Alkohol + dziecko

następny post »
From: "Janusz" <s...@k...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.uzaleznienia
Subject: Alkohol + dziecko
Date: Thu, 19 Apr 2001 15:29:37 +0200

Witam wszystkich.

Tematem grupy są uzależnienia.
Mam pytanie: (szczerze mówiąc nie wiem czy na tą grupę...)
Mój syn 16,5 roku od pewnego czasu sięga po alkohol. Byłem i jestem
przeciwnikiem picia dzieci (?), sam nie jestem abstynentem. Zauważyłem
zmiany w zachowaniu chłopaka "po wódzie". Są rzeczy których nie zrobiłby po
trzeźwemy a robi po pijanemu.
Od razu chciałbym odpowiedzieć tym, którzy mogą napisać, że nie potrafię
sobie poradzić z "gówniarzem". Wszystkie metody wychowawcze (nawet te
drastyczne) były stosowane. Efekt: szczerze mówiąc mizerny: jest uparty,
chce postawić na swoim, jak się "wkurzy" to nie pójdzie do szkoły. Zresztą
nie chodzi o to by mówić o szczegółach. Problem jest raczej ogólny
(większość młodzieży w jego wieku niestety pije...).
Pytanie jest też ogólne: Co robić?
Być może na grupie jest ktoś kto jako rodzic lub jako syn przeżywał coś
podobnego.
Czekać aż samo przejdzie, interweniować w sposób brutalny z odwykiem
włącznie, a może jeszcze co innego....
Tylko nie mówcie, że trzeba rozmawiać... pokazać mu że jest kochany itp.

Pozdrawiam

Janusz