Amerykańscy naukowcy uznali LCDs za nieszkodliwe! :)

1. Data: 2007-08-16 18:04:40

Temat: Amerykańscy naukowcy uznali LCDs za nieszkodliwe! :)
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to powoli zaczyna się dietetyczne trzęsienie Ziemi...

Będą badania KLINICZNE diet niskowęglowodanowych!
(oczywiście nie w Polsce, u nas to jest niemożliwe... :( )

Dla porównania szczegółów z tych badań dodam, że dieta optymalna
dr. Kwaśniewskiego oscyluje w granicach energetycznych:

B - 10%, T - 82%, W - 8%

http://www.ajcn.org/cgi/content/full/86/2/276 - Full text
http://www.ajcn.org/cgi/reprint/86/2/276 wersja PDF
---------------------------------------------Cytat:
Abstrakt

American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 86, No. 2, 276-284, August
2007 C 2007 American Society for Nutrition

Low-carbohydrate nutrition and metabolism1,2,3

Eric C Westman, Richard D Feinman, John C Mavropoulos, Mary C Vernon, Jeff
S Volek, James A Wortman, William S Yancy and Stephen D Phinney
1 From the Department of Medicine, Duke University Medical Center, Durham
NC (ECW, JCM, and WSY); the Department of Biochemistry, SUNY Downstate
Medical Center, Brooklyn, NY (RDF); private practice, Lawrence, KS (MCV);
the Human Performance Laboratory, Department of Kinesiology, University of
Connecticut, Storrs, CT (JSV); the First Nations and Inuit Health Branch,
Health Canada, Vancouver, Canada (JAW); the Center for Health Services
Research, Durham Veterans Affairs Medical Center, Durham, NC (WSY); and the
Department of Medicine (Professor Emeritus), University of California,
Davis, Davis, CA (SDP)

The persistence of an epidemic of obesity and type 2 diabetes suggests that
new nutritional strategies are needed if the epidemic is to be overcome. A
promising nutritional approach suggested by this thematic review is
carbohydrate restriction. Recent studies show that, under conditions of
carbohydrate restriction, fuel sources shift from glucose and fatty acids
to fatty acids and ketones, and that ad libitum-fed carbohydrate-restricted
diets lead to appetite reduction, weight loss, and improvement in surrogate
markers of cardiovascular disease.

------------------------------------------------ Tłumaczenie moje:

Odżywianie niskowęglowodanowe i metabolizm

[...]
Utrzymywanie się epidemii otyłości i cukrzycy typu 2 sugeruje, że są
potrzebne nowe strategie żywieniowe, jeśli epidemia ma zostać pokonana.
Ta tematyczna recenzja sugeruje, że ograniczenie węglowodanów jest
żywieniem obiecującym. Ostatnie badania wykazują, że ograniczenie
węglowodanów powoduje iż źródłem paliwa przestaje być glukoza a stają się
nim kwasy tłuszczowe i ciała ketonowe, że ogłoszenie - ograniczenia
węglowodanów w diecie prowadzą do redukcji apetytu, utraty wagi i poprawy
w chorobach układu krążenia.

[...]

PODSUMOWANIE

Ostatnie studia dały obraz metabolizmu diety niskoweglowodanowej (LCD)
i pokazany, że diety niskoweglowodanowe (LCDs) poprawiają kontrolę
glikemiczną i oporność insuliny u zdrowych osób i u osób z cukrzycą typu 2.
Zasada, by ograniczyć podaż węglowodanów, bez określonego odniesienia do
ilości kalorii, wywołuje spontaniczną redukcję w podaży kalorii.
W kontrolowanych opanowany próbach dla utrata wagi, LCD powoduje utrate
wagi i obniża poziom triglicerydów, poprawia cholesterol HDL i stosunek
ogólnego do cholesterolu HDL przez 6 - 12 [...] [?].
Potrzebne są kliniczne próby określające bezpieczeństwo i skuteczność
stosowania diet niskowęglowodanowych przez długi okres. W międzyczasie
okazuje się sensownym użycie LCD z ostrożnym monitorowaniem CVD czynników
ryzyka i innych zmiennych związanych ze zdrowiem.

