Re: Baba przy grillu

From: "Iwona" <i...@W...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Baba przy grillu
Date: Sat, 17 Apr 2004 13:00:09 +0200

dorka ( d...@i...pl ) napisał:
> Moje
> pytanie dotyczyc bedzie karkowki, najpierw napisze jak przygotowalam.
> Karkowke pocielam na plastry circa1,5 cm, rozbilam lekko, nastepnie
> marynata: pieprz, ziele, lisc laurowy, majeranek, troche czosnku, olej i
> ocet winny.

Osobiscie zamiast majeranku wole drobno posiekana natke pietuszki i
koniecznie papryka w proszku/jakies przyprawy grillowe, ale to chyba rzecz
gustu.

> Teraz pytanie: Jak ja upiec, zeby nie byla sucha?
> Grill ma trzy poziomy nagrzewania, od ktorego zaczac?
> Z gory dziekuje za poswiecony mi czas i Wasze uwagi.

Juz pewnie jestes po grillowaniu albo w trakcie - dopiero przeczytalam twoj
post;(

Nie bedzie mieso suche, jesli bylo nasaczone olejem i za dlugo nie bedziesz
piekla/smazyla. Mozna tez zrobic je w folii.
Dopoki grill dobrze sie nie rozpali mozesz zaczac od dolnego polozenia, a
pozniej przelozyc kratke wyzej, ale ze nie masz jeszcze wprawy moze ci sie
nie udac ta operacja (wszystko jest przecie gorace). Bezpieczniej bedzie jak
uzyjesz wyzszego poziomu, bo nie chcesz chyba spalic mieska.

Iwona