Aranżacja mieszkania 70m^2

1. Data: 2006-11-12 19:06:26

Temat: Aranżacja mieszkania 70m^2
Od: Krzysztof Arentowicz <R...@c...barg.cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Postanowiłem wysłać Wam
plan mojego mieszkania z nadzieją, że zasugerujecie mi cos ciekawego.
mam nadzieję, że ktoś poświęci chwilkę i rzuci okiem na te pliki :)

Mieszkanie ma 70m^2 i jest przeznaczone dla 2 osób (oraz kota)

Przykładowe aranżacje zaproponowane przez developera przedstawione są na
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3699ec097ad3f84e
.html
oraz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3699ec097ad3f84e
.html

i różnią się połączeniem kuchni z salonem. Proszę nie sugerować się
meblami, ich ustawienie to tylko przykład i zapewne nie będzie miał nic
wspolnego z wersją końcową.

A teraz o co chodzi:

Z jednej strony brakuje mi w tym mieszkaniu garderoby, z drugiej -
kuchnia jest za mała by zrobić w niej jadalnie dla nas i dla
ewentualnych gości, zaś idea połączenia kuchni i salonu nie budzi naszego
entuzjazmu.
Rozważałem powiększenie kuchni kosztem salonu, ale nie bardzo jest to
jak zrobić ze względu na wyjście na balkon, które podoba mi sie w takiej
formie jak jest obecnie.

Po dłuższych namysłach doszliśmy do koncepcji przedstawionej na
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46cf2dc54986ee40
.html

czyli:
- garderoba w przedpokoju kosztem powierzchni jednego z pokojów
- skośna ściana w sypialni (co jednocześnie "łamie" prostokątny schemat
przedpokoju)
- zamurowane wejście do kuchni
- suwane drzwi (a w zasadzie ściana) pomiędzy kuchnią a salonem - czyli
de facto salon przechodni
meble kuchenne wrzucone na dół do kąta, a pod oknem stół i część
jadalniana, która można otworzyć na salon.
Przy odsuniętej ścianie nie widać z salonu "roboczej" części kuchni.

Jak oceniacie ten pomysł?
może macie jakieś ciekawsze koncepcje?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

pozdrawiam,

PS. nie wiem czy to nie jest czasem trochę OT na pl.misc.budowanie, ale
ustawiam follow-up na pl.rec.dom.
Jeśli jest OT to przepraszam.
--
Krzysztof Arentowicz
Registered Linux User #351835

2. Data: 2006-11-12 19:51:12

Temat: Re: Aranżacja mieszkania 70m^2
Od: Krzysztof Arentowicz <R...@c...barg.cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Arentowicz wrote:

> Przykładowe aranżacje zaproponowane przez developera przedstawione są na
> [...]

oczywiście miało być
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3699ec097ad3f84e
.html
oraz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efa37c150e34abed
.html

3. Data: 2006-11-13 14:16:34

Od: "Patka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Arentowicz" napisał w wiadomości

> [...]
> jadalniana, która można otworzyć na salon.
> Przy odsuniętej ścianie nie widać z salonu "roboczej" części kuchni.

IMO pomysl z garderoba jak najbardziej trafiony,
ale czesciowe otwarcie kuchni moze w praktyce
dac male i niezbyt wygodne pomieszczenie.

Jestem zwolenniczka otwartych kuchni (mam wlasnie taka) -
ale pewnie znajdziesz co najmniej tyle samo osob,
ktore beda zachwalac kuchnie zamkniete :)

Patka

4. Data: 2006-11-13 15:40:18

Od: a...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Arentowicz napisał(a):

> [...]
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3699ec097ad3f84e
.html

> i różnią się połączeniem kuchni z salonem.

Nie widzę między nimi róznicy...

> [...]
> jadalniana, która można otworzyć na salon.
> Przy odsuniętej ścianie nie widać z salonu "roboczej" części kuchni.

łatwiej byłoby się wypowiadać, gdyby mieszkanie było zwymiarowane,
bo np. garderoba wydaje się za wąska, żeby zrobić szafy po obu
stronach.

Pozdrawiam,
Ania

5. Data: 2006-11-13 16:08:54

Od: Sławek <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po dłuższych namysłach doszliśmy do koncepcji przedstawionej na
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46cf2dc54986ee40
.html

w ten sposób masz małą kuchnię i mały salon - połączenie kuchni i salonu na
małym metrażu pozwala wykorzystać powierzchnię między nimi w zależności od potrzeb.

oczywiście to tylko moja opinia, ale jeśli już masz odgradzać kuchnię to zrób to
na jak najmniejszej odległości - albo scianką niepełnej wysokości.