Celem prowadzenia badań klinicznych na dietach niskowęglowodanowych
są podstawowe pytania o oporności insuliny i regulacji komórkowego
metabolizmu paliwa, jak również pytania, czy dietetyczny węglowodan jest
podstawowym składnikiem odżywczym, czy tłuszcz z diety jest przyczyną
chorób serca. Z powodu ich glukozy - i obniżania skutków insuliny, diety
niskowęglowodanowe powinny zostać ocenione jako dające możliwość
poprawienia warunków leczenia chorób związanych z hiperglikemią,
hyperinsulinemią i insulinoopornością.

Podkreślamy, że metoda badań polegająca na ograniczeniu węglowodanów
spełnia oczekiwania w relacji utraty wagi, w przeciwieństwie do
wcześniejszych obaw mają one ogólnie korzystny skutek na większość markerów
CVD, nawet gdy nie było utraty wagi. Intuicja wraz z założoną skutecznością
w stosunku do kontroli glukozy u cukrzyków, wskazuje, że jakaś forma diety
niskoweglowodanowej (LCD) może być preferowanym wyborem dla redukcji wagi
jak również dla ogólnego zdrowia.
----------------------------------------------Koniec
.
******************

Wiem, wiem... napewno nie wszystko przetłumaczyłam poprawnie, więc
znających angielski poproszę o RZECZOWE POPRAWKI istotnych błędów.
Natomiast uwagi typu: "Ale jesteś głupia i nie znasz angielskiego"
niewiele wniosą do tematu, poza tym, że określą samego autora, więc
proszę, żeby chętni od nich się powstrzymali.

A wracając do tematu wątku.
Szczerze mówiąc mam z tego powodu uczucia mieszane, bo szykuje się jednak
niezły galimatias na rynku żywieniowym... :[

Jednak niewątpliwą radością napawa mnie fakt, że w świetle szykujących się
zmian w światowych trendach dietetycznych, dieta niskowęglowodanowa
jaką ułożył dr Kwaśniewski (w 1966 r.!- czyli NA DŁUGO przed dr. Atkinsem)
jednak doczeka należnego uznania i plecania jako diety zdrowej i leczniczej
w wielu jednostkach chorobowych.

Szkoda tylko, że jak zwykle u nas... polski lekarz nie miał takiej szansy,
bo bezmyślność polskiej naukowej elity na to nie pozwoliła...
"dzięki" czemu słuchając ostrzeżeń tejże elity wielu poważnie chorych
ludzi przez te wszystkie lata - nie dało sobie szansy na lepsze życie...
czy nawet dłuższe życie...

Ciekawa jestem też kogo z komisji (która wydała kiedyś wyrok skazujący
dietę optymalną na NAUKOWY NIEBYT) będzie teraz stać na przeproszenie
dr. Kwaśniewskiego ???...
Czy może całe to "elitarne" grono Komitetu Terapii PAN w osobach:
prof. dr Halina Adamska-Dyniewska, prof. dr Tadeusz Bogdanik,
prof. dr Włodzimierz Buczko, prof. dr Tadeusz Chruściel, prof. dr Andrzej
Członkowski, prof. dr Andrzej Dziatkowiak, prof. dr Kornel Gibiński,
prof. dr Zbigniew Gonciarz, prof. dr Jan Hasik, prof. dr Zbigniew Herman,
prof. dr Maria Hoffman, prof. dr Janusz Jeljasiewicz, prof. dr Zdzisław
Kleinrok, prof. dr Zbigniew Knapik, prof. dr Stanisław Kochlmunzer,
prof. dr Elżbieta Kostka-Trąbka, prof. dr Marek Krawczyk, prof. dr Jerzy
Maj, prof. dr Aleksander Mrozikiewicz, prof. dr Jan Nielubowicz,
prof. dr Jerzy Polański, prof. dr Tadeusz Popiela, prof. dr Stanisław
Pużyński, prof. dr Zbigniew Religa, prof. dr Wojciech Rowiński,
prof. dr Andrzej Szczeklik, prof. dr Roman Szulc, prof. dr Marian
Wilimowski, prof. dr Jerzy Wójcicki - będzie po prostu milczeć,
jakby nic się nie stało...

A co na to oszukani pacjenci??? Czy w ogóle poczują się oszukani?
Czy może będą udawać, że nie dali się wkręcić i "zawsze jedli tłusto"
(tzn. optymalnie)... (?)... i tylko mają "złe geny".... ;)

A jak zareagują nasze elity żywieniowe z IŻŻ... ?... 8[
http://www.izz.waw.pl/wwzz/opinie-13.html
- czy tym razem przyznają, że punkt 10. "należy uznać za błąd sztuki"???

