Astma, a malowanie mieszkania

1. Data: 2006-09-18 12:11:53

Temat: Astma, a malowanie mieszkania
Od: "k" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do osób, które zetkneły się z problemem astmy przy malowaniu
scian.
W dotychczasowych mieszkaniach na ścianach stosowałam wodne farby
akrylowe (np.akrylowa matt duluxa) i wszystko było ok.
Postanowiłam jednak urozmaicic nowe mieszkanko i kupiłam farbe kolorowa
(pastelowa orchidea).
Po nałożeniu farby na ściane dostałam astmy. Z tego co pamietam
dotychczas dulux miał akrylowe farby, teraz opisują je jako lateksowe
emulsje.

Nie wiem, co robic, bo nakupiłam kilka kolorowych farb na całe
mieszkanie,
które obecnie się wietrzy, ale za 10 dni musze wprowadzic sie do niego
na stałe.

Czy istnieja jakies kolorowe wodne farby tylko akrylowe, czy teraz
wszyscy wpadli
w szał wypuszczania na rynek emulsji lateksowych ?

Ktos spotkał się z objawami astmy przy malowaniu ?
Może ktoś się orientuje co w takiej farbie moze astme wywołac ?
Czy taka farba na wieki pozostaje astmotworcz, czy tez
wymalowany pokoj po parudniowym wietrzeniu przestaje u astmatykow
wywoływac nieprzyjemne objawy ?

Za informacje bede wdzieczna

K.

2. Data: 2006-09-20 13:08:49

Temat: Re: Astma, a malowanie mieszkania
Od: eMCe <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

k napisał(a):

> [...]
> Czy taka farba na wieki pozostaje astmotworcz, czy tez
> wymalowany pokoj po parudniowym wietrzeniu przestaje u astmatykow

Hej ;)
Ja jestem astmatykiem i malowanie olejną odpada totalnie. Nawet nie
próbuj, bo możesz się ostro podtruć. Z kolei malowałam całe mieszkanie
Dulux-em i nie miałam żadnych objawów. Mało tego, po malowaniu pokoju od
razu w nim spałam - bez objawów, choć 3-4 razy dziennie brałam wówczas
profilaktycznie Ventolin. Uważaj na silikony wszelkiego rodzaju -
potrafią podtruć. Po jakiejś akcji olejno-silikonowej u mnie w bloku (ja
nawdychałam się w windzie i na klatce) wylądowałam na oddziale
ratunkowym tak mnie przydusiło.
eMCe

Jaki psycholog/psychiatra w Krakowie?
Jak zinterpretować wynik badania?