Agresywna reklama elektro...

1. Data: 2022-10-14 09:48:36

Temat: Agresywna reklama elektro...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...właśnie spełza na niczym, także w zakresie przesadnie i niepotrzebnie
rozdętej promocji elektrycznych samochodów, wymagających ładowania z sieci.
Ludzie już teraz mają życie i mieszkania przeładowane elektrogadżetami,
które są do natychmiastowego skasowania w obliczu nadchodzących perturbacji
w cenach prądu sieciowego. Dziś czas na redukcję, nie na następne zakupy.

Samochód elektryczny? - za drogi, za słaby, z małym zasięgiem, bez sieci
stacji ładowania (a nawet i z nią), z trującymi wielkimi bateriami, był i
jest dla mnie z góry przekreślony.
W domu mam obecnie 2 lodówki i 2 zamrażarki - właśnie je sukcesywnie
opróżniam do likwidacji, zostawiając tylko lodówkę i małą zamrażarkę.
Kuchenka elektryczna i osobny piekarnik elektryczny schodzą z areny do
wykorzystania tylko w sytuacji absolutnie niezbędnej - zatem tak, jak
przewidziałam lata temu, kuchnia kaflowa forever: gotuje, piecze, a
równocześnie ogrzewa obecnie cały dom, gdy otwieram drzwi do wybranych
pomieszczeń i zamykam od tych, gdzie nas nie ma , no i od samego powstania
skupia nas przy sobie ?
Opał? - na największy kryzys mam niemal hektar lasu wokół domu, piłę i
siekierę.
Suszarka elektryczna? - na zadaszonym tarasie i na strychu jest sznurek na
pranie.
Wszystkie zasilacze urządzeń wyłączam na czas nieużywania (czyli na noc).
Itd., itp.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

2. Data: 2022-10-15 09:36:19

Temat: Re: Agresywna reklama elektro...
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.10.2022 o 09:48, XL pisze:
> [...]
> pranie.
> Wszystkie zasilacze urządzeń wyłączam na czas nieużywania (czyli na noc).

TAK - "kup zmywarkę do naczyń aby oszczędzać wodę"!!!??

Nieprawda, ja nie mam przeładowanego, choć kuchenki z gazowych
pozamieniałem na indukcyjne i elektryczne, i wszystko inne co było
możliwe także pozamieniałem na elektryczne, a prądu tyle że mimowolnie
jestem zmuszony oddawać jego nadwyżki mojemu wrogowi - "państwu" Aby
minimalizować to zjawisko będę chyba jednak musiał dodatkowo zrobić to
czego nie chcę - kupić elektryczne auto.

Pytanie, czy masz coś przeciwko instalacji fotowoltaicznej?

3. Data: 2022-10-16 14:53:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
> pozamieniałem na indukcyjne i elektryczne, i wszystko inne co było
> możliwe także pozamieniałem na elektryczne,

A ja właśnie zaraz kupię kuchenkę na propan-butan, bo ostatnio chyba nawet
nieco potaniał (widzę niższą cenę za butlę tego gazu).

> [...]
> czego nie chcę - kupić elektryczne auto.
>
> Pytanie, czy masz coś przeciwko instalacji fotowoltaicznej?

Mam ją od wielu lat i korzystam. Niemniej jednak energia z niej uzyskana i
podana do sieci NIE JEST wg mnie UCZCIWIE ROZLICZANA przez ZE. Dlatego mam
też dwutaryfowy licznik energii tańszą z taryfą weekendową oraz nocną i
godzinową dzienną i ściśle pilnuję, aby wszelkie prądożerne urządzenia
włączać tylko w tych taryfach.
Niestety, fv nie daje gwarancji na stałe obniżanie kosztów - przy tak
dynamicznym wzroście liczby prywatnych prosumentów (gospodarstwa domowe)
sytuacja zagraża wprowadzeniem i dla nich opłat za tzw. moc bierną, ktore
obecnie są naliczane tylko dla firm i są bardzo wysokie:

,,(...) Panele słoneczne produkują tylko jeden z dwóch rodzajów energii
niezbędnych do zasilania urządzeń w naszych domach. O ile energia czynna
pochodzi z przydomowej instalacji zasilanej promieniami słońca, to już
energię bierną musimy czerpać od operatora. Choć właściwszym słowem niż
,,czerpać" byłoby ,,pożyczać".
Płynie ona do nas z gniazdka, ale zaraz potem wraca tam z powrotem. Nie
jest konsumowana i operator nie obciąża za nią kosztami odbiorców
indywidualnych. Zapotrzebowanie gospodarstwa domowego na energię bierną
jest też dość niewielkie, więc nie trzeba angażować ogromnych mocy
przerobowych do jej produkcji.

