Baba przy grillu

1. Data: 2004-04-16 21:08:06

Temat: Baba przy grillu
Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno grill to meska sprawa, fajnie by bylo, gdyby mnie ktos zastapil,
niestety sie nie da. Ale do rzeczy.
Jutro jade w plener z moja rodzinka, cieply posilek bedzie z grilla. Moje
pytanie dotyczyc bedzie karkowki, najpierw napisze jak przygotowalam.
Karkowke pocielam na plastry circa1,5 cm, rozbilam lekko, nastepnie
marynata: pieprz, ziele, lisc laurowy, majeranek, troche czosnku, olej i
ocet winny. Wytaplalam mieso w marynacie, przelozylam krazkami cebuli,
maceruje sie w lodowce.
Teraz pytanie: Jak ja upiec, zeby nie byla sucha? Niby prosta rzecz, ale
pierwszy raz bede robic sama, nie chcialabym schrzanic.
Grill ma trzy poziomy nagrzewania, od ktorego zaczac?
Z gory dziekuje za poswiecony mi czas i Wasze uwagi.

Dorota( z kurczakiem w marynacie i piersiami w jogurcie- nie swoimi)

1. Data: 2004-04-17 11:00:09

Temat: Re: Baba przy grillu
Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

dorka ( d...@i...pl ) napisał:
> [...]
> Karkowke pocielam na plastry circa1,5 cm, rozbilam lekko, nastepnie
> marynata: pieprz, ziele, lisc laurowy, majeranek, troche czosnku, olej i

Osobiscie zamiast majeranku wole drobno posiekana natke pietuszki i
koniecznie papryka w proszku/jakies przyprawy grillowe, ale to chyba rzecz
gustu.

> Teraz pytanie: Jak ja upiec, zeby nie byla sucha?
> Grill ma trzy poziomy nagrzewania, od ktorego zaczac?
> Z gory dziekuje za poswiecony mi czas i Wasze uwagi.

Juz pewnie jestes po grillowaniu albo w trakcie - dopiero przeczytalam twoj
post;(

Nie bedzie mieso suche, jesli bylo nasaczone olejem i za dlugo nie bedziesz
piekla/smazyla. Mozna tez zrobic je w folii.
Dopoki grill dobrze sie nie rozpali mozesz zaczac od dolnego polozenia, a
pozniej przelozyc kratke wyzej, ale ze nie masz jeszcze wprawy moze ci sie
nie udac ta operacja (wszystko jest przecie gorace). Bezpieczniej bedzie jak
uzyjesz wyzszego poziomu, bo nie chcesz chyba spalic mieska.

Iwona

1. Data: 2004-04-17 16:49:24

Od: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com> szukaj wiadomości tego autora

Iwona wrote:

> dorka ( d...@i...pl ) napisał:

---

> [...]
---

> [...]
> nie udac ta operacja (wszystko jest przecie gorace). Bezpieczniej bedzie jak
> uzyjesz wyzszego poziomu, bo nie chcesz chyba spalic mieska.

Ja tez jestem spozniony... a poza tym bez wiekszego doswiadczenia z
karkowka. Ale...

Skoro mieso jest w takich cienkich plastrach, i tak dobrze zamarynowane,
to wydaje mi sie ze powinno byc pieczone calkiem krotko na b. dobrze
rozgrzanym grillu. Ja bym piekl na najgoretszym, najblizszym wegla
poziomie, krotko, po 4-5 minut z kazdej strony, i zrobil test: bardzo
mozliwe ze w srodku mieso nie bedzie juz surowe, a jeszcze calkiem
soczyste... Jesli jeszcze nie gotowe, to przenies wszystko na najwyzszy,
najdalszy od ognia poziom, niech dojdzie przez nastepnych kilka minut,
ewentualnie przykryte (ale nie zawiniete) folia aluminiowa.

Napisz, prosze, jak sie udalo.

Pozdr.,
Zb.

