Biala cebula-pytanie.

1. Data: 2002-02-24 01:52:50

Temat: Biala cebula-pytanie.
Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilam,bo mi wpadla w lapki i zastanawiam sie,czym rozni sie od zwyklej
poza kolorem?Smak wydaje sie byc ostrzejszy,ale czy w zwiazku z tym
nadaje sie do innych potraw,niz zwykla?Czy do jakichs nadaje sie
szczegolnie albo czy do czegos nie pasuje?

Tib

"mamo pomurz chomik uciekl"

ICQ 86181173
GG 1287619

1. Data: 2002-02-24 08:25:05

Temat: Re: Biala cebula-pytanie.
Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupilam,

Przepraszam, ale jakie są kolory cebuli? Ja znam biały i czerwony.

*p*

1. Data: 2002-02-24 08:44:33

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...

> Przepraszam, ale jakie są kolory cebuli? Ja znam biały i czerwony.
>
> *p*

A nie, bo jest nasza tradycyjna żółtawa, czerwona i całkiem biała, jak
prześcieradełko. Nie jadłam jeszcze, bo najbardziej lubię czerwoną.

Wkn

1. Data: 2002-02-24 15:06:43

Od: "vefour" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

na moje wyczucie ta biala to jakis pomiot zwyklej cebuli i czosnku.
faktycznie jest ostrzejsza. Biale, zolte, czerwone a gdzie do cholery
malutkie perlowe i szalotki?????

V.

Uzytkownik "chomique" <c...@a...pl> napisal w wiadomosci

1. Data: 2002-02-24 16:14:52

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> A nie, bo jest nasza tradycyjna żółtawa, czerwona i całkiem biała, jak
> prześcieradełko. Nie jadłam jeszcze, bo najbardziej lubię czerwoną.

Calkiem biala jest czosnkowa, soczysta. Lubie ja!
Kaska

1. Data: 2002-02-25 08:44:38

Od: "Jacek Guzowski" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Od dluzeszego czasu szukam nasion cebuli odmiany bialej - salatkowej -
jest bardzo duza i bardzo lagodna w smaku, wiec swietnie nadaje sie do
wszelkich salatek na surowo. Wielkie krazki maja dodatkowo walor
dekoracyjny. Natomiast Podczas wakacji w Chorwacji kupilem na targu
cebule biala, sredniej wielkosci ,bardzo mocno splaszczona, która równiez
byla pyszna w salatkach. Niestety nikt nie potrafil (lub nie chcial)
podac mi jej nazwy.
Moze ktos zna pod jaka nazwa mozna je spotkac?? ...i gdzie?
pozdrawiam
Jacek

1. Data: 2002-02-25 09:09:51

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Guzowski" <j...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> podac mi jej nazwy.
> Moze ktos zna pod jaka nazwa mozna je spotkac?? ...i gdzie?

Zwykle takie cebule pochodza z Hiszpanii. W Niemczech nazywa sie je
niewiadomo dlaczego: Gemuesezwiebel. Oprocz tego jest tez cebula o nazwie
"Echter Stuttgarter Riesen" podobna do w.w. Napewno duza i lagodna cebula
jest "Ailsa Graig". Ale nie sa to cebule biale. Gdzies czytalem, ze biala
cebula w przeciwienstwie do klasycznej i czerwonej nie jest tak zdrowa, bo
czegos jej brak.

Irek

Sprzedam MIKROFALOWKI LG
Seler naciowy
zapytam dla pewnosci: lodowke umyc roztworem octu ?
china
A ja się pochwalę..