Antykoncepcja

11. Data: 2005-01-14 20:17:42

Temat: Re: Antykoncepcja
Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cathleen" <k...@g...no_spam.pl> napisał w wiadomości
news:cbkmsyilmnwv$.1srbkt4w3iqkh.dlg@40tude.net...
> Jeżeli ma nieregularne cykle to NPR będzie wiązało się z bardzo długim
> okresem wstrzemięźliwości

To zależy. U mnie ten okres może osiągnąć dwa tygodnie (mam nieregularne
cykle), ale zwykle ogranicza się do 10-11 dni.
Przy pewnej wprawie i bazując na nieco bardziej zawodnych regułach można ten
okres skracać.
Jak pisałam - jest to niewątpliwa wada.

> poza tym wymaga dłuższej obserwacji swojego
> ciała, zanim się zacznie stosować jako metodę antykoncepcyjną.

Można już w pierwszym cyklu - stosuje się wtedy specjalne reguły. Ale
pewnie, że lepiej zacząć od drugiego.

Ja widzę inny problem - jeśli ktoś bierze pigułki, to pierwsze cykle po ich
odstawieniu mogą być niergularne i o nietypowym przebiegu.

Pozdrawiam
Jola

12. Data: 2005-01-14 20:17:50

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Profil1" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
> *** skuteczność w/w metody jest znikoma okoł0 50%
> To jest właśnie "papieska ruletka"
> 97 % skuteczności mają tabletki hormonalne.

Daj liniki.
"Papieska ruletka" to metoda kalendarzykowa. Rzeczywiście skuteczność jej
jest znikoma. Tylko, że kalendarzyk jest anachronizmem nie włączanym do
metod NPR.

Pozdrawiam
Jola

13. Data: 2005-01-14 20:23:47

Od: "Emi" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Profil1 wrote:

> *** skuteczność w/w metody jest znikoma okoł0 50%
> To jest właśnie "papieska ruletka"

NPR a kalendarzyk małżeński (papieska ruletka jak wolisz) to nie to
samo !
proponuje pogooglać i poczytać sobie na temat :)

> 97 % skuteczności mają tabletki hormonalne.

przy antykoncepcji stosuje się częściej indeks pearla a nie
procenty....
a niektóre metody naturalne są napradę dokładne (pod warunkiem, że
bacznie się obserwuje i "zna" swój organizm, a to wymaga pewnego czasu,
skrupulatności i praktyki)

--
e_m_i_

"Ci,co poznali mrok, światło kochają;
Oczekują świtu, nocy się lękając." Dean R. Koontz

14. Data: 2005-01-14 20:47:44

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> linki.

Tak na szybkiego znalazłam:

http://tinyurl.com/5mp9c
"Metoda objawowo-termiczna
Jest "mieszanką" metody termicznej i metody Billingsów. Polega na
jednoczesnej obserwacji śluzu i temperatury ciała.[...]
Najskuteczniejsza z metod naturalnych, gdyż Wskaźnik Pearla wynosi 1."

"Metoda termiczna - wskaźnik Pearla 0,8-1,4
T. Pisarski "Położnictwo i ginekologia PZWL 1991, str. 51."
http://www.schering.pl/aith_antykoncepcja_biol.php
(zwracam uwagę, że metda objawowo-termiczna jest skuteczniejsza od
termicznej, jeszcze skuteczniejsza jest metoda podwójnego wskaźnika)

Dla porównania z powyższej strony:
"Środki plemnikobójcze - wskaźnik Pearla 7,6-8* (4,0-25,0**)"
"Prezerwatywa - wskaźnik Pearla 5-8* (2,0-15,0**)"
"Dwuskładnikowe tabletki antykoncepcyjne - wskaźnik Pearla
0,0-0,12*(0,2-3,0**)"

"* T. Pisarski "Położnictwo i ginekologia" PZWL 1991"
** J. Guillebaud "Antykoncepcja - pytania i odpowiedzi" WMP 1995"

Strony poświęcone NPR pomijam ;)

Pozdrawiam
Jola

15. Data: 2005-01-14 21:29:25

Od: Cathleen <k...@g...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 14 Jan 2005 21:17:42 +0100 Mermaind napisał(a):

> To zależy. U mnie ten okres może osiągnąć dwa tygodnie (mam nieregularne
> cykle), ale zwykle ogranicza się do 10-11 dni.

Dla wielu to zbyt długi okres wstrzemięźliwości płciowej.

> Ja widzę inny problem - jeśli ktoś bierze pigułki, to pierwsze cykle po ich
> odstawieniu mogą być niergularne i o nietypowym przebiegu.