Moc bierna a wyzwania przyszłości

Tu jednak kryje się nieco zawoalowane dziś jeszcze ryzyko. Wraz z dalszym,
dynamicznym rozwojem fotowoltaiki w Polsce, popyt na energię bierną będzie
tylko rósł. Gdy osiągnie większą skalę niż ma to miejsce dzisiaj,
operatorzy sieci mogą zmienić politykę rozliczania dostępu do energii
biernej. Co prawda nie oddają jej odbiorcom do skonsumowania, tak jak to
się dzieje z energią czynną, ale i tak ponoszą drobne straty.
Energia bierna podczas jej przesyłu częściowo zamienia się w ciepło,
rozprasza i uszczupla ładunek wiedziony przewodami elektrycznymi w sieci
dystrybucyjnej. Gdyby każde gospodarstwo domowe systematycznie narażało
swojego operatora na tego typu straty, sumaryczny efekt takiej bezkosztowej
usługi byłby dla spółki dużo bardziej dotkliwy. W miarę postępu procesu
dekarbonizacji, coraz więcej domów będzie polegać na mocy biernej od
operatora sieci.(...)"

Więcej o ,,mocy biernej" tutaj:
https://gaia.solar/blog/moc-bierna-w-prostych-slowac
h/

Co ciekawe, najwięcej tej najdroższej (i naliczanej w opłatach na razie
tylko dla firm...) biernej energii w domu zużywają płyty indukcyjne i
oświetlenie LED, czyli najbardziej ,,modne" i najpopularniej dziś w domach
stosowane odbiorniki prądu (których ja nie mam i instynktownie zawsze byłam
im przeciwna). Nie rozumiem, skąd ta
moda. Jestem pewna, że za jakiś czas będzie ich już tyle, że producenci
energii zaczną z tego zbierać obfite plony.
Jakiego rzędu? Przykład z życia: koło wedkarskie (traktowane obecnie jako
firma), w którym działa MŚK, właśnie otrzymało 5krotnie wyższą (poprzednia
187 zł, obecna 950zł) dwumiesięczną fakturę za prąd zużyty w jednoizbowej
siedzibie wynajetej w większym budynku. W siedzibie użytkują 3(trzy!)
żarówki ledowe (i to dopiero od miesiąca, gdy jest ciemniej) oraz komputer,
a wszystko to podczas dwóch trzygodzinnych dyżurów w każdym tygodniu, poza
tym czasem wszystko jest wyłączone. Ww. podwyżkę czyni głównie ,,opłata za
moc bierną", uwidoczniona w ww. fakturze i stanowiąca większość kosztów ?
Taka ,,moc bierna" przy tak znikomym odbiorze ,,mocy czynnej"? WTF? ?Nie
stać ich na takie opłaty i właśnie rozważają wymówienie umowy i korzystanie
z oświetlenia z paneli fv, jakich od dawna używa się np. w kamperacg...

4. Data: 2022-10-16 17:13:31

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.10.2022 o 14:53, XL pisze:

> A ja właśnie zaraz kupię kuchenkę na propan-butan, bo ostatnio chyba nawet
> nieco potaniał (widzę niższą cenę za butlę tego gazu).

Rokowania dla cen gazu raczej złe. Polecam kuchenkę indukcyjną, same
plusy, zero okopconych garów, ryzyka wycieku, instalacji itd.

> [...]
> z oświetlenia z paneli fv, jakich od dawna używa się np. w kamperacg...

Ale dla nas, użytkowników domowych taki sposób działania jest dobry,
pewnie że mógłby być lepszy - całkowita rezygnacja z ich usług, ale jak
na razie magazynowanie prądu w własnym zakresie ze względu na ceny to
czysta fantasy. Wiem że teraz jest już trochę gorzej, sam załapałem się
na pierwsze, lepsze warunki. Tym niemniej mój serdeczny wróg - państwo
chyba i w tym wypadku nie wywiąże się z obietnic i zobaczę tą
deklarowaną dopłatę do instalacji jak świnia niebo.

