żywopłot ? (
możliwość samodzielnego rozsadzania - płotu 300 m a kasy cieniutko)
- czym i jak upiększyć środek?
gleba sucha, piaszczysta, nieurodzajna, pełne słońce. Potrzebuję roślin
niewymagających częstego podlewania ani zbytniej pielęgnacji - działkę mam w
znacznej odległości od domu i przez najbliższe kilka lat jestem skazany na
wyjazdy weekendowe
- gdzie mogę się zaopatrywać w roślinki i nawozy itp bez zbytniego
przepłacania i obawy że wcisną mi tandetę gdy się zoriętują że zbytniosię na
tym nie znam
okolice Warszawy lub trasa Warszawa - Kozienice - Lipsko

Pozdrawiam wszystkich
K.Sz.

2. Data: 2005-09-01 20:11:50

Temat: Re: nowicjusz - prośba o poradę
Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> - jaką roślinkę / kąbinację roślinek można posadzić na żywopłot ? (
> możliwość samodzielnego rozsadzania - płotu 300 m a kasy cieniutko)

Przed sadzeniem radze zaopatrzyc sie w obornik i przekopac/przeorac ziemie w
ogrodku teraz, jesienia - a na wiosne dac nawoz i posadz rosliny.

Zywoplot - nie wiem jak ma byc wysoki? Czy ma byc strzyzony? Ile masz na
niego miejsca?
Nadaja sie na suche gleby:
Berberis thunbergii (np. Atropurpurea) - berberys zależnie od odmiany od 30
cm do 2 m wysokosci
Crataegus - głog - (rozne gatunki np. pośredni), ale trzeba strzyc, bo dosc
wysoko rosnie
Caragana frutex (1,5-2m wysokości), Caragana aurantiaca (max 1 m
wysokości) - karagana
Prunus mahaleb - antypka - trzeba strzyc
Rosa rugosa - roża pomarszczona
Cotoneaster lucidus - irga (2-3m wysokosci), blyszcace liscie

Nie pisze o iglastych, gdyz jak nie ma cie na dzialce to boje sie ze ci
wszystko rozkradna.

> - czym i jak upiększyć środek?

Drzewa: brzoza, klon polny (ma pstra odmiane 'Carnival') , klon tatarski,
klon jesionolistny (te ma piekne, kolorowe odmiany - "Odessanum" - zolta,
'Flamingo' - rozowa), świdośliwa (kwitnie na bialo wiosna), oliwnik
(srebrzyste liscie), gleditsia (odmiana 'Sunburst' ma zlote liscie),
zlotokap (male drzewko, kwitnie na zolto), glog posredni (kwitnie na
rozowo), grusza wierzbolistna (strebrne liscie), sumak octowiec (wspaniale
przebarwia sie jesienia), jarzebina,

Krzewy: rosa rugosa, berberys, karagany, jalowce, perukowiec (odm. 'Royal
Purple' ma bordowe liscie), pieciorniki, tamaryszki, tawula 'Greifsheim',
kalina hordowina (jaskrawoczerwone owoce), szczodrzenice i janowce,

Byliny i krzewinki: wrzosy (ale glebe trzeba zaprawic kwasnym torfem),
lawenda, rozchodniki, skalnice (i inne roslinki na skalniak), nachylek,
macierzanka, jukki, krwawnik, dyptam, gipsowka, przetacznik, starzec

Elfir

3. Data: 2005-09-01 20:26:50

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:df7ig6$c97$1@tch5p1-8-14.wlop.ppp.polbox.pl
Krzysztof Szymański <s...@w...pl NIE PISZ TEGO> napisał(a):

> [...]
> gleba sucha, piaszczysta, nieurodzajna, pełne słońce. Potrzebuję
> roślin niewymagających częstego podlewania ani zbytniej pielęgnacji

Hejka. Sosny, brzozy, jałowce, wrzosy, rozchodniki, żarnowce... Chyba w
ostatnim "działkowcu" pisza o roślinach na suche stanowiska. :-)
Pozdrawiam pszenno-jałowcowo Ja...cki

4. Data: 2005-09-01 21:36:48

Temat: Re: nowicjusz - prośba o porad
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam szanownych grupowiczów :)
> Stałem się szczęśliwym właścicielem sporego placu, niestety jest to jedyna
> dobra wiadomość.