Sławek

6. Data: 2006-11-13 19:08:08

Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Patka" <e...@o...pl> napisał
> Jestem zwolenniczka otwartych kuchni (mam wlasnie taka) -
> ale pewnie znajdziesz co najmniej tyle samo osob,
> ktore beda zachwalac kuchnie zamkniete :)

No właśnie, ja bym zwrócił uwagę na brzęczenie lodówki, szum z okapu nad
kuchnią, odgłosy zmywania naczyń - wszystkie te przyjemności odczuwalne mogą
być w salonie.
Zalecałbym przeprowadzenie wizji lokalnej w podobnym mieszkaniu, np. u
znajomych, żeby potem nie było zdziwienia ;)

M.

7. Data: 2006-11-13 20:44:02

Od: Krzysztof Arentowicz <R...@c...barg.cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Muran wrote:
> [...]
> Zalecałbym przeprowadzenie wizji lokalnej w podobnym mieszkaniu, np. u
> znajomych, żeby potem nie było zdziwienia ;)

no właśnie... my nie chcemy kuchni otwartej...
...ale marzy nam sie jadalnia i stad właśnie wziął sie ten pomysł
kompromisy w postaci przesuwanej ściany / wysokich drzwi suwanych

To właśnie o opinie o to rozwiązanie (niejako przechodni salon) chciałem
Was zapytać.
nie wiem czy nie dostanę cholery łażąc na około do kuchni :]

pozdrawiam,

8. Data: 2006-11-13 20:44:47

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Arentowicz napisał(a):
> [...]

tylko dam do myslenia - zauwaz odleglosc od lodowki do zlewu
na przyklad... w pierwszym jeszcze nie jest tragicznie,
ale drugie... wyobraz sobie, ze cokolwiek wyjmiesz z lodowki,
bedziesz z tym dralowac na drugi koniec kuchni (obojetnie czy
do zlewu czy na blat roboczy). Moze sie wydawac, ze spokojnie
inaczej to poustawiasz, ale lodowke gdzie postawisz? W lewym
gornym rogu nie, bo ci zasloni okno. Prawy gorny rog - odpada.
W swietle tego sama kuchnia sensowna jest na twoim projekcie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46cf2dc54986ee40
.html
ale jak na takie duze mieszkanie moze sie okazac, ze kuchnia
bedzie za mala - brak wymiarow, ale tam prawie nie bedzie szafek
(chyba, ze prawie w ogole z kuchni nie korzystacie). No i
stol... nie ma wymiarow, ale szczerze watpie, aby 4 osoby mogly przy
nim wygodnie siedziec.

Ja bym robil tak, jak na 46cf2dc54986ee40.html tylko odwrotnie i wiecej
mebli. Odwrotnie, znaczy stol na dole, wejscie do kuchni tez na dole.
Zlew pod oknem, plyte niedaleko (po prawej), a lodowke troche nizej
(tam gdize n atym rysunku jest plyta) - zabudowaną. W ten sposob
kuchnia bedzie mniej widoczna z salonu - a takze cichsza

Sierp

9. Data: 2006-11-13 20:45:16

Od: Krzysztof Arentowicz <R...@c...barg.cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

a...@w...pl wrote:
> łatwiej byłoby się wypowiadać, gdyby mieszkanie było zwymiarowane,
> bo np. garderoba wydaje się za wąska, żeby zrobić szafy po obu
> stronach.

Garderoba jest przesądzona już :)
ale wymiary garderoby to jeszcze sprawa do dogadania.
Chodziło mi tylko o koncepcję.

szafy po obu stronach.. hmm. ok, dopisałem do listy pomysłów.

pozdrawiam,

10. Data: 2006-11-13 22:25:40

Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Arentowicz" <R...@c...barg.cy.invalid>
napisał
> no właśnie... my nie chcemy kuchni otwartej...
> ...ale marzy nam sie jadalnia i stad właśnie wziął sie ten pomysł
> kompromisy w postaci przesuwanej ściany / wysokich drzwi suwanych

Czyli wejścia do kuchni w prawo zaraz od wejścia do salonu na tym
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46cf2dc54986ee40
.html rysunku?
Pomysł niezły ale...

Tak jak już ktoś napisał: jeśli masz wymiary pomieszczeń, to z rysunkiem
pojedź do pierwszego sklepu meblowego. Już teraz, wiedząc że salon ma w
przybliżeniu 20m2 mogę powiedzieć, że te sofy i kanapy (chociaż to tylko
wstępna wizualizacja) nie będą takie mało-miejsca-zajmujące. Podobnie ze
stołem w kuchni, tym pod oknem.
Pamiętaj też o ograniczonej możliwości wykorzystania ścian przy których
przesuwać się będą drzwi, jeśli się na nie zdecydujesz.
No, ale przynajmniej zabawy masz na kilka miesięcy z samym kombinowaniem. A
w chwilę po wejściu do urządzonego wg planu mieszkania i tak dojdziesz do
wniosku, że można to było inaczej zaaranżować :P

M.

dzwiczki od szafki unoszone do gory ?
cokoliki i ich wykończenie
Piecyk kominkowy-koza-doprowadz anie powietrza?
gumy na dywanie - rozwiązanie
Rowenta Perfect Pro NG 9650