--
http://MrGrill.pl

1. Data: 2004-04-17 19:11:43

Temat: Baba przy grillu- podsumowanie
Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Pieciul" <M...@S...zeta-media.com> napisał w
wiadomości news:oedgc.35

> Napisz, prosze, jak sie udalo.

Zamowilam pogode, ale chyba podanie nie doszlo, co chwile kropil deszcz, ale
za to dzieki wiatrowi nie trzeba bylo pomagac weglowi w rozzarzeniu.
Zaczelam od najwyzszego poziomu opiekania, ale mimo skapujacej marynaty
powodujacej plomienie niezbyt sie mieso poddawalo obrobce termicznej.
Obawialam sie, ze zanim sie przypiecze straci sporo sokow. Przenioslam je na
najnizszy poziom uzbrojona w spryskiwacz, gdyby plomienie byly niesforne. Po
paru minutach przewocilam na druga strone, solac po drodze platy miesa.
Oczywiscie bez spryskiwacza sie nie dalo, mieso dosc znacznie sie
zrumienilo. Nastepnie przenioslam "kratke" z zawartoscia na najwyzszy poziom
i dopieklam jakies 5- 10 min. Wyszlo bardzo smaczne, co najwazniejsze
soczyste. Wierzch chrupiacy, srodek soczysty i tak powinno byc! Do tego dip
chrzanowy i tzatziki, musztarda i keczup, co kto woli. Pieczywo mieszane.
Pyszne bylo.
Mimo, ze posty Iwony i Zbyszka przeczytalam po wszystkim mieliscie racje:-)
Najpierw na dolny poziom, potem dopiec na gornym. Ja zas metoda prob i
bledow zrobilam calkiem niezle mieso.
Dzieci zjadly udka kurczacze, maczajac w tzatzikach i zagryzajac
rzodkiewkami . A do popicia goraca herbata.
No i kto mi powie, ze spotkanie przy grillu to przede wszystkim hektolitry
piwa i kielbasa badz mieso, jak podeszwa?

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2004-04-17 20:09:43

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości

> Osobiscie zamiast majeranku wole drobno posiekana natke pietuszki i
> koniecznie papryka w proszku/jakies przyprawy grillowe, ale to chyba rzecz
> gustu.

Ja za natka nie przepadam, moi najblizsi zreszta tez, zostalam przy
majeranku. Papryka posypalam dla koloru. Co do gotowych mieszanek stosuje
czasem, choc nie za czesto.

> [...]
jak
> uzyjesz wyzszego poziomu, bo nie chcesz chyba spalic mieska.

Doszlam do tego w tzw miedzyczasie:-)
Relacja na dole lub na gorze, jak wolisz.

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2004-04-18 07:52:33

Temat: Re: Baba przy grillu- podsumowanie
Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

dorka ( d...@i...pl ) napisał:
> [...]
> No i kto mi powie, ze spotkanie przy grillu to przede wszystkim hektolitry
> piwa i kielbasa badz mieso, jak podeszwa?

Najwazniejsze, ze wszystko sie udalo i bylo smaczne. I o to chodzi;)
Teraz przede mna wypady na grilla;)

Pzdr.
Iwona - co sie tylko ogranicza do przygotowania wszystkiego...a grillowanie
pozostawia plci meskiej;)))

1. Data: 2004-04-18 12:50:42

Od: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com> szukaj wiadomości tego autora

Iwona wrote:

> Iwona - co sie tylko ogranicza do przygotowania wszystkiego...a grillowanie
> pozostawia plci meskiej;)))

Miedzy nami: taka kooperacja, "gra zespolowa" to jest najlepszy mozliwy
model...

Pozdr., Zbyszek
--
http://MrGrill.pl

Re: Jaki deser, jakie ciasto??
Re: Jaki deser, jakie ciasto??
Re: obiad dla przyszłych teściów...horror
czy wołowina pochodzi...
Re: sos do makaronu -help!