Ateizm, islam i chrześcijaństwo

1. Data: 2010-02-20 10:51:51

Temat: Ateizm, islam i chrześcijaństwo
Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem jakis idealny, a jednak osiągnąłem
w sobie zgodę na wszystkie te idee, by zamieszkały
w moim sercu mózgu. Łączy je i nad nimi czuwa humanizm.

Otwórzcie oczy i serca na przy-jaźń, bracia i siostry,
a znikną z naszego świata Słowian wojny i krwawe zgrzyty,
i kto wie, może się to rozniesie po całym zamieszkałym świecie.
Jest w nim miejce dla każdego.

zdar

2. Data: 2010-02-20 10:55:32

Temat: Re: Ateizm, islam i chrześcijaństwo
Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a znikną z naszego świata Słowian wojny i krwawe zgrzyty,
> i kto wie, może się to rozniesie po całym zamieszkałym świecie.
===
Ateizm humanistyczny daje miejce dla chrześcijaństwa (humanistycznego),
a ono przekształcając się na wzór islamu w ideę (ducha) bez kapłanów,
za to z nauczycielami wszelkich opcji (lecz nie nieomylnymi jak papież)
daje miejsce także islamowi (humanistycznemu).

zdar

3. Data: 2010-02-20 12:03:09

Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> za to z nauczycielami wszelkich opcji (lecz nie nieomylnymi jak papież)
> daje miejsce także islamowi (humanistycznemu).

Na drodze takiemu procesowi stoi nieomylność papieża.

zdarBrat

4. Data: 2010-02-20 12:06:09

Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeszkoda

> ===
>
> Na drodze takiemu procesowi stoi nieomylność papieża.
A najbardziej wiara katolików w tę nieomylność.

Jeśli zauważą, że papieże byli i są omylni, odżyją
do prawdziwego braterstwa z Jezusem, a przez niego
do braterstwa ze Słowianami i przyjaźni z islamem, jeśli nie
do czegoś jeszcze piękniejszego. Buddyzm też nie będzie już
tak daleko, jak się niektórym wydaje.

zdarBrat

5. Data: 2010-02-20 12:11:15

Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> do braterstwa ze Słowianami i przyjaźni z islamem, jeśli nie
> do czegoś jeszcze piękniejszego. Buddyzm też nie będzie już

Oto nowa-stara idea, którą obudził Bułat Okudżawa.

http://www.youtube.com/watch?v=2TOg2Vh9RDw

zdarBrat

6. Data: 2010-02-20 12:13:24

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> ===
>
> Na drodze takiemu procesowi stoi nieomylność papieża.
>
> zdarBrat

Bym powiedziała, że raczej nasze zwykłe, małe. ludzkie słabostki.
Co tam papież.....
Idea "bez kapłanów" ćwiczona jest już dosyć długo jest w kościele
protestanckim. Tzn. są pastorzy prowadzący zbór, dbający o porządek (np.
mogący, po zwołaniu rady starszych, wykluczyć ze zboru kogoś, komu ździebko
odbija), szanowani ze względu na wiek i posiadane doświadczenie, ale też bez
przesady. I na pewno nie stojący pomiędzy Bogiem i człowiekiem. I na pewno
nie nieomylni.

Droga do zrozumienia i zaakceptowania różnorodności wynika z prostego
przyjęcia, że człowiek to jednak byt ograniczony. Tzn. taki, który jest w
stanie pojąć, wykoncypować, przyjąć jakąś cześć prawdy. I dopiero po
złożeniu tych wszystkich fragmentów uzyskuje się pełniejszy obraz. Pytanie
tylko czy pełny? A skąd mam wiedzieć?

Mnie zadziwia nasza człowiecza nieskromność. Upieranie się przy rzeczach, o
których nie możemy mieć pojęcia, np. właśnie ograniczanie Boga do jednej,
jedynie słusznej wizji. Przecież Bóg jest trochę zbyt "duży", żebyśmy mogli
pojąć go i jego ścieżki swoim prostym umysłem, nawet jak ktoś ma te 143
IQ....

Ale to znowu moje prywatne zdanie,

MK

7. Data: 2010-02-20 12:21:19

Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał

> Bym powiedziała, że raczej nasze zwykłe, małe. ludzkie słabostki.
> Co tam papież.....
===
Owszem, jeśli wzniesiemy się wszyscy, razem z katolikami,
ponad nasze słabostki, papieże i wszyscy, którzy mają się za nieomylnych,
straca moc duchową nad nami :o)

> [...]
> ździebko odbija), szanowani ze względu na wiek i posiadane doświadczenie,
> ale też bez przesady. I na pewno nie stojący pomiędzy Bogiem i
==
Czy nie stojący pomiędzy Bogiem Ojcem, a jego wszystkimi dziećmi,
w tym katolikami i muzułmanami ?
A jednak i oni stoją na straży niezgody.

> [...]
> stanie pojąć, wykoncypować, przyjąć jakąś cześć prawdy. I dopiero po
> złożeniu tych wszystkich fragmentów uzyskuje się pełniejszy obraz. Pytanie

Przyjaźń nie potrzebuje pełnego obrazu wszechrzeczy :o)
To chyba możemy wszyscy wiedzieć, tak ?

> [...]
> jednej, jedynie słusznej wizji. Przecież Bóg jest trochę zbyt "duży",
> żebyśmy mogli pojąć go i jego ścieżki swoim prostym umysłem, nawet jak

==
Już nie prywatne, ponieważ wziąłem je sobie do serca
i już w nim rajcuje :o)
I znakomicie współgra z tym, co wiem o dobrym Ojcu Jeszuego,
który ma wiele dzieci po wszystkich stronach naszych granic.

zdarBrat:o)

8. Data: 2010-02-20 12:23:34

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał

> I znakomicie współgra z tym, co wiem o dobrym Ojcu Jeszuego,
> który ma wiele dzieci po wszystkich stronach naszych granic.
>
> zdarBrat:o)
Też tak po cichu myślę
Ale myślę też, że to są sprawy pomiędzy Nim a Nimi :-).

MK

9. Data: 2010-02-20 12:25:17

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy nie stojący pomiędzy Bogiem Ojcem, a jego wszystkimi dziećmi,
> w tym katolikami i muzułmanami ?
> A jednak i oni stoją na straży niezgody.

Ale tylko do pewnego stopnia podyktowanego rozsądkiem zboru.

10. Data: 2010-02-20 12:26:43

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

PS. I zrobię tu zastrzeżenie.
Nikogo do niczego nie namawiam.
Nie mówię, że święta Wielkiej Nocy są lepsze niż Święta Bożego Narodzenia,
czyli jedno lepsze niż drugie.

Po prostu opowiadam co wiem, bo chyba nie wszystkim jest to znane.

MK

8-o
No nie :-D
dlaczego małe dziewczynki