>Niestety plac jest golutki, żadnego krzaczka, ani drzewka.

Druga dobra wiadomość.

> Ziemia jest fatalna - piaszczysta, sucha nawet trawa nie chce rosnąć,

Trzecia dobra wiadomość.

> a ja jestem zupełnym lamerem jeżeli chodzi o ogrodnictwo.

Wystarczająco dobra wiadomość, by nie robić nic.

> Pozdrawiam wszystkich
> K.Sz.

Pozdrawia szczęściarza boletus

5. Data: 2005-09-01 21:59:51

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Szymański" <s...@w...pl NIE PISZ TEGO> wrote in message

> [...] Przeczytałem sporo na
> temat ogrodnictwa w necie, lecz odniosło to odwrotny skutek. Mam jeszcze
> większy mętlik w głowie, a wiedzy nie przybyło.

Lepiej wpierw siegnac po ksiazki a z sieci korzystac w drugiej kolejnosci.
Ksiazki, najlepiej polskich autorow, starsze, sprawdzone pozycje (do
nowszych nie moge sie przekonac, bo przypominaja swa jalowoscia niektore
witryny internetowe - duzo obrazkow, wiedzy prawie nic).

> [...] Potrzebuję roślin
> niewymagających częstego podlewania ani zbytniej pielęgnacji [...]

Troche roslin wymienila Elfir. Podobny temat pojawial sie juz nie raz na
grupie. Zajrzyj do archiwum, bo pewnie tam jeszcze nie byles. Odpowiednim
krzewem na takie stanowiska bedzie pecherznica kalinolistna. Ma niewielkie
wymagania.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2005-09-01 22:03:57

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> wrote in
message news:df7nbi$b8o$1@news.onet.pl...

> kalina hordowina (jaskrawoczerwone owoce) [...]

Dojrzale owoce tej kaliny sa czarne.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2005-09-01 22:07:40

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message

> Trzecia dobra wiadomość.

Paradoksalnie dla niektorych bylaby to dobra wiadomosc. Jeszcze nie tak
dawno ktos na grupie pytal, jak pozbyc sie wszelkiej roslinnosci na swoim
terenie.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2005-09-01 22:17:52

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Paradoksalnie dla niektorych bylaby to dobra wiadomosc. Jeszcze nie tak
> dawno ktos na grupie pytal, jak pozbyc sie wszelkiej roslinnosci na swoim
> [...]

Niejaka Gosi@ pyta i pyta ;-)

Pozdrawia zaperzoną boletus

9. Data: 2005-09-02 06:12:46

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> Stałem się szczęśliwym właścicielem sporego placu, niestety jest to jedyna
> dobra wiadomość.

Dobra wiadomosc.

> Niestety plac jest golutki, żadnego krzaczka, ani drzewka.

Jeszcze lepsza wiadomosc ! Masz mozliwosc sam wszystko urzadzic.

> - jaką roślinkę / kąbinację roślinek można posadzić na żywopłot ?

Wiciokrzew ? Niestety lubi byc podlany. I to jest pnacze.

> gleba sucha, piaszczysta, nieurodzajna, pełne słońce. Potrzebuję roślin
> niewymagających częstego podlewania ani zbytniej pielęgnacji

Plantacja kaktusow ? :)
Na piachach tylko sosna/brzoza sie udaje :)

pozdrawiam
pluton

10. Data: 2005-09-02 06:30:45

Od: "Gosi@" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Niejaka Gosi@ pyta i pyta ;-)
>
> Pozdrawia zaperzoną boletus

wszelkiej roślinnosci-to nieodpowiednie okreslenie!
dzieki za pozdrowka

Margaretka
Program do projektowania
Czy to dobra pora na przesadzanie?