Amalgamatowe pląby-świństwo fundowane przez KasyChorych!

1. Data: 2006-03-25 14:39:46

Temat: Amalgamatowe pląby-świństwo fundowane przez KasyChorych!
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio -przy wizycie kontrolnej- dentysta zapytał się mnie czy nie
myślałem o wymianie plomb amalgamatowych /mam takie ze dwie jeszcze z
chudych lat studenckich/ i lekko się zdziwił się kiedy zapytałem z głupia
frant: -a po co?
Ponieważ więcej tematu nie kontynuował -trochę ja się z kolei zdziwiłem,
więc sobie sprawdziłem w necie co też mógł mieć na myśli.
No i okazało się co to za świństwo -raz że to związek chemiczny z udziałem
rtęci -której 40% zawartości w plombie uwalnia się do organizmu pacjenta w
ciągu 10 lat noszenia takiej plomby.
Tego iż używanie ogromnych ilości amalgamatu leży u podstaw uważania
gabinetów stomatologicznych jako jedno z większych źródeł zanieczyszczenia
ludzkiej biosfery rtęcią -nie rozwijam.
O tym że plomby amalgamatowe poza iluzoryczną ich trwałością /rzadko się
dziś udaje dobrze zastosować taką plombę -bo dobrzy lekarze -pracujący na
rzecz ludzi bogatych dziś już się tej technologii nieco "odzwyczaili" a
stosujący ją na co dzień czyli zajmujący się biedotą na prowincji czy w
"gorszych" dzelnicach miast dentyści do elity tego zawodu najczęściej nie
należą/ i działaniem antybakteryjnym /właśnie dzięki zawartości rtęci tamże/
nie ma prawie żadnych zalet /no chyba że chodzi o cenę tej rozpowszechnionej
wśród biednych wciąż "technologii" -co uszczęśliwia jedynie Kasy Chorych/
dowiedziałem się również rozmawiając ze znajomym technikiem dentystycznym.
Że amalgamat dzięki swoim właściwościom kowalnego-odkształcalnego i
rozszerzalnego cieplnie materiału rozsadza wcale nie rzadko wypełnione
nim -zęby /najczęściej te "martwe"/ -przekonałem się na własnej "szczęce"
już wcześniej. Tfu!
Poza tym amalgamat nie hamuje prawie wcale dalszego rozwoju próchnicy -bo
jest właśnie dzięki tym swym zmianom objętości źródłem nieszczelności,
próchnicy która często obejmuje cały ząb aż do korzeni...a której pacjent
rozwoju nie czuje -bo amalgamat ma lekkie właściwości znieczulające.
Co dalej wiadomo: niezwykle groźne przewlekłe stany zapalne, często również
przyzębia i kości szczęki, a nawet wynikłe z nich zapalenia opon mózgowych,
o spadku ogólnej odporności na skutek owych przewlekłych stanów zapalnych
czy konsekwencjach zatrucia rtęcią układu nerwowego- kiedy amalgamat
zastosowano na większą skalę u jednego pacjenta.
Często takie okoliczności jak przewlekłe zapalenia czy zatrucia metalami
ciężkimi są brane pod uwagę jako somatyczne przyczyny stojące u źródeł
depresji.
Dentyści wspominają więc że dobrze jeśli kończy się jedynie na usunięciu
zęba.
A takie plomby funduje się nawet małym dzieciom -których rodzice nie mają
pieniędzy na dopłaty do plomb światłoutwardzalnych -co ma dalekosiężne
konsekwencje rozwojowe.

No i co z tym zrobić?!

Mówi się że biednemu wiatr w oczy...
Nie dość że ktoś jest np. bezrobotny...i nie ma pieniędzy na dobre metody
lecznicze to jeszcze funduje mu się za publiczne pieniądze kurację /plomby
amalgamatowe to jedyne refundowane w 100% przez kasy chorych wypełnienia
"odgórne"/ która powoduje dodatkowe osłabienie organizmu takiej jednostki
/owe konsekwencje neurologiczne stanów zapalnych czy wcale nie takie
przesadzone podejrzenia o owe zatrucia rtęcią/ czyli w efekcie dalszy spadek
zdolności adaptacyjnych i zaradności życiowej /choćby owe depresje/.
I koło się zamyka...

Ktoś może wie gdzie trzeba "uderzyć" żeby coś się w temacie zmieniło?!

2. Data: 2006-03-25 14:57:59

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakbyś jeszcze podał źródło tych informacji ...............

Pozdr. Ewa

3. Data: 2006-03-25 15:17:18

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> myślałem o wymianie plomb amalgamatowych /mam takie ze dwie jeszcze z
> chudych lat studenckich/ i lekko się zdziwił się kiedy zapytałem z głupia

Chcial zarobic, a po co niby myslisz??

