Ateizm, islam i chrześcijaństwo

11. Data: 2010-02-20 12:27:03

Temat: Re: Ateizm, islam i chrześcijaństwo
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

news:hlojl7$tmo$1@news.onet.pl...

> [...]
> przyjęcia, że człowiek to jednak byt ograniczony. Tzn. taki, który jest w
> stanie pojąć, wykoncypować, przyjąć jakąś cześć prawdy. I dopiero po
> złożeniu tych wszystkich fragmentów uzyskuje się pełniejszy obraz. Pytanie
> tylko czy pełny? A skąd mam wiedzieć?
>
> Mnie zadziwia nasza człowiecza nieskromność. Upieranie się przy rzeczach,
> o których nie możemy mieć pojęcia, np. właśnie ograniczanie Boga do
> jednej, jedynie słusznej wizji. Przecież Bóg jest trochę zbyt "duży",
> żebyśmy mogli pojąć go i jego ścieżki swoim prostym umysłem, nawet jak

Odpowiem Ci pewnym pastorem, który na spotkaniu z kardynałem Frantz Koenig
słuchał, jak ten opowiada, co jeszcze "wspaniałego" zrobią reformatorzy w
Kościele Rzymsko Katolickim: wybory kapłanów, papieży, biskupów, etc i inne
podobne specyjały- wraz z antykoncepcją i rozwodami. Pastor słuchał- i gdy
kardynał skończył, zapytał: "to jak to jest, że bożnice świecą pustkami, a
kościoły póki co- nie, a to przecież my, protestanci to, co kardynał mówi-
wprowadziliśmy już lata temu?"

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

12. Data: 2010-02-20 12:30:05

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> pustkami, a kościoły póki co- nie, a to przecież my, protestanci to, co
> kardynał mówi- wprowadziliśmy już lata temu?"

Dojrzewanie do prostoty i do braku kontroli.
To drugie zajmuje niektórym całe życie, a organizacjom i państwom -
stulecia.

MK

13. Data: 2010-02-20 12:47:00

Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał

> Też tak po cichu myślę
> Ale myślę też, że to są sprawy pomiędzy Nim a Nimi :-).
> MK
===
Niem a Nim, czyli między kim a kim konkretnie ?

zdarBrat:)

14. Data: 2010-02-20 12:47:52

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał

> ===
> Niem a Nim, czyli między kim a kim konkretnie ?
>
> zdarBrat:)
Bogiem, a "dziećmi po wszystkich stronach naszych granic".
MK

15. Data: 2010-02-20 12:47:58

Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał

> Ale tylko do pewnego stopnia podyktowanego rozsądkiem zboru.
===
Należy więc stracić rozsądek dla Chrystusa, a on przełamie
wszystkie bariery niezgody :o)

zdarBrat:)

16. Data: 2010-02-20 12:49:19

Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał
> PS. I zrobię tu zastrzeżenie.
> Nikogo do niczego nie namawiam.
> Nie mówię, że święta Wielkiej Nocy są lepsze niż Święta Bożego Narodzenia,
> czyli jedno lepsze niż drugie.
>
> Po prostu opowiadam co wiem, bo chyba nie wszystkim jest to znane.
> MK
========
Namawianie drugiego do dobrego nie jest
niczym nagannym :o)

zdarBrat

17. Data: 2010-02-20 12:51:22

Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> pustkami, a kościoły póki co- nie, a to przecież my, protestanci to, co
> kardynał mówi- wprowadziliśmy już lata temu?"
===
Odpowiedziałeś na to pytanie tym,
co dałeś poniżej:

> 1. Znaleźć człowieka, z którym można porozmawiać nie wysłuchując banałów,
> konowałów, idiotyzmów cwaniackich, łgarstw, fałszywych zapewnień, tanich
> sprośności lub specjalistycznych bełkotów "fachowca", dla którego branżowe
> wykształcenie plus umiejętność trzymania widelca jest całą jego kulturą,
> kogoś bez płaskostopia mózgowego i bez lizusowskiej mentalności- to
> znaleźć
> skarb.
> - Waldemar Łysiak
>
> 2. Jedyna godna rzecz na świecie twórczość. A szczyt twórczości to
> [...]
=
Awięc stwórzmy siebie na nowo, bez strachu przed Ruskimi
i islamem. Amen.:o)

zdarBrat

18. Data: 2010-02-20 12:59:27

Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Dojrzewanie do prostoty i do braku kontroli.
> To drugie zajmuje niektórym całe życie, a organizacjom i państwom -
====
Zawsze jest tak, że są siły bardziej i mniej postępowe dla rozwoju
duszy człowieka:

2. To, co jest niżej, jest jak to, co jest wyżej, a to, co jest wyżej,
jest jak to, 7
co jest niżej, dla przeniknięcia cudów jedynej rzeczy.

5.. Ojciec wszelkiego stworzenia całego świata jest tutaj.

TABULA SMARAGDINA HERMETIS

Popatrz w niebo i na te siły, które budują w nas niebo,
bo to, co tam nabudujemy, stanie się na ziemi :o)

zdarBrat

19. Data: 2010-02-20 13:30:33

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał

> ========
> Namawianie drugiego do dobrego nie jest
> niczym nagannym :o)
>
> zdarBrat
jest dużo rodzajów "dobra".
Np. moje-widzi-mi-się-dobro (czyli dobro postrzegane subiektywnie, które dla
kogoś już wcale dobre być nie musi). Barrrrdzo rozpowszechnione :-).

MK

20. Data: 2010-02-20 13:31:39

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał