Australia...

1. Data: 2001-02-13 23:35:49

Temat: Australia...
Od: Tomasz 'TomaszKa' Kałużny <t...@z...pcz.czest.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i od razu zapytuje. Co sie takiego charakterystycznego jada w tej
kolonii brytyjskiej? :-) Sa jakies specjaly, ktore nabraly charakteru
"potrawy narodowej"?

Tomek.

1. Data: 2001-02-14 01:56:01

Temat: Re: Australia...
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz 'TomaszKa' Kałużny wrote:

> Witam i od razu zapytuje. Co sie takiego charakterystycznego jada w tej
> kolonii brytyjskiej? :-) Sa jakies specjaly, ktore nabraly charakteru
> "potrawy narodowej"?
>
> Tomek.

Jak sie mieszka w USA, to wierzac w amerykanska reklame mysli sie, ze
Australijczycy tylko pija piwo i jedza krewetki z grilla.
:)))))))
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-02-14 07:19:12

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

stek z kangura

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-02-14 10:23:17

Od: "George Bielinski" <g...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

To ze Australia jest kolonia brytyjska, nie ma zadnego wplywu na nasza
kuchnie. Jest tak chyba dlatego ze juz malo kto tutaj zwraca na Wielka
Brytanie uwage. Australia od wielu lat jest spoleczenstwem miedzynarodowym:
miliony emigrantow ze wszystkich stron swiata.

Poza piwem (jak juz ktos na tej grupie zauwazyl) i swiezymi smazonymi
rybami, najbardziej popularna jest "meat pie" (po polsku: ciasto nadziewane
i pieczone wolowina, troche przypominajaca gulasz). Mnaim mniam. Pychota!

Przez to ze Australia jest krajem emigrantow, trudno aby kuchnia innych
krajow nie miala wplywu na kuchnie Australijska. Od kilku lat mozna jednak
zauwazyc ze wyodrebnia sie kuchnia australijska "nowej generacji":
najrozniejsze swieze salatki, ryby, miesa i owoce. Swiezej i taniej zywnosci
jest wszedzie pelno. Restauracje przescigaja sie pomyslami na rozne
przysmaki, zazwyczaj sa to potrawy bardzo zdrowe (duzo witamin i malo
tluszczu).

Jurek

1. Data: 2001-02-14 16:49:08

Temat: Odp: Australia...
Od: Tomasz 'TomaszKa' Kałużny <t...@z...pcz.czest.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nadziewane
> i pieczone wolowina, troche przypominajaca gulasz). Mnaim mniam. Pychota!

Dziekuje za wyczerpujaca (prawie :-) ) odpowiedz. Komplet informacji
dostane kiedy bede umial zrobic "meat pie" :-)))))))))))))))))). Czekam na
przepis i pozdrawiam smacznie.

Tomek.

1. Data: 2001-02-14 18:39:58

Od: "Marta" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz 'TomaszKa' Kałużny <t...@z...pcz.czest.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:96cgcf$676$...@i...cyf-kr.edu.pl...
> Witam i od razu zapytuje. Co sie takiego charakterystycznego jada w tej
> kolonii brytyjskiej? :-) Sa jakies specjaly, ktore nabraly charakteru
> "potrawy narodowej"?
>
> Tomek.

Nie wiem czy sa to typowo australijskie potrawy, ale ja je poznalam bedac w
Australii:

pavlova - to taka duza "miska" z bezy wypelniona bita smietana i owocami,
chocolate mud cake - czyli bardzo ciezkie ciasto czekoladowe,
wspomniany juz meat pie,
piwo bardzo dobre,
wysmienite wino,
(i niespotykana roznorodnosc etnicznych knajp - cos niesamowitego).

Oczywiscie sa tam takie atrakcje jak wlasnie stek z kangura, ktory chyba
jednak bardziej przeznaczony jest dla turystow.

Hehehe, a rdzennie australijskie sa jakies pedraki opiekane na rozgrzanych
kamieniach ... przepraszam, nie moglam sie postrzymac.

Marta

PS Podobno wyszla ostatnio jakas ksiazka o kuchni australijskiej - niestety
oczywiscie nie pamietam ani autorki ani tytulu.

1. Data: 2001-02-14 22:32:49

Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie

w australii maja taka super rzecz a nazywa sie ona VEGEMITE

slona pasta do smarowania pieczywa jest bardzo aromatyczna i o specyficznym
smaku i zapachu

jest to bardzo smaczne ale udalo mi sie to kupic tylko tam na miejscu poza
australia nigdzie tego nie spotkalem
jakby chcial ktos czegos sie o tym dowiedziec

www.vegemite.com.au

wytwarza to firma kraft ktorej sery topiome mozna kupic w polsce
(tak mi sie wydaje bo logo jest takie same)

nawiekszym problemem jest to z jedzeniem w australii ze tam warzywa kupione
w sklepie przypominaja warzywa z wygladu (w smaku wszystkie sa prawie takie
same czyli bez smaku0

zeby kupic cos nawet gorszej jakosci ale smaczne trzeba jechac dosc daleko
za miasto na farmy (po buraki na czerwony barszcz jezdzilismy okolo 100 km
bo z tyc ze sklepu nic nie wychodzilo)

pozdrawiam busek

1. Data: 2001-02-15 07:05:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>australia nigdzie tego nie spotkalem
>jakby chcial ktos czegos sie o tym dowiedziec

Niesamowite! My mamy cos so sie nazywa marmite - i jest to to
samoprawie, ale mnie smakuje bardziej niz vegemite. Polacy
ogolnie na to patrza jak na jakas jawe z kosmosu .. smierdzi im,
iemowiac o konsystencji i ogolnie sie otrzasaja
Dobre do sosow albo po prostu na chleb pod plasterkiem pomidora..

