Alternatywa dla odkurzacza Dyson?

1. Data: 2006-01-16 18:59:07

Temat: Alternatywa dla odkurzacza Dyson?
Od: "qaz" <z...@c...cr> szukaj wiadomości tego autora

witam, czy ktos moglby polecic rownie dobrze dzialajacy odkurzacz ale za
nieco nizsza cene? Dyson kosztuje ok 1000zl a byc moze ktos ma lepsze
rozeznanie na ryknu i zna rownie dobry odkurzacz ale za nieco nizsza cene?

Z drugiej strony moze wypowie sie jakis uzytkownik Dysona, czy warto placic
az tyle za ten odkurzacz?
Pozdrawiam,
Qaz

2. Data: 2006-01-16 19:39:33

Temat: Re: Alternatywa dla odkurzacza Dyson?
Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "qaz" napisał:
> witam, czy ktos moglby polecic rownie dobrze dzialajacy odkurzacz ale za
> nieco nizsza cene? Dyson kosztuje ok 1000zl a byc moze ktos ma lepsze
> rozeznanie na ryknu i zna rownie dobry odkurzacz ale za nieco nizsza cene?

Mam DC02 i sobie chwalę. Kupiłem go za 80zł na szperach w doskonałym
stanie. Przeglądnąłem go i przetarłem i działa doskonale. Filtry niestety na
eBay-u ale do przeskoczenia, bo nie są drogie. Silnik w doskonałym stanie
ale cichy on nie jest, te typy tak mają. Ciągnie niesamowicie i co
najważniejsze nie traci siły ssania nawet kiedy w pojemniku nazbiera się
paprochów, kurzu, włosów itp. W połączeniu z turboszczotką niezły power!
Na pewno nie nadaje się do odciągania pułów przy wierceniu otworów ani do
pozotałuch pyłów po remontach. Wszystko to ląduje oczywiście w pojemniku ale
część osiada na filtrze zmywalnym przed silnikiem. Jest on właśnie w tym
celu aby zabezpieczyć silnik. Na wylocie jest taki sam filtr lum mozna
założyć inny HEPA do ostatecznej ochrony przed węglem ze szczotek. Nie wierz
w cuda i 99.99% czystości w wylatującym powiertzu ale i tak jest lepszy od
każdego workowego i tańszy w utrzymaniu.
Jeśli odkurzacz to moim zdaniem tylko bezworkowy. Idź na stronkę Dysona,
poczytaj o technologii.
Jeśli niekoniecznie zależy Ci na nowym kup używany gdzieś na aukcjach.

Jak masz jakieś inne pytania wal na priva.

Pietrek

3. Data: 2006-01-16 21:47:50

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam, czy ktos moglby polecic rownie dobrze dzialajacy odkurzacz

odkurzacz centralny który wydmuchuje powietrze na zewnątrz domu

4. Data: 2006-01-16 21:50:36

Od: "qaz" <z...@c...cr> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jeśli niekoniecznie zależy Ci na nowym kup używany gdzieś na aukcjach.
>
> Jak masz jakieś inne pytania wal na priva.

Pietrek dziekuje za informacje.

5. Data: 2006-01-16 23:23:39

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

qaz napisał(a):
> witam, czy ktos moglby polecic rownie dobrze dzialajacy odkurzacz ale za
> nieco nizsza cene? Dyson kosztuje ok 1000zl a byc moze ktos ma lepsze
> rozeznanie na ryknu i zna rownie dobry odkurzacz ale za nieco nizsza cene?
ja naczytalem sie o 'cyklonowych' i kupilem LG za ~400zl nowka w
sklepie, bo rodzice dorzucili sie jako ze "prezent pod choinke" i nie
zaluje.
Jedyny minus - brak regulacji sily ssania - tylko wlacz-wylacz. Jest to
masakrycznie upierdliwe jak sie odkurza gladkie linoleum (nawet przy
ssawce z szczotka a nie takiej glatkiej i przy otwartym 'lewym
powietrzu' na raczce). Ten odkurzacz po prostu ma za mocne ssanie :) No
ale ssac slabiej nie moze, bo przy mniejszej predkosci przeplywu
powietrza by efekt cyklonowy nie zachodzil i silnik by syf ciagnal na
filtr.
A propos filtru to wyjsciowy filtr HEPA wyciagnelem - bez niego
odkurzacz ma jeszcze wiekszy ciag, ale duzo mniej sie grzeje (i zapewne
pradu mniej ciagnie, nie mierzylem). A ze odkurzam warsztat, alergikiem
nie jestem, to zadna roznica dla mnie.

Mam na stanie rowniez odkurzacz "przemyslowy" - mozna nim ciagnac gips
tynk gruz bloto wode, co tylko rura zlapie - ssanie ma porownywalne,
halas - nieporownywalnie wiekszy, waga - wielokrotnie wieksza. Ale od
teraz bedzie sluzyl tylko do prac budowlanych.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173

6. Data: 2006-01-17 14:47:57

Od: " Shreek" <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "qaz" <z...@c...cr> napisał w wiadomości
> Z drugiej strony moze wypowie sie jakis uzytkownik Dysona, czy warto
> placic
> az tyle za ten odkurzacz?

Ja kupiłem D02 za 50zł :-) na szpejach przywiezionych z dojczlandowa.
Był tylko trochę przybrudzony a reszta OK - nawet dobre filtry były.

