Autoportret przy grillu

1. Data: 2003-08-06 20:43:46

Temat: Autoportret przy grillu
Od: Zbigniew Pieciul <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni,

poniewaz pojawil sie na liscie inny Zbyszek (pytajacy o litewskie
swinskie uszy -sic-!), wiec poczawszy od dzis bede sygnowal swoje tutaj
pisanie pelnym nazwiskim.

Interesuje mnie wszystko, co dotyczy przepisow i technik przyrzadzania
jedzenia na ruszcie (grill, barbecue, wedzenie, tzw. water smoker, itd),
przyrzadow, zrodel zaopatrzenia, itd.

Inny watek to moje nieustajace poszukiwania dobrych ale przystepnych
win, ktore bez wielkiego uszczerbku dla budzetu mozna miec w domu do
codziennego uzytku. Poza pld Europa - specjalnie penetruje produkcje z
Chile i Pld. Afryki.

Jesli uslysze zainteresowanie, zaczne publikowac moje "zelazne" przepisy
grillowe, dedykowane specjalnie dla panow, tak, by w latwy sposob mogli
sie stac 'bohaterami' weekendu na dzialce... (mala pomoc ze strony pan
bedzie bardzo potrzebna, oczywiscie...)

Zbi

1. Data: 2003-08-06 21:00:19

Temat: Re: Autoportret przy grillu
Od: "acinwozdzd" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Zbigniew Pieciul" <m...@z...com>

> [...]
> win, ktore bez wielkiego uszczerbku dla budzetu mozna miec w domu do
> codziennego uzytku. Poza pld Europa - specjalnie penetruje produkcje z
No cóz Zbyszku problem jest trudny. Napisales bez specjalnego uszczerbku dla
budzetu. Budzety w tym kraju sa teraz bardzo rozjechane. Rzad ma dziure
(niczym nasza kolezanka z Wroclawia, co miala bolaca) budzetowa, ktos inny
siedzi na "kuroniówce" (choc to pewnie teraz nazywa sie "hauznerówka"). Co
to znaczy wina "ktore bez wielkiego uszczerbku dla budzetu mozna miec w domu
do codziennego uzytku" To np moze byc typu Sophia, która z win kultowych
póznej komuny stala sie seria dostepna za 8 zeta. Prawde mówiac to wina
zaczynaja sie od 40 zeta za flaszke. Ponizej sa tylko napoje winopodobne. Z
Chile jest Sunrise godne polecenia, ale to wydatek rzedu 30 zeta. Z
afrykanskich Hippo hole za okolo 20 zet. Natomiast na specjalne okazje (50
zeta) Centine Banfi Toscania (niestety w polskich sklepach zle przechowywane
i nie zawsze trzyma parametry). Jest dostepne rocznik 2000. Ale ja z racji
swych sentymentów lubie wloskie chianti Melini, najlepiej w buklaczku.

> [...]
> grillowe, dedykowane specjalnie dla panow, tak, by w latwy sposob mogli
> sie stac 'bohaterami' weekendu na dzialce... (mala pomoc ze strony pan
Oczywiscie, ze publikuj. Kazdy z nas lubi byc bohaterem, a sztuka
grillowania jest sztuka nielatwa, choc kazdemu sie zdaje, ze wrzuci na
kratke i juz. Ze wzgledów organizacyjnych polecalbym Ci sygnowanie
przep[isów w nastepujacy sposób [grillowanie Zbyszka], jako serie autorska.
Pozdrawiam
acinwozdzd

1. Data: 2003-08-06 21:25:00

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 6 Aug 2003 23:00:19 +0200, "acinwozdzd" <a...@o...pl>
wrote:

> [...]
>kratke i juz. Ze wzgledów organizacyjnych polecalbym Ci sygnowanie
>przep[isów w nastepujacy sposób [grillowanie Zbyszka], jako serie autorska.

Expert.
Teraz wiem na pewno.