5. Data: 2022-10-16 20:13:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> Rokowania dla cen gazu raczej złe. Polecam kuchenkę indukcyjną, same
> plusy, zero okopconych garów, ryzyka wycieku, instalacji itd.

Żartujesz - polecając elektryczną kuchenkę wobec ogromnego wzrostu cen
prądu od nowego roku, zagrożenia jego wyłączeniami zimą lub całkowitym
brakiem w razie wojny?
Wysoce nieodpowiedzialna reklama.
Ja - polecam kuchnię kaflową, fajerki i pod nimi ogień. Będzie trzeba, to
napalę w tym choćby starymi meblami czy butami. I będę mieć w... unijne
wymysły ,,eko".

> [...]
> pewnie że mógłby być lepszy - całkowita rezygnacja z ich usług, ale jak
> na razie magazynowanie prądu w własnym zakresie ze względu na ceny to

Nikt nie mówi o magazynowaniu. Magazynowanie? - zapomnij.

> [...]
> chyba i w tym wypadku nie wywiąże się z obietnic i zobaczę tą
> deklarowaną dopłatę do instalacji jak świnia niebo.

Ależ ja z niej skorzystałam kilka lat temu - kiedy jeszcze prawie wcale nie
było chetnych. Instalacja kosztowała mnie 2400 PLN.
Do tej pory działa, choć były po drodze perturbacje z jej samoczynnym
wyłączaniem się w porze najwyższego nasłonecznienia, kiedy to z powodu zbyt
dużej nagłej podaży prądu DO sieci w mojej okolicy (nagle zbytnio wzrosła
wtedy liczba prosumentów w moim rejonie) nagle wzrastało napięcie w tejże
sieci i urządzenie się wyłączało. Tego lata już to nie występowało -
widocznie były skargi i z tego powodu obniżono napięcie w sieci, aby mogła
przyjmować prąd z fv. Instalacja pracuje obecnie dobrze, no ale jakie
efekty tego będą na rachunku za prąd, to się okaże, bo mamy rozliczanie
półroczne.

6. Data: 2022-10-17 10:30:29

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.10.2022 o 20:13, XL pisze:

> [...]
> Ja - polecam kuchnię kaflową, fajerki i pod nimi ogień. Będzie trzeba, to
> napalę w tym choćby starymi meblami czy butami. I będę mieć w... unijne

Nie będzie żadnych znaczących podwyżek prądu. Te podwyżki to stare
dobrze znane zagranie reżymu. Zno3wu straszą kolosalnymi podwyżkami
konkretnej rzeczy, koniec końców podwyżki jeżeli już są to minimalne, a
Polacy wychwalają ich pod niebiosa wcale nie zwracając uwagi że
nastąpiły inne wcale nie wieszczone medialnie podwyżki. Poza tym nie ma
żadnego uzasadnienia dla podwyżek prądu, elektrownie jadą głównie na
krajowym węglu brunatnym. Z kolei gaz na pewno zdrożeje.

h/

> Nikt nie mówi o magazynowaniu. Magazynowanie? - zapomnij.

W tym widzę przyszłość alternatywnych żródeł prądu. Zresztą technologia
już jest, tylko na razie za droga dla użytkownika indywidualnego.

> [...]
> przyjmować prąd z fv. Instalacja pracuje obecnie dobrze, no ale jakie
> efekty tego będą na rachunku za prąd, to się okaże, bo mamy rozliczanie

 Mój koszt całej instalacji to grubo ponad 50 00zł, oczywiście nie
licząc elektrycznego pieca CO. Wyszło to tak że ani z tego nie da się
wyżyć ani umrzeć. a mała wydajność aby wystarczyło prądu na ogrzewanie,
a za dużo aby go całego wykorzystać bez ogrzewania, stad właśnie pomysł
z dokupieniem elektrycznego auta.

Plaga kowidozbrodni.
Zły człowiek, Dobry czlowiek
Z serii ,,Ekoparanoje".