Co za CYNIZM... IŻŻ robi kasę nawet na opinii o diecie optymalnej...!! 8/
http://www.izz.waw.pl/izz/wydawnictwa.html

Bardzom ciekawa jak oni wszyscy odwrócą tego nieszczęsnego kota... ? 8]

Bardzo polecam jedną z ciekawych dyskusji na grupie p.s.m. sprzed kilku
lat, z niezmiennymi do dziś epitetami z gatunku "optymalni to sekciarze"
autorstwa bezmyślnych dyskutantów:
http://dlaczego-nie-ma-badan-do.gu.ma/ :]

Ciekawa jestem EWOLUCJI ich poglądów, która teraz niewątpliwie
będzie ich udziałem... ;[
Kto z tych kpiarzy teraz przyzna, że się mylił, kto zacznie zwalać winę
za swój oportunizm zawodowy, a kto po prostu sprawę przemilczy... (?)
...jakby nic się nie stało... :(

Krystyna
--
Prędzej złodziej przyzna się, że ukradł, niż profesor,
że głupstwo powiedział. Fredro Aleksander

2. Data: 2007-08-16 20:08:14

Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w wiadomości
> No to powoli zaczyna się dietetyczne trzęsienie Ziemi...

Ale tu chodzi o LCD - MONITORY!!!

Adam

3. Data: 2007-08-16 23:07:33

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam napisal:

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w wiadomości

> Ale tu chodzi o LCD - MONITORY!!!

ee ...tam ....te badania potwierdzily optymalnosc diety Kwasniewskiego:))

Osobiscie uwazam, ze sekta powinna sie wlaczyc do tych badan nad LCD dietami
i oszczedzic kosztow naukowcom amerykanskim, ktorzy beda teraz zmuszeni znalezc
fundusze na kontynuuowanie badan nad dlugoterminowymi skutkami diet LCD.

* Mozna np. przekazac juz w tej chwili informacje o tym, jak dziala dieta
Kwasniewskiego w przypadku leczenia cukrzycy typu II:

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=36&w=294807
95&a=29583303

* dlugoterminowo u wiekszosci Polakow:

http://www.dobradieta.pl/optimal_story.php?akcja=pok
az&id=3

Link niestety nie dziala, bo dzieki zapobiegliwosci Krystyny T. zostal wykasowany.
Artykul pod tym linkiem omawial skutki, czesto tragiczne, dlugoterminowego
stosowania diety Kwasniewskiego. Autorem tej informacji byl doradca zywienia
optymalnego, inz.Witold Jarmolowicz, obecny wlasciciel "Optymalnika" i tzw.
Arkadii Zdrowia, ktory nie zrazony niepowodzeniami, jednak postanowil
kontynuuowac dalsze popularyzowaniem w Polsce "dobrej diety":)

* o pojawieniu sie cukrzycy na skutek stosowania diety LCD:

http://dami.pl/~wegeczat/opty.txt

Pod linkiem znajduje sie informacja ktora wklejam, na temat pojawienia sie
cukrzycy u czlowieka wczesniej zdrowego, ktory zatosowal diete Kwasniewskiego.

From ???@0x00000C58 Sat Mar 24 07:08:04 2001
From: "Darek Tomaszewki" <d...@s...ca>
Newsgroups: pl.soc.dieta.optymalna
Subject: Tragiczne skutki diety "Optymalnej"
Date: Sat, 24 Mar 2001 01:08:04 -0500