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2003-08-06 21:39:39

Od: "acinwożdżd" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poziomka" <p...@e...com.
> Mniejszej, ale jednak przyjemnosci. Poniewaz ja tylko dopijam resztki z
> kieliszkow, a to Ogr dba o zapasy butelek i polewa, to Go zaraz zawolam,
> zeby napisal jakis konkret. "Ooogr!!!!".
> Powiedzial, ze zaraz przyjdzie.
To poczekam.
acinwożdżd

1. Data: 2003-08-06 21:40:13

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "acinwozdzd" <a...@o...pl> napisal w wiadomosci

>Prawde mówiac to wina
> zaczynaja sie od 40 zeta za flaszke. Ponizej sa tylko napoje winopodobne.
Wina z Pld. Afryki pilam - dziwny smak. Lubie chilijskie, hiszpanskie,
greckie. One rzeczywiscie kosztuja od 35 zl wzwyz, ale wiem, ze Ogr kupuje
czasem tanie wina moldawskie, sa smaczne, picie ich nalezy do przyjemnosci.
Poziomka

1. Data: 2003-08-06 21:45:09

Od: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poziomka" <p...@e...com> napisał w wiadomości

> Uzytkownik "acinwozdzd" <a...@o...pl> napisal w wiadomosci

winopodobne.

czy mozesz mnie, prostemu laikowi wyjasnic czym sie wedlug Ciebie roznia te
wina oprocz ceny?bo cos mi to pachnie nuworyszostwem,
ta granica 40peelenow jest magiczna?
39.99 fuuuuj!co za kwas!
40.01 mniam?

niektore tansze wina sa IMHO calkiem niezle, polecam poprobowac rumunskich*,
bulgarskich*, moldawskich czy niestety niedostepnych u nas normalnie win
krymskich

*-niestety czesto sprzedawane pod ta sama nazwa przez roznych producentow,
czego koronnym przykladem jest niesmiertelna SOPHIA

mihau

1. Data: 2003-08-06 21:58:01

Od: "acinwożdżd" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Gwiazdowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
te
> wina oprocz ceny?bo cos mi to pachnie nuworyszostwem,
Misiu, wina różnią się wieloma parametrami. Część tych parametrów nie jest
dostępna dla laików.
Najprostszy test, to jest test lepkości cieczy zwanej winem. Obracasz
kieliszek i następnie obserwujesz jak spływa ciecz. Jak biegusikiem to
znaczy kwacz lub rozcieńczalnik. Jak wiszą te krople, to znaczy cóś jest w
podobie. Odnośnie bukietu się nie wypowiem, bo mam katar alergiczny, więc
nie wiem. Pozostaje jeszcze smak. i to tez należałoby rozcierać zgodnie z
mapą kubków smakowych odpowiedzialnych za to, czy tamto. Ale my proste
kmiecie bierzem w usta i jak nie kwasi, to dobre.
O nuworyszostwie się nie wypowiadam. Podana granica jest oczywiście umowna.
Dobrze czasem skumać czaczę wapniaku ! ;-)

> niektore tansze wina sa IMHO calkiem niezle, polecam poprobowac
rumunskich*,
> bulgarskich*, moldawskich czy niestety niedostepnych u nas normalnie win
> krymskich
Zgoda na mołdawskie, przyzwoite i ceny też. Reszta do oceny według ceny!

> *-niestety czesto sprzedawane pod ta sama nazwa przez roznych producentow,
> czego koronnym przykladem jest niesmiertelna SOPHIA
Ale jakaż była kiedyś dobra - i jeszcze można się zgodzić na tę z Sun
Valley.
acinwożdżd

1. Data: 2003-08-06 22:24:11

Od: "acinwożdżd" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kieliszkow, a to Ogr dba o zapasy butelek i polewa, to Go zaraz zawolam,
> zeby napisal jakis konkret. "Ooogr!!!!".
ILE MOŻNA CZEKAĆ????! RWAĆ NAĆ!!!!
d.

1. Data: 2003-08-06 22:34:09

Od: Michał \"ogr\" Groniowski <ogr.ogrowski@usuń_towp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "acinwożdżd" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> ILE MOŻNA CZEKAĆ????! RWAĆ NAĆ!!!!
> d.

Powoli już piszę (płodzę) popijając winkiem!

1. Data: 2003-08-06 22:57:08

Od: "acinwożdżd" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał "ogr" Groniowski" <ogr.ogrowski@usuń_towp.pl>
> Powoli już piszę (płodzę) popijając winkiem!
No cóż tekst się utopił w kwaśnym winku.
d.

ksiazki o historii kultury kulinarnej?
Robactwo kopalne
Pieczarki i zdrowie?
Czy wreszcie pozbyliśmy się tych spamiarzy?
Nie mam zdrowia tego czytac