Powiedzmy, że taki odkurzacz może z 400zł byłby warty (nowy) jednak moim
zdaniem 1000zł to za drogo.
Owszem zbiera kurz o niebo lepiej niż mój poprzedni odkurzacz workowy, mimo,
że ma słabszy silnik.
Z wylotu nie wydostają się drobinki kurzu itp.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony (też ze względu na cenę) ale 1000zł bym nie
dał (no chyba, że miałbym dochody, które podwodują, że człowiek nie
zastanawia się nad 1000zł i taka sumka wte czy wewte nie robi różnicy, to
wtedy bym kupił dysona bo mi się jego design podoba).

--
Mirosław P.
GG 1119311

7. Data: 2006-01-17 14:50:55

Od: " Shreek" <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> w cuda i 99.99% czystości w wylatującym powiertzu ale i tak jest lepszy od
> każdego workowego i tańszy w utrzymaniu.

Piszesz, że filtr jest zmywalny.
Rozumiem, że można go wypłukać??

W tym odkurzaczu (opisałem w drugim poście - DC-02) co mam nie widzę różnicy
między filtrem na wlocie i wylocie silnika.
Czy tak ma być?

Napisałeś, że kupiłeś filtry na ebay'u. Ile cię kosztowały? Może masz
więcej, chętnie dwa odkupię lub możemy się złożyć na koszty przy kolejnej
okazji.

--
Mirosław P.
GG 1119311

8. Data: 2006-01-17 20:00:38

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Shreek" napisał

> Piszesz, że filtr jest zmywalny.
> Rozumiem, że można go wypłukać??

Tak, pod bieżącą letnią wodą, bez szorowania

> W tym odkurzaczu (opisałem w drugim poście - DC-02) co mam nie widzę
różnicy
> między filtrem na wlocie i wylocie silnika.
> Czy tak ma być?

Filtr zmywalny przed i za silnikiem jest taki sam. Pierwszy zatrzymuje
ewentualne paprochy jakie przepuscil cyklon, drugi wyłapuje węgiel ze
szczotek silnika.

> Napisałeś, że kupiłeś filtry na ebay'u. Ile cię kosztowały? Może masz
> więcej, chętnie dwa odkupię lub możemy się złożyć na koszty przy kolejnej
> okazji.

http://www.ebay.pl/listResults?browse=0&Query=dc02+f
ilter&SearchWorldWide=1
Zaglądnij czasem na link.
Kupiłem tam przez znajomego w Anglii i wszystko tam się odbyło.
Nie orientuję się ile kosztowałaby przesyłka z Anglii?

Powinno się je wymieniać co pół roku (DC02), nowsze modele mają wieczne -
zmywalne, HEPA dusi przepływ i nie zamawiałem go. Polak potrafi, więc tak
rygorystyczne przestrzeganie to lekka przesada.
Szkoda, że Dyson ma przedstawicielstwa na Słowacji a nie w tym dziwnym
kraju.

Ej, załóżmy klub użytkowników Dysona, ja mam dwa, więc to parka i liczę na
rozmnożenie;)
Jak coś to wal na priva.

Pietrek

9. Data: 2006-01-17 20:42:07

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Shreek" napisał w wiadomości :

> Powiedzmy, że taki odkurzacz może z 400zł byłby warty (nowy) jednak moim
> zdaniem 1000zł to za drogo.

Hmm, cena jest normalna w normalnych krajach i nie powala. U nas jest
dziwnie wysoka.

Na Discovery był filmik o gościu, który to wymyślił. Nazywa Się James Dyson.
Nikt z mim nie chciał gadać i żadne firmy nie były tym zainteresowane.
Goście pukali się w głowę a sponsorzy odmawiali. Zaczął jak Gates od garażu
i kartonowych modeli. Rozebrał odkurzacz i w miejsce worka wstawił lekjek z
kartonu, kartonowy cylinder i zadziałało!
Chłop się zawziął, zadłużył i zastawił wszystko co miał. Z małej fabryczki
ma teraz sporą manufakturę z produkcją ładnych kilku tysięcy dziennie.
Oprócz form z wtrysków wszystko składane ręcznie w fajnej atmosferze, przy
muzyczce a pracownicy pracują w ciuchach jakich im wygodnie (oczywiście bez
przesady ;) ). Pracodawca nie narzucił im ubrania roboczego. Facet się
dorobił ale nie szpanuje i za to go lubię!
Wyroby są kolorowe i z dobrych materiałów. Oczywiście jak we wszelkich
firmach nadmiar ideologii (misji i wizji firmy) to lekka przesada ale
sprzęty sprawują się doskonale!
Oprócz odkurzaczy jest w ofercie ciekawa praleczka i są poważne zapowiedzi
nowych produktów, działających na nieco innych zasadach niż te do jakich
jesteśmy przyzwyczajeni...

Pietrek

10. Data: 2006-01-18 08:28:49

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Jan 2006 19:59:07 +0100, qaz napisał(a):

> [...]
>
> Z drugiej strony moze wypowie sie jakis uzytkownik Dysona, czy warto placic

Na allegro jest za <500 PLN (nie mam nic wspolnego z ta aukcja ;-)
Na ebaye mozna znalezc podobne kwoty, z dostawa bedzie ~600.

--
ZZ@private

jak uszyć lambrekin
kwasek cytrynowy a pralka
Tabletki 3in1 do zmywarki :( zostaja w zmywarce
Zwrot VAT - wanna akrylowa
Instalacja licznika gazowego