Drodzy czlonkowie listy,

Pare godzin temu wrócilem z pogrzebu kolegi w Mississauga w Kanadzie.
Rok temu byl zdrowym czterdziestodwuletnim mezczyzna z kilkunastokilogramowa
nadwaga.
Planowal otworzyc wlasna firme.
Pod wplywem rodziny zdecydowal sie zastosowac diete Pana Kwasniewskiego.
Przez pierwsze pare miesiecy czul sie bardzo dobrze na tej diecie z
wyjatkiem pierwszych paru dni. Po okolo trzech miesiacach zachorowal na
nadcisnienie. Podlamalo go to troche ale nie zaprzestal diety. Schudl prawie
20 kg i byl z tego zadowolony. W nastepnych miesiacach zaczal miec bóle
ukladu pokarmowego (szczególnie watroby), zaburzenia snu i wzroku. Znajomi
radzili mu zeby zaprzestal
tej diety ale ich ignorowal poniewaz wierzyl w teorie doktora
Kwasniewskiego.
Zaczal odwiedzac lekarzy. Pod szesciu miesiacach pojawily sie objawy
cukrzycy. Po badaniach lekarz potwierdzil ze poziom cukru we krwi jest poza
norma. Ze wzgledu na dolegliwosci mój kolega nie byl wstanie pracowac i
wpadl w depresje. Ze wzgledu na skutki zdrowotne diety i pod wplywem nalegan
lekarza i znajomych zdecydowal sie wrócic do normalnego odzywiania.
Na poczatku mial powazne skutki uboczne ale po paru miesiacach bóle ukladu
pokarmowego ustaly. Niestety depresja trwala poniewaz nie wierzyl ze wyleczy
sie z nadcisnienia i cukrzycy.
Jego zyciowe plany zalamaly sie. W tym tygodniu we wtorek pomimo opieki
lekarzy, rodziny i
znajomych zakonczyl zycie w sposób tragiczny.
Znalem go od dwunastu lat i wiem ze byl czlowiekiem bardzo solidnym.
Zanim zaczal diete przestudiowal ksiazki Dr Kwasniewskiego i stosowal sie do
zalecen
z matematyczna dokladnoscia. W czasie ostatnich paru miesiecy poznal wiele
osób które stracily zdrowie na diecie Pana Kwasniewskiego. Jedna osoba
zmarla. Wiele osób namówil na zaprzestanie lub na nie stosowanie tej diety.
Mojemu koledze nikt zycia nie przywróci. Dla innych jest jeszcze czas.

Darek Tomaszewski
Software Engineering Manager, Cedara Software
6509 Airport Road
Mississauga, Ontario
L4V 1S7
Canada
Email: d...@s...ca

PS.

Jesli Ty lub Twój znajomy ma skutki uboczne w wyniku zastosowania diety Dr
Kwasniewskiego
prosze o list. Jesli to mozliwe to prosze tez o zgode na publikacje listu w
prasie.
Razem mozemy uratowac siebie i innych.

==================================

* o typowych poziomach glukozy u niektorych osob "zdrowych" i chorych na
cukrzyce, stosujacych diete optymalna dlugoterminowo:

===================================

J...@n...pl
More options Sep 26 2006, 7:40 am
Newsgroups: pl.misc.dieta
From: <j...@n...pl>
Date: Tue, 26 Sep 2006 13:40:10 +0200
Subject: Re: Dieta oczyszczajaca
this message | Find messages by this author

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:efaog7$sk9$1@inews.gazeta.pl...
> j...@n...pl pisze:

> . Zapytam jeszcze raz: na podstawie jakiego rodzaju diagnostyki stwierdza
> sie u cukrzykow pozostajacych na DO, ktorzy maja poziomy glikemii w
> okolicach 150 mg/dl, ze sa zdrowi i ze cukrzycy nie maja?

Czumu trzeba tobie tłumaczyć jak dziecku?
Jeżeli cukrzyk miał cukier powyżej 200, i musiał wstrzykiwać sobie insulinę
(krótko lub długodziałającą) na obniżenie tego poziomu, a teraz bez jej
wstrzykiwania ma poziom 140/150.
Ale najmniejsze zaniedbanie cukrzyka w sensie zjedzenia "niedozwolonych
węlowodanów" skutkuje błyskawicznym podwyższeniem poziomu cukru, ale ten
skutek nie jest tak szkodliwy na DO jak przytradycyjnym zywieniu. Jakie
jeszcze dowody? Czemu się tak czepiasz jakichś badań diagnostycznych, jak
wszystko jest jasne...
Ja DO stosuję bardzo ściśle, a cukier mam często w granicach 120
(węglowodanów 70 g/na dobę). A więc wniosek jest jasny, że człowiek, który
ma częściowo zdegenerowaną trzustkę, a jest na DO, poziom 140/150 jest
właściwym poziomem dla jego organizmu.
Tak, z indolencją mi nie wyszło...przyznaję...
Pozdrawiam Jurek M.