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-15 08:46:44

Od: "Mikolaj F Swidzinski" <M...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>piwo bardzo dobre,
>wysmienite wino,
>(i niespotykana roznorodnosc etnicznych knajp - cos niesamowitego).

Pewnie to nie robi zadnej roznicy, ale chyba pavlova jest nowozelandzka :-)

Milego dnia,

Mikolaj

1. Data: 2001-02-15 10:36:58

Od: "George Bielinski" <g...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam pojecia jak moglem zapomniec o Vegemite!

Na opakowaniu pisze ze jest to "zkoncentrowany wyciag z drozdzy". Troche
pachnie drozdzami, ale smakiem bardzo przypomina przyprawe Maggie. Vegemite
z chlebem - mniam mniam... :-)

Na temat Australijskich win to bym mogl napisac ksiazke - tysiace malych
winiarni rozsianych po caly kontynencie. Najslynniejsze regiony to Yarra
Valley nie daleko od Melbourne, i kilka regionow Poludniowej Australii.
Kazdy region nadaje winu swoj specificzny smak. W Australii najwiekszy
producent piwa, Fosters, sprzedaje (pod roznymi nazwami) wiecej wina niz
piwa. W dodatku wina tu sa bardzo tanie: naprawde dobre wina mozna kupic za
$12-15 (USD 7-9), a za $30 to niebo w gebie...

Ktos napisal:
[...]

Moze bylo to prawda kilka lat temu, jednak duzo sie tutaj zmienilo (zywnosc
organiczna), a po za tym duza roznice robi to gdzie i za ile kupujesz. A czy
ktos moze byl na Queen Victoria Market w Melbourne? Swierzych warzyw i
owocow zatrzesienie, a o swiezych kotletach z emu albo kangura juz nawet nie
wspomne.

Tak jak na calym swiecie, nie wazne gdzie jestes, trzeba spedzic na miejscu
troche czasu aby sie nauczyc gdzie kupic smaczna zywnosc.

Jurek

PS
Przepis na Meat Pie! Niestety nie mam czasu aby go przetlumaczyc na polski
(poza tym nie znam polskich nazw kilku skladnikow).

Ingredients

Filling
750g minced steak, 2 beef stock cubes, 1tsp soy sauce,1 1/2 cups water,
pinch nutmeg, 2tbsp plain flour, salt and pepper, 1/4 cup water (extra)

Pie base
2 cups plain flour, 2/3 cup water, 1/2tsp salt, 1tbsp beef dripping

Pie top
1 packet puff pastry, 1 egg yolk, 1tsp water

Method
Place meat in a saucepan, stir over low heat until meat is well browned,
drain of any surplus fat, add crumbled stock cubes, water, salt and pepper,
nutmeg. Stir until boiling, reduce heat, cover and simmer gently for 20
minutes, remove from heat. Combine extra water and flour, stir till smooth,
add the flour mixture to the meat, stir till combined, return to heat, stir
till meat boils and thickens, add soy sauce, mix thoroughly. Simmer
uncovered for 5-10 minutes, remove from heat and allow to cool.

To make the base
Sift the flour and salt together in a bowl. Place water and dripping in a
saucepan, stir till dripping melts, remove from heat. Make a well in the
centre of dry ingredients, add the liquid, stir till combined. Turn out on a
lightly floured board, knead lightly. Roll out pastry to line 8 greased pie
tins (around the same size tin as a pot pie comes in) cut off excess pastry
from the sides of the tins, fill the base with cold meat filling.

Pie crust (top)
Make up puff pastry (according to directions on packet), roll out on a
lightly floured board, cut into rounds for top of pies (use a saucer as a
guide for size) wet edges of base pastry and gently press tops into place,
trim edges with a sharp knife. Brush tops with combined egg yolk and water.
Bake in a hot oven for 5 minutes until golden brown, reduce heat to moderate
and bake a further 10 minutes..

(this is a real"AUSSIE FAVOURITE")serve with tomato sauce on top !

"Mikolaj F Swidzinski" <M...@n...com> wrote in message

> Pewnie to nie robi zadnej roznicy, ale chyba pavlova jest nowozelandzka
:-)

> Milego dnia,
>
> Mikolaj

potrzebuje przepis na sos po wegiersku do plackow ziemniaczanych :))
curacao
test
dieta Diamondów
biszkopt