problem z morelami

1. Data: 2005-04-18 18:32:35

Temat: problem z morelami
Od: Coucher <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam dosc mloda morele ktora co roku traci mnostwo kwiatow :( zakwitla w
weekend i znow powoili traci kwiaty, co zrobic zeby to sie nie
powtorzylo?? boje sie ze nie wytrzyma zmiany temperatury, co roku miala
tylko 3-5 owocow mimo ze na poczatku bylo naprawde duzo kwiatow.
moze jakis oprysk?? naprawde nie mam pojecia...

Dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam
Coucher

2. Data: 2005-04-18 22:41:03

Temat: Re: problem z morelami
Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Coucher" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> mam dosc mloda morele ktora co roku traci mnostwo kwiatow :( zakwitla w
> weekend i znow powoili traci kwiaty, co zrobic zeby to sie nie
> powtorzylo??

może to nie morela?
moja morela nawet jeszcze nic nie wypuściła...

a może moją szlag trafił?
hmmm... trzeba sprawdzić:)

moon

3. Data: 2005-04-18 22:46:35

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon napisał(a):

> może to nie morela?
> moja morela nawet jeszcze nic nie wypuściła...
>
> a może moją szlag trafił?
> hmmm... trzeba sprawdzić:)
>
> moon

Moja też ani drgnie mimo, że nazywa sie "early orange". Wyglada z
grubsza na żywą, ale zasiałeś mi ziarno niepokoju. Jutro sie bedę jej
przyglądać.
michalina

4. Data: 2005-04-19 07:21:53

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:

> może to nie morela?
> moja morela nawet jeszcze nic nie wypuściła...

U sąsiadów (okolice W-wy) morela już w pełni kwitnienia. Sądząc po
kształcie owoców mają odmianę "Wczesna z Morden". Niektóre odmiany
moreli mają tendencje do przemiennego owocowania. Jeśli to słabe
owocowanie zdarzyło się tylko w ubiegłym roku, to może to naturalne
zjawisko dla tej odmiany i jeszcze nic straconoego. Może to być też
jakis szkodnik lub choroba grzybowa. Niestety nie uprawiam moreli więc
nie jestem w stanie konkretniej Ci pomóc.

Pozdrawiam
Bea

5. Data: 2005-04-19 07:36:54

Od: Coucher <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisał(a):

> [...]
> jakis szkodnik lub choroba grzybowa. Niestety nie uprawiam moreli więc
> nie jestem w stanie konkretniej Ci pomóc.

to juz trwa od jakichs 3-4 lat i zawsze jest to drzewko ktore kwitnie
bardzo wczesnie, niestety nie jestem w stanie podac dokladnej nazwy, ale
kwiaty sa juz w pelni rozwiniete. Wizualnie wszystko jest ok, ale dzien
w dzien pod drzewkiem jest coraz wiecej kwiatow

Pozdrawiam
Coucher

6. Data: 2005-04-19 07:50:29

Od: "Kyllyan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to już trwa od jakichś 3-4 lat i zawsze jest to drzewko które kwitnie
> bardzo wczesnie, niestety nie jestem w stanie podać dokładnej nazwy, ale
> kwiaty sa już w pełni rozwinięte. Wizualnie wszystko jest Ok, ale dzien. w
> dzien. pod drzewkiem jest coraz więcej kwiatowa

przeciętnie tylko 10% kwiatów zawiązuje owoce, im wcześniejsza odmiana tym
mniej.

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

7. Data: 2005-04-19 08:13:48

Od: Coucher <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan napisał(a):

>przeciętnie tylko 10% kwiatów zawiązuje owoce, im wcześniejsza odmiana tym
> [...]
no ale po 3, 4 owoce co rok??

żyła wodna
jest! jest! jest! :-)
poszukuję agawy