=================================

* tutaj wiecej onformacji o skutkach dzialania diety u wielu osob oraz u samego
Kwasniewskiego, ktory jest w tej chwili sam bardzo schorowanym czlowiekiem, a
biznes w tej chwili prowadzi jego syn Tomasz K.

http://www.arkadia-polania.pl/ciekawostki.htm

Cytat z tej strony:

"Dziwię się naszemu twórcy, że tego nie rozumie i obrażając się tkwi w swej
głupocie, (o czym pisze dr Ponomarenko), będąc bardzo schorowanym człowiekiem.
Jeżeli prawa, którymi się kieruje w swoich książkach byłyby z nim i Jego rodziną
i Jego
Bóg- bogowie podpowiadaliby dobrze to wyszedłby do nas z pochylonym czołem i
włączył się do działań na rzecz zdrowia Człowieka. A może nie z tym bogiem
rozmawia i nie ma z tym nic wspólnego "Człowiek''?"

----------koniec cytatow, chociaz mozna jeszcze sporo napisac na przyklad
o duzej ilosci zgonow na nowotwory wsrod dlugoletnich optymalnych------------

Jeff

4. Data: 2007-08-17 06:41:30

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Sie, 20:04, "Krystyna*Opty*" wrote:
> No to powoli zaczyna się dietetyczne trzęsienie Ziemi...
> [...]

1. NTG --> diety
2. Nie ma diety optymalnej dla całej populacji!! Proszę, więc,
zaprzestać tego ciągłego dietetycznego molestowania!
3. Proszę wykazać szacunek dla grupowiczów i stosować się do zasad
netykiety http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html ,
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm

5. Data: 2007-08-17 09:31:25

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaMyszka" <f...@g...com> napisał w wiadomości
com...
> [...]

zaprzestać tego ciągłego dietetycznego molestowania!
3. Proszę wykazać szacunek dla grupowiczów i stosować się do zasad

Wolne żarty. Właśnie TY SAMA zastosuj zasady NETYKIETY.

ad. 1. DIETA JEST FORMĄ LECZENIA. W dodatku tym wątkiem wykazałam,
że medycyna jest bardzo zainteresowana leczenieniem dietą plagi otyłości i
cukrzycy. Zaprzeczysz?

ad. 2. A czy na przykład dieta cukrzycowa - to wg Ciebie JEST
dietą dla całej populacji cukrzyków, czy tylko dla wybranych?
Poza tym jeśli w swojej terapii (po zabiegu "naczyniowym" serca)
dietę ignorujesz - to TWOJA sprawa, ale nie narzucaj swojego
zdania i wyboru innym dyskutantom zainteresowanym tematem.

ad. 3. A Ty zastosuj zasady zawarte W OPISIE tej grupy:
http://www.usenet.pl/opisy/pl.sci.medycyna Cytuję:
For your newsgroups file:
pl.sci.medycyna Od pediatrii do patologii.

Charter/tematyka:

Medycyna tradycyjna i niekonwencjonalna. Nowinki ze swiata
lekarzy, rzadkie przypadki, trudne pytania, kontrowersyjne
metody, praktyczne rady, moralne dylematy. Dyskusje
zawodowcow i amatorow.
---

Nagle temat zdrowych diet Ci zaczął przeszkadzać? Ale sama chętnie
bierzesz udział w dyskusjach niezwiązanych tematycznie z tą grupą
(dyskusje na temat optymalnych).

Po prostu brak Ci rzeczowych kontrargumentów, więc próbujesz mi
zamknąć usta. To typowa reakcja bezradnych adwersarzy... :[

Krystyna
--
Medycyna zmienia się, gdy zmienia się kuchnia. Monteskiusz

6. Data: 2007-08-17 10:31:45

Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaMyszka"

"Najskuteczniejszą obroną przed trollingiem jest całkowite zignorowanie
wszelkich zaczepek trolla, w momencie gdy się zorientujemy, że mamy z nim do
czynienia.
Zazwyczaj konsekwentne ignorowanie trolla skutkuje jego zniechęceniem i
przeniesieniem się w inne miejsce lub całkowitym zaprzestaniem działalności. W
praktyce jednak rzadko do tego dochodzi, ponieważ na forum bardzo często znajdą
się jakieś osoby, która będą jednak z trollem dyskutowały i tym samym zachęcały
do kontynuacji działalności. Dodatkowo niektóre trolle potrafią stworzyć wokół
siebie krąg osób, które ich wspierają, chronią przed oponentami, podsycają
dyskusję z udziałem trolla etc. - na szczęście jest to zjawisko czasowe, bo
trolle swoim pogardliwym i nacechowanym wyższością zachowaniem w stosunku do
tych osób, szybko je do siebie zniechęcają.

