Bardzo słoneczny balkon.

1. Data: 2005-04-18 19:20:24

Temat: Bardzo słoneczny balkon.
Od: "Piotr Zawistowski" <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Jakie kwiaty możecie polecić na bardzo słoneczny balkon (w lecie słońce jest
od 13 do zachodu)

2. Data: 2005-04-18 20:08:01

Temat: Re: Bardzo słoneczny balkon.
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zawistowski" <p...@c...pl> napisał w
wiadomości news:YLT8e.10709$0z2.747@news.chello.at...
> Witam wszystkich.
>
> Jakie kwiaty możecie polecić na bardzo słoneczny balkon (w lecie słońce
jest
> od 13 do zachodu)
>
> Pozdrawiam

Pewnie będziesz zawiedziony bo to oklepane kwiaty ale szczerze polecam
pelargonie !!
pozdrawiam, Bogda

3. Data: 2005-04-18 20:27:05

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2005 22:08:01 +0200, Bogda napisał(a):

> [...]
> jest

> Pewnie będziesz zawiedziony bo to oklepane kwiaty ale szczerze polecam

Pancerne są i coraz więcej ciekawych odmian.

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2005-04-20 07:57:24

Od: "Ola" <o...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam wszystkich.
>
> Jakie kwiaty możecie polecić na bardzo słoneczny balkon (w lecie słońce
> jest od 13 do zachodu)
>
> Pozdrawiam

Witaj!
Jestem swierzo upieczona ogrodniczka balkonowa (po 1 sezonie hodowli)
Moj balkon jest sloneczny przez praktycznie caly dzien.
W poprzednim roku najpiekniej kwitly mi nemezje i petunie (pachnace
odmiany), zeniszki, lobelie.
W tym roku beda jeszcze: maciejka, begonie, aksamitki (rowniez waskolistne),
.
W mniej naslonecznionym miejscu bedzie sie pial powoj, a w naslonecznionym
powojniki (clematisy).
W tym roku chce podwiesic kompozycje zwisajacych kwiatow ( pelargonie,
lobelie, powoje) pod "sufitem" mojego balkonu. Czyli na zelbetowej plycie
balkonwej sasiada z gory.

Z moich obserwacji amatora, ktory nie chce zdobywac ogromnej wiedzy na temat
hodowli roslin wynika, ze najlepiej zastanowic sie
1.Ile chcesz zainwestowac w swoj balkon. Poza kosztem roslin, tzreba
zainwestowac w donice i podstwaki pod nie, mocowania do barierek balkonowych
dla donic, ewentulane pergolki, bambusowe podporki.
2. Ile czasu chcesz poswiecic swojemu balkonowi. Duze i efektowne kompozycje
wymagaja czasochlonnego podlewania. Jeden dzien bez podlania moze byc
nieodwracalny w skutkach. w trakcie upalow wskazane jest dwukrotne
nawodnienie roslin w jednym dniu. Nie kazdy moze sobie pozwolic na 0,5
godzinne podlewanie kazdego poranka....

Jesli planujesz niewielka inwestycje to kup sadzonki roslin jednorocznych
na jakims wazywnym ryneczku (0,50- 5 zl). I kieruj sie upodobaniami
kolorystycznymi. U mnie w tamtym roku kwitla pstrokata wielobarwna laka,
piekne sa tez balkony w jednej tonacji. Na hodowle z nasionek czesci roslin
troszke za pozno. Owiedz sklep ogrodniczy, jesli chcesz stworzyc swoj ogrod
od podstaw. Moje roslinki "nasionkowe juz dawno wzeszly..." Niemniej to
wymaga sporo czasu i systematycznosci

Jesli chcesz wydac wiecej odwiedz jakies centrum ogrodnicze i pomysl o
bylinach. Na slonecznym balkonie pieknie prezentuja sie pnacza np. roze,
clematisy. Rownie fajnym przerwaniem donczkowych monotonii balkonu moze byc
drzewko w duzej ladnej ceramicznej lub drewnianej donicy. Ja dojrzewam do
rozy "na kiju" Wszystkie wieksze byliny umieszcone w duzych donicach mozesz
poobsadzac drobniejszymi roslinkami jednorocznymi (tymi z bazarku)
Kompozycje z kwiatow pieknie wygladaja uzupelnione rozlinami o ozdobnych
lisciach, trawami itp.

Mozesz tez uzupelnic balkonowy ogrodek o duze ozdobne naczynie wypelnione
mniejszymi doniczakami z ziolami (bazylia, mieta, tymianek, oragano,
lubczyk, szalwia, melisa itp). Rozne gatunki ziol nie lubia rosnac w jednej
doniczce.
Zachecam Cie do mieszania roznych gatunkow roslin (poza ziolami) w jednym
pojemniku.

POdsumowujac planowanie balkonu zacznij od pomyslna to gdzie chcesz umiescic
swoje kwiatki i czy chcesz wyjsc poza tradycyjne balkonowe "donice- korytka"
ustawiajac naczynia na ziemi lub podwieszajac na suficie lub scianie
przylegajacej do balkonu .

pozdarwiam
zerkajac na przyniesione wczoraj od przyjaciolki :
Hoja belle
dziwaczka
begonie kamelie
ziemiorke
ixie
tyton narcyzowy
pelargonie angielskie
i mirt

OLa:)

ps. Uprzedze fakty i rozwieje ewentulane watpliwosci dodajac, ze moj balkon
ma 2 gora 3 metry kwadratowe.

5. Data: 2005-04-21 21:21:31

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2005 22:27:05 +0200, Marta Góra napisał(a):

> Pancerne są i coraz więcej ciekawych odmian.

A dzisiaj widziałam na targu pstrolistną odmianę, bardzo ładna była:)

Pozdrawiam
Marta

problem z morelami
żyła wodna