Barwne kobierce

1. Data: 2003-05-15 00:57:13

Temat: Barwne kobierce
Od: "pkoluch" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekaw jestem propozycji szanownego grona na temat roślinek okrywowych,
ładnie kwitnących, owocujących które wzbogaciłyby monotonnie zielony ogród.
Dobrze by było gdyby radziły sobie one na piaszczystej glebie (okolice
Kampinowskiego PN) wspomagane przez micro dripa (linie kroplującą).
Z goory dziekuje za sugestie i Pozdrawiam
Piotr S.

2. Data: 2003-05-15 10:30:34

Temat: Re: Barwne kobierce
Od: "Freesia" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pkoluch" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Kampinowskiego PN) wspomagane przez micro dripa (linie kroplującą).
> Z goory dziekuje za sugestie i Pozdrawiam

Ja proponuję: Acaenę (daje sobie radę na glebie suchej i jałowej ale szybko
wypada, gdy jest teren podmokły, super okrywowa), Aethionemę (grube szare
liście i kwitnie na różowo, zimozielona i super ktyjąca), Raoulia (efektowna
zadarniająca ale wypada, gdy jest zimno - przemarza i dlatego trzeba
zabezpieczać na zimę; zasłania się ją szybą w jesieni a zimą szybę się
zdejmuje- chroni ona przed nadmiarem wilgoci i dlatego powinno się jescze
liście zastosować jako osłonę), Mydlnicę czyli Saponarię (ekspansywna ale
nie stosuj S. officinalis jeśli chcesz mieć niskie roślinki okrywowe, tylko
inne odmiany np.S.ocymoides - wysokość 8 cm, mniejsza o połowę od
poprzedniej jest S.'Bressingham' ), Sedum czyli Pozchodniki tylko sprawdź
odmiany bo Rozchodniki są bardzo ekspansywne; uważaj na S. album - uważany
nawet za chwast. Polecam Rojniki - lubią suchą przepuszczalną glebę.
Jeśli masz sucho w ogrodzie, to zdecyduj sie raczej na rośliny, których nie
musisz nawadniać. Z wodą bywa różnie. System nawadniający może Ci nawalić a
wówczas roślinki pozdychają. Jest móstwo skalnych roślinek, lubiących
przepuszczalne gleby i słoneczko. Wszystko zależy jakie panują u Ciebie w
ogrodzie warunki. Czy masz cień, czy pełne słońce? Ja podałam zestaw
roślinek na gleby przepuszczalne i lubiące pełne słońce. Są to roślinki
typowe okrywowe, tak więc ich wysokość nie przekracza 15 cm. Wszystkie
podane przeze mnie rosliny to byliny.

Pozdrawiam,
Ania M.

3. Data: 2003-05-15 10:43:37

Od: "Freesia" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kampinowskiego PN) wspomagane przez micro dripa (linie kroplującą).
> Z goory dziekuje za sugestie i Pozdrawiam

Jeśli chcesz mieć kwieciście i kolorowo ale raczej wysokie rośliny to
proponuję: Erigeron (Przymiotno), Erysimum (Pszonak), Gypsophila
(Łyszczec), Kocanki (robi się z nich tzw. "suszki" ale to roślinka
jednoroczna), Helianthemum (Posłonek) - śliczny i ma wiele kolorów, Iberis
(Ubiorek) - bylinowy Ubiorek ma tylko białe kwiaty ale jest zimozielony i
łatwy w uprawie, tak więc to przemawia za sadzeniem.
Wszystkie lubią słoneczko.
Pozdrawiam,
Ania M.

Ciepłym Zośkom