W slangu internetowym często mówi się, że trolla nie należy "karmić" - czyli że
nie należy z nim w ogóle wchodzić w jakąkolwiek polemikę."

JaMyszko nie karm Trolla

PROSZE

Cancer
http://cerbermail.com/?eMJzIDy1yq

7. Data: 2007-08-17 11:02:49

Od: "Torbut" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ad. 1. DIETA JEST FORMĄ LECZENIA.

a sr... jest pochodna jedzenia wiec ide zapytam o swedzenie odbytu na grupem
pl.rec.kuchnia

8. Data: 2007-08-17 11:40:41

Od: "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> JaMyszko nie karm Trolla
>
> PROSZE

tez o to prosze.

iwon(K)a

9. Data: 2007-08-17 14:30:57

Od: "MT" <s...@d...null> szukaj wiadomości tego autora

Tak jest forma leczenia nawet takie glupie postne piatki to forma leczenia a
juz najlepsza forma to post czyli oczyszczanie organizmu z toksyn.

Ludzie przez setki tysiecy lat jak nie dluzej dochodzili do diety optymalnej
i w cywilizowanych krajach mozna powiedziec ze takowa jest stosowana a to co
proponuje Trep Kwasniewski od kilku lat to rewolucja czyli to samo
dobrodziekjstwo ktore zafundowal lenin swoim Rodakom !

10. Data: 2007-08-18 09:31:46

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Aug 2007, Krystyna*Opty* wrote:

> jednak doczeka należnego uznania i plecania jako diety zdrowej i leczniczej
> w wielu jednostkach chorobowych.

nie tak szybko. Nawet z Twojego tłumaczenia wynika, że na razie
są to tylko hipotezy, które zostały przedstawione w jednej publikacji
która dała "promising result"
i jak to "ładnie" piszą anglosasi ten problem "wymaga dalszych badań".

Proszę zwrócić uwagę na to, że aby dana hipoteza została potwierdzona
wymaga skrupulatnych badań wg. zasad GMP oraz EBM.
Co więcej część badań, które wstępnie wydawały się obiecujące
w wieloośrodkowych badaniach pokazały wręcz odmienny efekt.
Dobrym przykładem są badania SWORD (Survival With D-SOtalol).
Komisje bioetyki (także w Polsce, bo badania te były prowadzone
też w Polsce) na podstawie wstępnych badań wyraziły zgodę prowadzenia
tych badań na bardzo dużej populacji osób z uszkodzonym sercem
(frakcja wyrzutowa <40%) przyjmując hipotezę "To test the hypothesis that
the class III antiarrhythmic agent d-sotalol can reduce all-cause
mortality in high-risk survivors". Okazało się jednak inaczej.
"At termination of the study there were 78 deaths among the d-sotalol
patients (5.0%) and 48 deaths among the placebo patients (3.1%; p =
0.006). Significantly greater numbers of cardiac and arrhythmic deaths
accounted for the increased mortality. In all subgroups of interest,
patients on d-sotalol had a higher death rate than those on placebo"
Ilość zgonów sercowych była znacząco wyższa w grupie leczonej
lekiem (d-sotalolem) niż w grupie placebo (która nie otrzymywała leku).
Dzięki temu, że badania były wykonywane dzięki GMP i EBM
w porę się zorientowano i przerwano je przed uzyskaniem
zakładanej liczby włączonych do badania pacjentów.
Opublikowano to w Am.J.Cardiol i Lancecie.
Proszę przeczytać ->
http://www.incirculation.net/whatswhat/11093_11428.a
spx

Ten mój wywód ma na celu zwrócenie uwagi, że pojedyńcza
publikacja nawet w dobrym czasopismie informuje nas zwykle
tylko o "wynikach dających nadzieję" i tak się powinno
je interpretować. Natomiast pełne wnioski w tym powodujące
zmianę standardów należy wysnuwać po uzyskaniu wieloośrodkowych
badań przeprowadzonych wg. standardów EBM (Evidence Based
Medicine). Drugi wniosek na który trzeba zwrócić uwagę, że
nie wszystkie badania randomizowane i nawet najlepiej przygotowane
przynoszą sukces zakładanej wcześniej hipotezie i każdy badacz
musi brać to pod uwagę

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl