Bajka w psychoterapii

1. Data: 2006-07-13 18:08:36

Temat: Bajka w psychoterapii
Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Szukam informacji na temat pracy z bajką w psychoterapii.Czy ktoś mógłby mi
przybliżyć temat lub polecic literaturę.W jaki sposób interpretuje się
uwewnętrznione symbole z dzieciństwa.Nie chodzi mi o prace terapeutyczną z
dziecmi tylko o prace z dorosłymi poprzez próbę uswiadomienia sobie jaka bajkę
(czesto z dziecinstwa, która wywarła na nas duze wrazenie, wpływ) odgrywamy w
dorosłych rolach.Dziękuję.

2. Data: 2006-07-13 19:02:38

Temat: Re: Bajka w psychoterapii
Od: Immon <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13 Jul 2006 20:08:36 +0200, n...@o...pl napisał(a):

> [...]
> (czesto z dziecinstwa, która wywarła na nas duze wrazenie, wpływ) odgrywamy w

Bajki, o których mówisz u człowieka dorosłego funkcjonują jako *skrypty*, a
skoro skrypty to kłania się *analiza transakcyjna* - jednym słowem:

* Eric Berne "Dzień dobry i co dalej" * Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 1998

Jest to książka popularnonaukowa, ale za to autor się nie mądrzy tylko
tłumaczy "spójrz - jakie to proste". Na 530 stronach masz o skryptach
prawie wszystko, a przede wszystkim mnóstwo praktycznych przykładów.
Jeśli jesteś zawodowcem to pewno szukasz czegoś napisanego *naukowym
jzykiem* - twój wybór :)

--
Immon

3. Data: 2006-07-14 05:50:23

Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> prawie wszystko, a przede wszystkim mnóstwo praktycznych przykładów.
> Jeśli jesteś zawodowcem to pewno szukasz czegoś napisanego *naukowym
dzieki - juz kiedyś miałam kontakt z ksiązkami Berna, a czy moze jakies zbiory
w necie bo moj google jakos nic nie znajduje.

4. Data: 2006-07-14 10:56:12

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@o...pl wrote:
(...)
> dzieki - juz kiedyś miałam kontakt z ksiązkami Berna, a czy moze jakies zbiory
> w necie bo moj google jakos nic nie znajduje.

Widziałem ostatnio w jednej księgarni ~medycznej książki dokładnie o
bajkach w psychoterapii - ale chyba chodziło jednak o dzieci - ale mimo
wszystko może warto je przejrzeć?

Jak znajdziesz coś ciekawego daj znać, mnie też interesował by ten
problem : )

--
"Przyjacielu, lepiej nas dobrze wypieprz zamiast prawić nam kazania.
Nawrócić nas nie zdołasz..." Marquis Donatien Alphonse François de Sade

5. Data: 2006-07-14 20:07:36

Od: Huski <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13/07/2006 20:08, n...@o...pl:
> Witam,
> Szukam informacji na temat pracy z bajką w psychoterapii.

był taki jeden specjalista, tylko nazwisko wyleciało mi z pamięci....
już wiem Samson! On tam przebierał te dzieciaki i takie tam, co prawda
nie wiem czy mu to wyszło na dobre.

--
huski
huski at interia dot pl

6. Data: 2006-07-17 16:39:06

Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> był taki jeden specjalista, tylko nazwisko wyleciało mi z pamięci....
> już wiem Samson! On tam przebierał te dzieciaki i takie tam, co prawda
> nie wiem czy mu to wyszło na dobre.
to miał być zart czy masz problemy z rozumieniem tekstu?Jesli tak odsyłam do
pytania jescze raz:

7. Data: 2006-07-17 17:34:59

Od: Immon <n...@m...please> szukaj wiadomości tego autora

1. Ntrust wyraźnie napisał:
> Nie chodzi mi o prace terapeutyczną z
> dziecmi tylko o prace z dorosłymi

Niby proste, a okazuje się, że
"polska język trudna język" :)

2. A jeśli ktoś chciałby rzeczywiście leczyć dzieci np. zostać pediatrą to
koniecznie z pobudek pedofilskich?

--
Immon

8. Data: 2006-07-17 18:00:22

Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> 2. A jeśli ktoś chciałby rzeczywiście leczyć dzieci np. zostać pediatrą to
> koniecznie z pobudek pedofilskich?
tak a propos to odsyłam do artykułu
http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,56640,2907952.html

9. Data: 2006-07-17 18:10:05

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl> szukaj wiadomości tego autora

Immon wrote:
(...)
> 2. A jeśli ktoś chciałby rzeczywiście leczyć dzieci np. zostać pediatrą to
> koniecznie z pobudek pedofilskich?

Oczywiście! Nie wiedziałeś, że z kolei wszyscy dermatolodzy "lecą" na
pryszcze? ; )

--
"Przyjacielu, lepiej nas dobrze wypieprz zamiast prawić nam kazania.
Nawrócić nas nie zdołasz..." Marquis Donatien Alphonse François de Sade

Korelacja miedzy zdanymi maturami a wyborem prezydenta
Skrzydła motyla ;-)
Nie pojmuję Lewandowkiego :-) (cross)
Jak "to" robia lesbijki?
Nieoficjalne Forum Studentów Psychologii UWr