> [...]
> rtęci -której 40% zawartości w plombie uwalnia się do organizmu pacjenta w

Jak bym zjadl termometr rteciowy to bardziej bym sie przejal zjedzonym
szklem jak ta odrobina rteci.

> ciągu 10 lat noszenia takiej plomby.

Skad takie dane?

> Tego iż używanie ogromnych ilości amalgamatu leży u podstaw uważania

Sa chyba odporniejsze od zwyklych.

> [...]
> rzecz ludzi bogatych dziś już się tej technologii nieco "odzwyczaili" a
> stosujący ją na co dzień czyli zajmujący się biedotą na prowincji czy w

hehe

Gdyby byly takie zle lub szkodliwe to by ich od dawna nie uzywano.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

4. Data: 2006-03-25 17:07:05

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 25 Mar 2006 15:39:46 +0100, *Sky* <news:e03km2$v7a$1@news.onet.pl>
napisał(a):

> [...]

> I koło się zamyka...

> Ktoś może wie gdzie trzeba "uderzyć" żeby coś się w temacie zmieniło?!

Myślę, że do rzecznika ubezpieczonych czy praw pacjenta przy ministerstwie
zdrowia.
Napisz to samo co tu napisałeś.

--
Kaja

5. Data: 2006-03-25 17:21:21

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e03mts$5ca$1@inews.gazeta.pl...

> Chcial zarobic, a po co niby myslisz??

Żebym się racjonalnie chciał zdecydować dać mu zarobić musiałby mi dać
racjonalne do tegoż powody. Widać uzanł mnie za na razie niezbyt podatnego
na jego argumenty -albo nie na tyle świadomego takiej potrzeby- może mu się
nie chciało mnie "uświadamiać" własnie? Kasy i tak ma ode mnie sporo-bo od
dziecka karmiono mnie antybiotykami to i ubytków od groma.

> Jak bym zjadl termometr rteciowy to bardziej bym sie przejal zjedzonym
> szklem jak ta odrobina rteci.

> Skad takie dane?

Z dzisiaj wyemitowanego w TV-Puls programu o zdrowiu /akurat przełączałem
kanał i zatrzymałem się widząc że o zębach mowa-co jako temat mam na
warsztacie/ który to program mnie zainspirował do szperania w necie i
napisania tegoż postu. Mogę/możesz/poszperać skąd oni te dane sami wzięli.
Alezapewne nie wyssali ich sami z palca. Chyba ze był to program
sponsorowany...ale nie zauważyłem. ;P

> Sa chyba odporniejsze od zwyklych.

Nie. Są po prostu jako technologia na tyle rozpowszechnione że najtańsze
/więc dla instytucji refundujacych najwygodniejsze/.
Najdporniejsze są chyba tzw finley-e /inleje?- nie wiem jak się to pisze/
cementowane w zębie.

Amalgamat z powodu właściwości kowalnego-odkształcalnego i
rozszerzalnego materiału nie jest trwały -przy złym wykonaniu szczególnie,
bo jest dzięki tym swym zmianom objętości źródłem nieszczelności. Częste
jest wypadanie źle wykonanych pląb amalgamatowych.

> hehe
>
> Gdyby byly takie zle lub szkodliwe to by ich od dawna nie uzywano.

Zazwyczaj najtrudniej przełamać jakieś wygodne komuś finansowo /kasie
chorych?/ stereotypy. Na zachodzie batalia o uznanie szkodliwości amalgamatu
idzie pełną parą-że przytoczę tylko jeden artykuł znaleziony na googlach:

------
Amalgamat zanieczyszcza środowisko:
Nadal trwają kontrowersje na temat szkodliwości amalgamatu. W Stanach
Zjednoczonych amerykańskie sądy kolejno odrzucają pozwy skierowane głownie
przeciwko Amerykańskiemu Związkowi Stomatologów (ADA). Ostatnio sądy w
Waszyngtonie oraz w Teksasie odrzuciły kolejne pozwy przeciwko ADA. Tym nie
mniej dyskusje na temat trwają nadal.

Ostatnio oręż do ręki przeciwnikom amalgamatu dał brytyjski Daily Telegraph,
który napisał w swoim wydaniu z 9 maja br., że amalgamat w znacznym stopniu
zanieczyszcza środowisko naturalne człowieka. Rzecz ma nieco makabryczny
wydźwięk, albowiem stwierdzono, że źródłem zanieczyszczenia są brytyjskie
...krematoria.

