BAMBUS

1. Data: 2001-11-28 10:07:17

Temat: BAMBUS
Od: p...@s...com (prawnik) szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich!

Ostatnio zamówiłem nasiona bambusa (Phyllostacgys pubescens). Ma to być
bambus ogrodowy rosnący od 6-9 metrów i wytrzymywać do -20 C. Na niemieckich
stronach internetowych widziałem wręcz lasy bambusowe założone w Niemczech.
Łodyga czy pień miała grubość ręki, może nawet więcej. Wygląd był
imponujący. Pomyślałem sobie dlaczego nie posadzić u siebie w ogrodzie, może
coś z tego będzie!

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w pielęgnacji bambusa w ogrodzie?
Czy coś z tego będzie?

pozdrawiam
SANY

2. Data: 2001-11-28 10:27:14

Temat: Re: BAMBUS
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio zamówiłem nasiona bambusa (Phyllostacgys pubescens).
mao zhu (po chińsku); mao chu (po japońsku) phyllostachys heterocycla
pubescens
a opis i zdjęcia masz tutaj (po ang.):
http://www.endangeredspecies.com/text/Bamboo/Names/D
escriptions/P/Phyllost
achys/PHHP.htm
pozdrawiam Jerzy

3. Data: 2001-11-28 14:01:00

Temat: Odp: BAMBUS
Od: "Cure" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak z ciekawosci gdzie kupiles te nasiona ? Podobno bambus b szybko rosnie
czy to prawda ?

Pozdrowienia Cure

4. Data: 2001-11-28 14:11:23

Od: Sunnie <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> mao zhu (po chińsku); mao chu (po japońsku) phyllostachys heterocycla
> [...]
Widze Jerzy,ze ta chec wyszukiwania informacji jest silniejsza od Ciebie ;)

Anka

5. Data: 2001-11-28 14:19:03

Od: p...@s...com (prawnik) szukaj wiadomości tego autora

Nasiona zamowilem u kumpla w USA ale slyszalem, ze mozna je tez dostac w
Polsce.

Co do szybkosci wzrostu to niektore gatunki nawet do 80 cm na dobe.
Szybko co? :)

pozdrawiam
SANY

6. Data: 2001-11-28 14:37:00

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widze Jerzy,ze ta chec wyszukiwania informacji jest silniejsza od Ciebie
;)
Nic z tego, całkowity zbieg okoliczności, to tak przy okazji sprawdzania
czegoś innego samo wyskoczyło.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2001-11-28 14:53:43

Od: "Marcel" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cure <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9u2ql9$s1e$...@o...icpnet.pl...
> Tak z ciekawosci gdzie kupiles te nasiona ? Podobno bambus b szybko rosnie
> czy to prawda ?

Witam
Ja rowniez zamowilem na www.florpak.pl ale otrzymam je dopiero podobno na
przelomie I/II 2002. Mam zamiar obsadzic nim kawalek dzialki (bambusowy
lasek ?). Czytalem, ze sa problemy z kielkowaniem z nasion (?) Zobaczymy.

pozdr.
Marceli

8. Data: 2001-11-28 16:30:06

Od: "Cure" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do szybkosci wzrostu to niektore gatunki nawet do 80 cm na dobe.
> Szybko co? :)

To w doniczce chyba lepiej nie chodowac co - bo sufit przebije :))

Pozdrowienai Cure

9. Data: 2001-11-28 17:37:35

Od: Appa <p...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj,
>
> Ostatnio zamówiłem nasiona bambusa (Phyllostacgys pubescens). Ma to być
> bambus ogrodowy rosnący od 6-9 metrów i wytrzymywać do -20 C.

Bambus Phyllostachys pubescens w roznych formach i zabarwieniach
napotykamy w Azji.
W Europie rozpowszechniona jest odmiana "Kikko-chiku".
Wysokosc ostateczna od 1 do 4 metrow ( w Azji do 12 metrow) . Bambus
ten cechuje
mala mrozoodpornosc od -12°C do -18°C . Dlatego glownie sadzi sie ta
odmiane w donicy i przez zime przechowuje w ogrodzie zimowym lub innym
jasnym pomieszczeniu. Zastosowanie owej odmiany wylacznie w ogrodzie
jest mi nieznane.

> Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w pielęgnacji bambusa w ogrodzie?

Posiadam takowe jednak nie z ta odmiana i nigdy z nasiona.(Odmiany
bambusa kwitna roznie, nawet co 100 lat)

> Czy coś z tego będzie?
> Zalezec bedzie od zdolnosci kielkowania nasion oraz warunkow ktore stworzysz.

> Interesuje mnie gdzie kupujesz i za ile owe nasiona.
> Pozdrawiam

Piotr

10. Data: 2001-11-29 07:23:21

Od: p...@s...com (prawnik) szukaj wiadomości tego autora

Marcel wyzej napisal gdzie w Polsce mozna kupic nasiona.
Cena 15 czy 16 zl za 10g.
Ja zamowilem za wiecej, cholera przeplacilem.
www.florpak.pl

pozdrawiam
SANY

> [...]
> jest mi nieznane.

> Posiadam takowe jednak nie z ta odmiana i nigdy z nasiona.(Odmiany
> bambusa kwitna roznie, nawet co 100 lat)

INFORMACJA
Podróż dookoła Świata
jaki zywoplot
Podróż dookoła Świata - Odcinek I Europa
Podróż dookoła Świata - Odcinek I Europa