Może być też i inaczej, u mnie pierwsze cykle po odstawieniu anty były
regularne, dopiero po pół roku zaczęły się problemy, jakich wcześniej
nigdy nie miałam. Każdy organizm jest troszkę inny i może reagować
inaczej.

--
Cathleen
GG: 1832817 || ICQ: 345347435 || AQQ: 124895

16. Data: 2005-01-14 22:31:04

Od: "PaulinaW" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cathleen" <k...@g...no_spam.pl> napisał w
wiadomości news:4jj116izs2fq.kxw1qp93vidu$.dlg@40tude.net

> Dla wielu to zbyt długi okres wstrzemięźliwości płciowej.

No właśnie. Między innymi po to jest antykoncepcja, aby móc czerpać
przyjemność z seksu wtedy, kiedy tego chcemy, a nie ograniczać ją do
okresów ściśle wyznaczonych. Po to zrodziła się idea antykoncepcji.

> Może być też i inaczej, u mnie pierwsze cykle po odstawieniu anty były
> regularne,

U mnie też, z przyzwyczajenia ;) A potem znowu polka. Dodam, że u mnie
dochodzą dodatkowo częste stany podgorączkowe (chorowita jestem ;) ) i
mierzenie temperatury szlag trafia. Plus stres, jaki wiąże się z lękiem
przed ciążą, chyba też może zaburzać cykl, hmm?

Tabletki są dla ludzi, wystarczy się badać i zwracać uwagę na to, jak
się reaguje na preparat. Mamy na szczęście do wyboru na pęczki różnych
pigułek.

Paulina

17. Data: 2005-01-14 23:08:39

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tabletki są dla ludzi, wystarczy się badać i zwracać uwagę na to, jak
> się reaguje na preparat. Mamy na szczęście do wyboru na pęczki różnych
> pigułek.

owszem dla ludzi ale po to aby zwalczy jakąs chorbe a nie łykanie przez
10 lat ,skutki pigułek dopadną ans za 30 lat ,szczeglnie ze lekarze
przepsiuja je na chybił trafił bez badan ,ja jestem po 4 latacg trucia
sie (cilest i minulet -problemy z włóknakami ,migreny, depresje
,obsesyjne zmiany nastrojów)nie biore piguł od wrzesnia -cykl pierwsz po
37 dniach ,nastepne po 28 jak w zegarku,czuje sie swietnie .
wiele wątków na ten temat były poruszane na wizaz.pl mnóstwo dzieczyn
rzuciło pigułki po 5-12 laatch brania -czuja sie swietnie.
na szczescie kazdy decyduje za siebie.
p.

18. Data: 2005-01-14 23:26:33

Od: Cathleen <k...@g...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 15 Jan 2005 00:08:39 +0100 pamana napisał(a):

> [...]
> ,obsesyjne zmiany nastrojów)nie biore piguł od wrzesnia -cykl pierwsz po
> 37 dniach ,nastepne po 28 jak w zegarku,czuje sie swietnie .

Każdy organizm reaguje trochę inaczej. Ja np. nie zauważyłam
jakichkolwiek różnic pomiędzy cyklami naturalnymi, cyklami z anty
(cilest, minulet, mercilon, diane) a cyklem mocno stymulowanym przy in
vitro icsi. Czyli nie można uogólniać ani w jedną, ani w drugą stronę.
Po prostu - we wszystkim lepiej zachować umiar.

19. Data: 2005-01-14 23:42:47

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <cs7162$ful$1@atlantis.news.tpi.pl>
tako rzecze Artigiana :

>a nie możemy używac prezerwatyw bo jestem dość
> silnie uczulona na lateks.

Wejdź na http://sklep.gumki.pl/ i zobacz po lewej Na skróty, dla
alergików. Są tam np. Durex Avanti
Na stronie Durexa masz
Prezerwatywy wykonane z poliuretanu. Nie uczulają, w przeciwieństwie do
prezerwatyw lateksowych, na które niektórzy użytkownicy mogą być
uczuleni. Mogą być stosowane z lubrykantami na bazie olejów
ropopochodnych.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

20. Data: 2005-01-15 07:51:13

Od: "PaulinaW" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> lekarze przepsiuja je na chybił trafił bez badan ,ja jestem po 4
> latacg trucia sie (cilest i minulet -problemy z włóknakami ,migreny,

A ja biorę pigułki 8 rok - nie mam ŻADNYCH negatywnych objawów, robię
badania profilaktycznie co jakiś czas - wszystko w idealnej normie.
Także poziomy hormonów. Kazdy jest inny i inaczej znosi preparaty
antykoncepcyjne.

Paulina

Mała macica...
Jakie są skutki uboczne zabiegu o nazwie Zimer i laserów
Estril i estron
Kiła - jakie badania zrobić aby mieć pewność ?
gruźlica??