Stwierdzono bowiem, że w trakcie kremacji zwłok uwalniają się trujące gazy z
amalgamatu znajdującego się w uzębieniu nieboszczyka. Problem stał się na
tyle poważny, że zajęła się nim brytyjska Agencja Ochrony Środowiska. W
swoim raporcie Agencja bije na alarm, że emisja tych toksycznych gazów
szybko rośnie i podniesie się w 2020 roku o dwie trzecie. Sprawą zajął się
już rząd brytyjski, który nakazał znaczne ograniczenie tego rodzaju
zanieczyszczeń.

http://www.dentonet.pl/?s=2&sID=84&a=4&pID=1167

6. Data: 2006-03-25 17:42:35

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

Chorych/

> Myślę, że do rzecznika ubezpieczonych czy praw pacjenta przy ministerstwie
> zdrowia.
> Napisz to samo co tu napisałeś.

Napiszę -i do jakichś mediów gazet też...ale jeśli by się komuś chciało
niech też to zrobi -ok? Bo pojedynczy głos łatwiej zlekceważyć...

7. Data: 2006-03-25 17:58:33

Od: "tomla" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktoś może wie gdzie trzeba "uderzyć" żeby coś się w temacie zmieniło?!

tak, zlikwidujmy becikowe i podejrzewam ze za podobna sumke wymienmy
wszystkim w RP amalgamat na zywice.
Ochlon i nie histeryzuj.

8. Data: 2006-03-25 18:31:05

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomla" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> tak, zlikwidujmy becikowe i podejrzewam ze za podobna sumke wymienmy
> wszystkim w RP amalgamat na zywice.
> Ochlon i nie histeryzuj.

Ale pieprzysz! Jestem zupełnie na chłodno! ;P

Jeśli coś jest złe trzeba się tym zająć...a nie mówić -nie rusz- bo nie ma
na to środków. Jeśli amalgamat naprawdę jest zły /a w końcu jak może być
dobra rtęć wprowadzana do organizmu nawet jako w pewnym tylko stopniu
utrwalony związek chemiczny?!/ to państwo powinno nasze środki z podatków
zainwestować w technologię lepszą=zdrowszą dla swoich obywateli -co przy
powszechnym jej stosowaniu obniży jej koszty i znów będzie tanio -ale lepiej
dla wszystkich.

Masz coś przeciw wobec takiego dictum?! ;)

9. Data: 2006-03-25 18:52:06

Od: "tomla" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na to środków. Jeśli amalgamat naprawdę jest zły /a w końcu jak może być
> dobra rtęć wprowadzana do organizmu nawet jako w pewnym tylko stopniu

wiesz, sol to tez sod i chlor, nie jedz soli bo umrzesz.

> [...]
lepiej
> dla wszystkich.
>
> Masz coś przeciw wobec takiego dictum?! ;)

ale dlaczego panstwo? To sa plomby panstwa czy Twoje? Dlaczego ja mam
placic za wymiane plomb pani Krysi z Pasikurowic, powiem krotko mam ja w
dupie, jak chce niech sobie zmieni a jak nie ma kasy to niech krocej zyje,
dobor naturalny, silniejsi/madrzejsi wygrywaja. Jak sam bede chcial tez
sobie zmienie, wole zrobic to sam niz ma mi to zapewnic panstwo, pomysl
przez ile instytucji przeplywa to moze kasy i jak powoli ta rzeka pieniedzy
traci na sile... I ile bedzie tak na prawde kosztowac wymiana 1 plomby...

10. Data: 2006-03-25 19:28:22

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> wiesz, sol to tez sod i chlor, nie jedz soli bo umrzesz.

Kula w płot. Gdieś ty się edukował?! ;)
O ile wiem z biologii to rtęć akutat jest ciut mniej potrzebna czy przydatna
do naszego działania niż elektrolity oparte na owych skladnikach soli
mineralnych.

> [...]
pieniedzy
> traci na sile... I ile bedzie tak na prawde kosztowac wymiana 1 plomby...

Skoro tak to po co ci państwo?!
Wypisz się i już! :)
Ale jeśli jest ci jednak do czegoś potrzebne/skoro w nim tkwisz/ to gdy nie
będziesz spełniać wymagań jakie ono stawia -może się zdążyć że ono samo cię
wyalienuje -jak tego życzysz owym słabym -których słabość to często cena za
twoją czy innych "siłę".

Aleś ty krótkowzroczny -dalej swego nosa ani cala nie widzisz. ;)

Dobry dermatolog... Chorzów i okolice...
nadmierne pocenie..
Re: strix
Re: strix
Co sądzicie o "FitLine Omega-3 +wit. E"?