Re: BAMBUS

From: Appa <p...@t...de>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: BAMBUS
Date: Wed, 28 Nov 2001 18:37:35 +0100

> Witaj,
>
> Ostatnio zamówiłem nasiona bambusa (Phyllostacgys pubescens). Ma to być
> bambus ogrodowy rosnący od 6-9 metrów i wytrzymywać do -20 C.

Bambus Phyllostachys pubescens w roznych formach i zabarwieniach
napotykamy w Azji.
W Europie rozpowszechniona jest odmiana "Kikko-chiku".
Wysokosc ostateczna od 1 do 4 metrow ( w Azji do 12 metrow) . Bambus
ten cechuje
mala mrozoodpornosc od -12°C do -18°C . Dlatego glownie sadzi sie ta
odmiane w donicy i przez zime przechowuje w ogrodzie zimowym lub innym
jasnym pomieszczeniu. Zastosowanie owej odmiany wylacznie w ogrodzie
jest mi nieznane.

> Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w pielęgnacji bambusa w ogrodzie?

Posiadam takowe jednak nie z ta odmiana i nigdy z nasiona.(Odmiany
bambusa kwitna roznie, nawet co 100 lat)

> Czy coś z tego będzie?
> Zalezec bedzie od zdolnosci kielkowania nasion oraz warunkow ktore stworzysz.

> Interesuje mnie gdzie kupujesz i za ile owe nasiona.
> Pozdrawiam

Piotr