Baaardzo szybkie tentno...

1. Data: 2003-11-26 06:22:24

Temat: Re: Baaardzo szybkie tentno...
Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cage wrote:

> Okolo 180 uderzen na minute... chym to grozi oprocz smiercia? Jakies trwale
> zmiany?

Gdyby człowiek umierał przy 180, to byśmy nie mieli żadnych żyjących
sportowców. A tak to możn się pochwalić Małyszem i siatkarkami :)
Wzrost tętna jest częsty przy wzmożonym wysiłku fizycznym lub przy
silnych wzburzeniach psychicznych.
Chyba że podwyższone tętno jest wynikiem zmian chorobowych i jest
częstym towarzyszem.

--
Pozdrawiam, Madzia S.

"Spróbuj po prostu żyć. Rozpamiętywanie jest zajęciem starców." -
Paulo Coelho

2. Data: 2003-11-26 06:47:07

Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cage wrote:

> podwyższone tętno było wynikiem zazycia substancji chemicznej, zapewne
> pochodnej amfetaminy. Kiedys mialem objawy kolatania serca, ale od kiedy
> przystopowalem z kawą wróciło do normy...

> To kłucie to sie nazywa częstoskurcz? Pokuło, pokuło a teraz przestało i
> wszystko ok...

Opowiem Ci pewną historię...
Znajomy mojej siostry zażył sobie amfetaminę na Przystanku Woodstock.
Bardzo szybko pojawił się częstoskurcz, podobny do tego, który
opisujesz. Ale nie miał takiego farta, bo w końcu serce przestało bić w
ogóle. Na ale ktoś u góry postanowił chyba dac mu szansę. Szybko się
znalazły osoby, który podtrzymały go przy życiu do przyjadu karetki (tan
na przystanku byli na to przygotowani). Chłopak żyje, ale już stale
leczy się na serducho. Już nie ma ochoty na eksperymenty ;) Serce ponoć
miał chore już wcześniej, dopiero fakt przyjęcia amfetaminy "obudził"
chorobę.

3. Data: 2003-11-26 07:11:42

Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cage wrote:

> Jak to sie mowi - madry Polak po szkodzie... Poprostu zastanawia mnie czego
> obiawami jest to klucie co jakis czas... nadmierne przeciazenie serca, cos w
> rodzaju przetrenowania? I do jakiego stopnia jest to grozne? Tak sie
> niestety koncza eksperymanty :( Nie jest to jakis mocny bol... lekkie
> kolcie, ktore poprostu czuc...

Udaj się do swojego lekarza, opowiedz, daj się przebadać - to jest
szansa, że odpowie Ci wiarygodnie na Twoje pytania. No i przede
wszystkim nie eksprymentuj na własną ręką, bo byłoby szkoda, prawda?

4. Data: 2003-11-26 07:52:06

Temat: Baaardzo szybkie tentno...
Od: "Cage" <n...@c...civ.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2003-11-26 08:12:42

Od: "Cage" <n...@c...civ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dodam jeszcze, ze jedynymi objawami ktore czuje to lekkie klucie w okolicach
serca co jakis czas (np teraz, jak siedze i pisze tego post'a)... No i
przepraszam za blad ort. w topic'u :) Czy powinienem cos z tym zrobic? Serce
pracowalo z ta predkoscia dobrych kilka godzin...

6. Data: 2003-11-26 08:22:13

Od: "[pl]kris79" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Nov 2003 09:12:42 +0100, Cage <n...@c...civ.pl> wrote:

[...]

Pozdrawiam
Krzysiek

--
Computer science is to biology what calculus is to physics. It's the
natural mathematical technique that best maps the character of the

7. Data: 2003-11-26 08:33:50

Od: "Cage" <n...@c...civ.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> silnych wzburzeniach psychicznych.
> Chyba że podwyższone tętno jest wynikiem zmian chorobowych i jest

Hehe, wlasnie pogooglowalem i w sumie zauwazylem ze 180 to nie taka tragedia
;) Ale sam fakt klucia w serduchu mnie niepokoi. A podwyzszone tentno moze
tez byc za sprawa roznego rodzaju uzywek...

8. Data: 2003-11-26 08:36:40

Od: "Cage" <n...@c...civ.pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2003-11-26 08:54:25

Od: "Cage" <n...@c...civ.pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2003-11-26 11:05:23

Od: "[pl]kris79" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Nov 2003 09:33:50 +0100, Cage <n...@c...civ.pl> wrote:

> ;) Ale sam fakt klucia w serduchu mnie niepokoi.

Kłucie w klatce to zazwyczaj nerwobóle. Niedotlenione serce gniecie,
uciska i tym podobne.

> A podwyzszone tentno moze
> tez byc za sprawa roznego rodzaju uzywek...

Chłopie, oszczędzaj się. Nie jesteś nieśmiertelny.

Krzysiek

--

zakażenie ogniskowe
podniebienie